Graag wil ik mijn netwerk uitbreiden zodat ik op zolder een betere wifi ontvangst heb en dat ik mijn garage ook een bedraade aansluiting heb.
De huidige situatie is als volgt.
Router + Wifi: tp-link wr1043nd (begane grond)
HTPC Server (FTP, bittorrent, Media player) (begane ground)
Backup NAS, 1ste verdieping bekabeld aangesloten
Graag wil ik nu de NAS verhuizen naar de garage (deze staat los van het huis maar er loopt wel een elektriciteitskabel van mijn meterkast naar de garage).
Tevens heb ik een vrij zwak wifi signaal op mijn zolder.
Aangezien mijn twee dochters steeds meer met de computer gedaan doen (ook voor school ;-) ) en ik geen nieuwe kabels wil/kan trekken wil ik mijn wifi signaal op zolder verbeteren middels een extra wifi access point. Hiervoor heb ik dan natuurlijk wel ergens een bedraad ethernet punt voor nodig
Ik heb hiervoor de volgende oplossing bedacht.
TL-WPA4220KIT + TL-PA4010P
In het stopcontact naast de router gebruik ik de TL-PA4010P module
In de garage plaats ik de TL-PA4010 (deze sit bij de TL-WPA4220KIT)
Op zolder gebruik ik dan de overgebleven TL-WPA4220. Deze laat ik de wifi gegevens van de router clonen
Aangezien de NAS enkel voor backup doeleinde wordt gebruikt en niet voor het streamen van multimedia bestanden (daar heb ik mijn HTPC server voor) mijn ik geen hoge snelheid nodig.
De vraag is nu is de oplossing die ik heb bedacht, inderdaad ok is of zijn er betere/simpelere oplossing hiervoor te bedenken.
Daarnaast zijn er nog punten waar ik rekening moet houden wanneer ik zo'n soort oplossing implementeer
De huidige situatie is als volgt.
Router + Wifi: tp-link wr1043nd (begane grond)
HTPC Server (FTP, bittorrent, Media player) (begane ground)
Backup NAS, 1ste verdieping bekabeld aangesloten
Graag wil ik nu de NAS verhuizen naar de garage (deze staat los van het huis maar er loopt wel een elektriciteitskabel van mijn meterkast naar de garage).
Tevens heb ik een vrij zwak wifi signaal op mijn zolder.
Aangezien mijn twee dochters steeds meer met de computer gedaan doen (ook voor school ;-) ) en ik geen nieuwe kabels wil/kan trekken wil ik mijn wifi signaal op zolder verbeteren middels een extra wifi access point. Hiervoor heb ik dan natuurlijk wel ergens een bedraad ethernet punt voor nodig
Ik heb hiervoor de volgende oplossing bedacht.
TL-WPA4220KIT + TL-PA4010P
In het stopcontact naast de router gebruik ik de TL-PA4010P module
In de garage plaats ik de TL-PA4010 (deze sit bij de TL-WPA4220KIT)
Op zolder gebruik ik dan de overgebleven TL-WPA4220. Deze laat ik de wifi gegevens van de router clonen
Aangezien de NAS enkel voor backup doeleinde wordt gebruikt en niet voor het streamen van multimedia bestanden (daar heb ik mijn HTPC server voor) mijn ik geen hoge snelheid nodig.
De vraag is nu is de oplossing die ik heb bedacht, inderdaad ok is of zijn er betere/simpelere oplossing hiervoor te bedenken.
Daarnaast zijn er nog punten waar ik rekening moet houden wanneer ik zo'n soort oplossing implementeer