Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Built-in microfoon werkt niet met Realtek drivers

Pagina: 1
Acties:

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-11 23:00
Beste Tweakers,

Vanavond heb ik voor het eerst sinds een reset een paar maanden geleden de ingebouwde microfoon van m'n laptop gebruikt om te skypen. Dit ging helemaal goed. Nadat ik de laptop uit had gezet, en weer aan had gezet, wilde ik nog eens de microfoon gebruiken. Nu bleek de microfoon met geen mogelijkheid te werken.

Het eerste wat ik bijlangs ging, waren alle instellingen die met de microfoon te maken hebben, ook onder 'Afspeelapparaten'. De microfoon staat ingeschakeld, als standaard opnameapparaat, niet gedempt, met volume op 100 en microfoonboost op +20.0 db.
Daarna ging ik de drivers opnieuw installeren. Ik kwam toen tot de ontdekking dat de microfoon wel werkt met de Microsoft-drivers voor microfoons. De Realtek-drivers installeren maakt dat de microfoon weer niet werkt. Helaas geven de Microsoft-drivers geen ondersteuning voor microfoonboost, waardoor ik nauwelijks te horen ben, ook al staat het volume op 100. Met beide drivers wordt er door Windows wel een microfoon herkend.

Het gaat hier om een MSi GT683DXR onder Windows 7 64-bit.

Kleine samenvatting: Realtek-drivers: microfoon werkt niet, maar wel ondersteuning voor boost. Microsoft-drivers: microfoon werkt, maar ik ben niet te horen door gebrek aan boost.

Herkent iemand dit probleem? Heeft iemand nog een idee hoe ik de microfoon werkend kan krijgen met de Realtek-drivers? Of hoe ik eventueel microfoonboost krijg met de Microsoft-drivers?

• Sicco92
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-11 23:00
Iemand enig idee?

Verwijderd

Misschien een hardware probleem. Probeer je scherm eens iets in te klappen en probeer het dan nog eens.