Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Samsung 840EVO ssd versus MSI Z87-g45 gaming moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Al heel wat gegoogled en support-tickets opgemaakt maar niemand heeft mij al goed verdergeholpen (noch msi, noch samsung)

Config: MSI Z87-g45 Gaming Moederbord
CPU: i5-4670k
RAM: 16gb Corsair Vengeance
SSD: Samsung 840Evo 120GB
Win7 64bit Home Premium

Probleem is dat de SSD soms wel en soms niet wordt herkend in BIOS en als ik win7 wil installeren het soms wel en soms niet op de ssd gaat...

Er zijn inderdaad bekende problemen blijkbaar tussen ssd's en het moederbord van MSI maar niemand lijkt er een oplossing voor de vinden? Bios-update al gedaan en dergelijke maar blijft zelfde probleem :(

Iemand hier met dezelfde soort Issues? ik had eerst een OCZ Vertex2 met 60Gig maar die werkte ook niet.

Thanks _/-\o_
Thomas

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:41
Gedver...

Ik heb dus exact hetzelfde probleem

CPU i5 4570
MS Z87-G45 moederbord
Samsung 840 EVO SSD

Ik krijg Win7 vanaf een USB gewoon echt niet geinstalleerd. Keer op keer een error tijdens de installatie. Soms word ik tijdens de install geprompt dat ik drivers niet gevonden kunnen worden; of dat bootmngr ontbreekt...etc.

Het gaat duidelijk niet goed. Jij / Iemand al iets meer te weten gekomen over dit issue.

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:41
i5 4570
MSI Z87-G45 Gaming
250GB Samsung 840 EVO
1x 8GB Corsair ValueRam DDR3 1600

BTW; ik heb een topic gestart op MSI forum. Heel korte samenvatting

Met geen mogelijkheid Win7 geinstalleerd gekregen.

Win8 zonder enig probleem in een keer geïnstalleerd >> maar die wil ik niet :9.

Zie hier alle detail info: https://forum-en.msi.com/index.php?topic=173959.0

[ Voor 13% gewijzigd door StraightOn.NL op 25-10-2013 11:20 ]

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 16:12
Ik heb exact hetzelfde probleem, ook met de MSI z87-gd65 in combinatie met een vertex 2 SSD. Deze ssd had ik eerst op een ander moederboard zitten en werkt al 2 jaar zonder problemen. Vandaag op mn nieuwe MSI gezet met nieuwe CPU, windows probleemloos geinstalleerd en vervolgens wordt de SSD random wel of niet gedetecteerd bij het opstarten. Het is zekerweten niet hardwarematige... de SSD deed het nog prima en de kabels heb ik al wel 100x nagelopen.

Heeft een van jullie al een oplossing gevonden? Ik lees tot nog toe alleen maar topics zoals dit waarin geen oplossing staat...

-edit- had vandaag toch echt een computer nodig dus ik maar naar de stad een nieuwe pc halen. Ik heb zo veel topics gelezen maar er stond me niks bij over de 840 EVO dus die maar gehaald 8)7 lekker dom dus gezien ik nu Lees dat jullie juist problemen hadden daarmee :P

Maaaaarrr.... Bij mij werkt alles vlekkeloos met de 840 EVO :? Wel vaag allemaal, voor mij nu Iig probleem opgelost maar waarom het nou mijn prima werkt en bij jullie niet :? Hij zit wel in SATA 1 neem ik aan?

[ Voor 29% gewijzigd door FireFoz op 10-12-2013 00:34 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders