Microsof-account koppelen aan lokaal account (niet vervngen)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Hi,

Op mijn Surface RT heb ik een lokaal account aangemaakt. Ik heb geprobeerd om een MS-account hieraan te koppelen. Als ik dit doe, zegt Windows echter dat ik na het voltooien van de koppeling in moet loggen met mijn MS-accountgegevens. Dit is echter niet per se wat ik wil: ik heb hier bijvoorbeeld een ander wachtwoord voor én ik vraag me af of ik dan mijn lokale account behoud. De optie heet namelijk "Overschakelen naar Microsoft-account" en niet "Uw Microsoft-account koppelen".

Nu zag ik op http://windows.microsoft....-microsoft-domain-account staan dat je ook domeinaccounts kunt koppelen. Daarbij behoud je wel je domeinlogin maar worden de MS-voorkeuren meegenomen.

Dat laatste wil ik eigenlijk ook voor elkaar krijgen. Op mijn Surface RT is geen domeinaccount mogelijk dus ik ben verplicht met het lokale account te werken. Wat ik dus wil voorkomen is dat ik straks twee aparte accounts/wachtwoorden heb: één MS-account en -wachtwoord en één domeinaccount en -wachtwoord. En dat zou volgens mij nou net niet de bedoeling zijn.

Domein:
Afbeeldingslocatie: http://sdmsoftware.com/wp-content/uploads/2012/08/connected-596x285.jpg

Lokaal:
Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads7/521b27b2f36d9/521b27b2f0bde-msaccount.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Eagle Creek op 26-08-2013 12:58 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:35

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik heb thuis een domein. Ik heb nadat ik was ingelogd met mijn domein account mijn microsoft account gekoppeld.

Ik log nu nog steeds in op de computer met mijn domein account, en dan ben ik ook automatisch ingelogd met mijn microsoft account.

Wellicht dat dat dus niet werkt als je een lokale (niet-domein) account hebt

[edit]
Ik zie dat je een Surface RT hebt, bij mijn weten kun je die niet lid maken van een domein.

[ Voor 13% gewijzigd door CAP-Team op 26-08-2013 12:08 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Dus jij wilt op je RT met een lokale user (die blijkbaar gelijk is aan jou domain user) met hetzelfde wachtwoord aanloggen, maar wel in beide gevallen ook de voordelen van een gekoppeld Microsoft account gebruiken?

Volgens mij kan dat (op dit moment) niet. Zelf zie ik hier het nut ook niet echt van in, aangezien ik in beide gevallen aanlog met een picture password of PIN en op beide machines dezelfde PIN gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
TheVMaster schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:42:
Dus jij wilt op je RT met een lokale user (die blijkbaar gelijk is aan jou domain user) met hetzelfde wachtwoord aanloggen, maar wel in beide gevallen ook de voordelen van een gekoppeld Microsoft account gebruiken?
In de praktijk: ja.
Maar meer concreter voor de probleemstelling: ik wil lokaal niet vervangen door een MS-account maar koppelen aan een MS-account, zoals met een domein-account ook mogelijk is.
Zelf zie ik hier het nut ook niet echt van in, aangezien ik in beide gevallen aanlog met een picture password of PIN en op beide machines dezelfde PIN gebruik :)
Misschien moet ik de oplossing ook in praktische zin en niet technisch zoeken maar vooralsnog leek dit me geen gekke vraag :).

Mijn Windows-wachtwoord is in ieder geval anders dan dat van mijn e-mailaccount.

Ik heb op de Surface ook al in de groepsbeleideditor gekeken maar daar is volgens mij maar één policy die het simpelweg verbied of toestaat. (ik ga daar nog wel even verder naar kijken - nog niet uitgeprobeerd)

[ Voor 37% gewijzigd door Eagle Creek op 26-08-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Het is ook geen gekke vraag, maar volgens mij kun jij bij het installeren van Windows 8(.1) kiezen om aan te melden met een Microsoft Account (default) of een lokaal account. Ik denk dat je dit daarom (nog) niet kunt koppelen.

Overigens weet ik niet of je PIN en picture password ook worden gesynchroniseerd.....volgens mij wel, maar als ik dit zo zie doet hij in ieder geval geen domain password sync.

Windows 8.1 Password sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Ik vrees dat ik het antwoord al impliciet heb gevonden in de bijbehorende policy.
Als u de optie Gebruikers kunnen geen Microsoft-accounts toevoegen hebt geselecteerd, zijn gebruikers niet in staat om nieuwe Microsoft-accounts op deze computer te maken, een lokaal account te wijzigen in een Microsoft-account of een verbinding te maken tussen een domeinaccount en een Microsoft-account. Deze optie heeft de voorkeur als u het gebruik van Microsoft-accounts in uw onderneming wilt beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Eagle Creek schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:43:
Ik vrees dat ik het antwoord al impliciet heb gevonden in de bijbehorende policy.

[...]
Wat ik eigenlijk al zei...het kan (nog) niet, maar goed..je kunt de pijn wat verzachten door een PIN of Picture Password te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Topicstarter
Wat ik trouwens ook ontdekt (en nog niet doorgrond heb):

Ik heb gepoogd mijn Surface aan een Exchange te hangen. Een aantal policies is toegepast en daarna verscheen de melding dat communicatie niet mogelijk was omdat Exchange meer policies vereist dan mijn apparaat ondersteunt. Op OK gedrukt en het account verwijderd. De al toegepaste policies verdwijnen echter niet meer! Op mijn Windows Phone worden de policies netjes verwijderd na "niet meer van toepassing".

Dit (en het MS-account gebeuren) zijn net de kleine dingen die in mijn ogen tonen dat het toch niet allemaal uitgekristalliseerd is. Jammer want de opties zijn in essentie zinvol.

Bedankt voor het meedenken :).

Pagina: 1