Toon posts:

PC Upgrade [help]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik mijn pc willen upgraden, intussen heb wat geld bij elkaar gespaard en na verloop van tijd zijn alle spelen ook geupdated en ik merk dat mijn fps lager wordt. Dus zit te denken om misschien een nieuwe videokaart te halen, maar omdat ik niet zo technisch ben, vraag ik het graag aan de experts die er meer verstand van hebben en wat hun mening is.

Mijn systeeem:
HARDWARE
Asus GTX670-DC2-2GD5 - Videocard
SSD Samsung 830 - Harddisk
Corsair TX750M - Voeding
GigaByte Z77X-D3H - Motherboard
i5-3570k - Processor
Corsair Vengeance CMZ16GX3M2A1600C10 - RAM
Creative Sound Blaster X-Fi Titanium Fatal1ty Pro - Soundcard

Dus mijn vraag is wat zouden jullie veranderen om deze computer te upgraden met een budget van circa 600,-

Hoor graag jullie mening... :)

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Dit is aankoopadvies over componenten > CAA

Je zou wel al zelf kunnen kijken waarom je zou willen upgraden. Is je huidige systeem te langzaam? Zo ja, wat is dan de beperkende factor? Heb je al gekeken wat er beter kan?

[ Voor 67% gewijzigd door Bolletje op 26-08-2013 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zou graag hoger fps hebben, speel uitsluitend FPS games

Hoe kan ik deze topic verhuizen naar aankoopadvies over componenten :(
* volgens mij is deze topic nu op de juiste locatie beland :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 00:21 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-02 16:33

Bolletje

Moderator Harde Waren
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 00:19:
Zou graag hoger fps hebben, speel uitsluitend FPS games
Welke games? Welke FPS krijg je nu met welke instellingen? Heb je een budget? Een GTX670 is nog zeer capabel, dus dan is het moeilijk advies geven welke upgrade een verstandige keuze is.

Vaak is de videokaart de eerste stap die je meer FPS gaat opleveren. Je kan naar andere topics kijken wat recente videokaarten zijn en ook in de Pricewatch kijken wat er voor die prijs te vinden is.

Je zal toch echt wat meer moeten toelichten zodat mensen je beter kunnen helpen. Zie ook CAA beleid
Hoe kan ik deze topic verhuizen naar aankoopadvies over componenten :(
Als je had opgelet had je gezien dat ik dat al gedaan had ;)

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je bereiken?
Hoger FPS (HIGH END GAMING PC)

Wat mag het gaan kosten?
Circa 600 euro

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Meer FPS. Merk doormiddel van updates dat de game meer FPS vreet. (game = CS:GO) En heb ik de tussen tijd geldt opzij gelegd en vraag me af wat nu de beste stap zou zijn om mijn PC te upgraden

Zit heel erg te denken aan een SLI (extra videokaart), maar misschien is het beter om een betere videokaart te halen....
Bijvoorbeeld de gtx780

En wat zou een nieuwe moederboard doen? Bijvoorbeeld: Gigabyte GA-Z77M-D3H.

Of misschien iets heel anders ipv een videokaart een i7 te halen voor mijn processor?

• Gholt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 02-08-2025

Gholt

Oliebol

Je processor zou het prima moeten doen voor zover ik weet, als je SLI wilt gaan zou ik je dat eerder aanraden als je moederbord het ondersteund, je zult ongeveer evenveel FPS halen als een 780, misschien wel meer dat weet ik niet zo uit m'n hoofd (zeker geen minder).
en het zal je aardig wat minder geld kosten om 670's SLI te doen dan een 780 te kopen.

Het kan natuurlijk ook nooit kwaad om even een Moederbord+CPU upgrade te doen (tenzij je moederbord nog prima in orde is), als je een nieuwe CPU wilt kopen moet je ook altijd kijken welke Socket je hebt en of de CPU die je gaat kopen wel compatible is met je Moederbord's Socket, het kan nooit kwaad om een CPU upgrade te doen maar dat is in jou geval waarschijnlijk niet 'echt' nodig denk ik, een i5 3570K is nog een prima ding.

Ik heb even snel gekeken naar je moederbord en het ondersteund SLI, daar heb je 2 PCI-E 3.0 sloten voor (Je hebt ook PCI-E 2.0 sloten maar 3.0 is altijd beter), maar sinds je alleen meer CS:GO speelt begrijp ik niet helemaal waarvoor je zoveel hardware power nodig hebt? CS:GO is helemaal niet zo'n zwaar spel voor zover ik weet.

[ Voor 54% gewijzigd door Gholt op 26-08-2013 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, maar het draait wel om FPS, Het is tenslotte een FPS 1p shooter game.
En de verhoudingen met FPS kloppen niet met andere games. 60 fps is hier echt het grens gevalletje. Maar je hebt gelijk het is een prima ding, maar ik ben denk ik gewoon een FPS freak, plus dat ik het wel leuk vind om mijn PC te upgraden... Daarvoor dat ik vraag, wat zouden jullie als eerste doen? Een nieuwe CPU, moederboard, of videokaart?

PS. als ik mijn moederboard zou vervangen, is het dan zo dat ik klakkeloos de oude CPU/videokaart en ect. erop zet en mijn PC gewoon zoals vanouds is? Of moet je eerst weer alles opnieuw instellen?

Verwijderd

Niks doen, dan kun je het geld net zo goed op mijn bankrekening storten.

• Gholt

Gholt

Oliebol

Moederbord maakt opzich niet zoveel uit voor FPS, aangezien je moederbord nog redelijk goed.
Als je je moederbord wilt vervangen zul je ook een heel nieuw OS erop moeten zetten (tenzij je even belt, maar daar doe ik zelf niet aan sinds ik meerdere licenties voor W7 Ultimate thuis heb liggen), maar in jou geval kan je denk ik wel je CPU EN Videokaart prestaties verbeteren met het 600 Euro budget dat je hebt.

Sinds jij niet erg veel verstand hiervan hebt (wat je zelf al zij) zal ik even voor je uitzoeken wat de beste aankopen voor je zullen zijn (in mijn mening), geef me hier even de tijd voor :)

Zeker zal ik je aanraden nog een 670 erbij te kopen en ze in SLI te runnen, komt goedkoper uit dan 1- 780 en je zult dezelfde prestaties behalen, misschien zelfs beter.
Zoekend naar een CPU kan ik je alleen deze i7 aanraden: http://azerty.nl/0-2533-4...-lga1155-socket-doos.html
Is een heel erg goed ding en zal je zeker een prestatie boost geven vergeleken met je CPU die je nu hebt.

Dit is mijn mening en ik hoop dat je er wat aan hebt :)
Kwa voeding denk ik dat je wel goed zit en je moederbord ondersteund deze i7 ookwel een SLI setup, dus ik zou me geen zorgen maken om een moederbord voor de komende tijd.

[ Voor 55% gewijzigd door Gholt op 26-08-2013 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan zou je voor een SLI gaan en voor een i7?

• Gholt

Gholt

Oliebol

Zoals ik in mijn vorige reply uitlegde, ja.
Dat is zo'n beetje mijn 'eindmening' om het zo maar te zeggen en het zal je Performance drastisch verbeteren.
Wees wel bereid misschien een goede koeling voor je CPU erbij te halen, stock koelers kunnen afentoe wel genoeg aan zijn maar soms doen ze net iets te weinig hun best.
Als je niet teveel wilt uitgeven voor een CPU koeler kan ik je de Cooler Master 212 Evo aanraden, erg goedkoop en koelt redelijk goed.

[ Voor 52% gewijzigd door Gholt op 26-08-2013 11:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dan komt mij keus toch denk ik eerder uit op een extra videokaart dus nog een Asus GTX670-DC2-2GD5, Want als ik kijk naar de latest best buy: reviews: Desktop Best Buy Guide: juli 2013 en de Intel Core i5 4670K met de Intel Core i5 3570K vergelijk is het verschil klein (cpubenchmark.net). Dus dan zou je inderdaad voor een Intel Core i7 3770K of Intel Core i7 3770S (in mijn prijs klasse) moeten gaan. Alleen wat ik opmerk uit de referenties zijn de i7 mooie proccesors voor rendering van videos, 3d en ect.
Voor games blijft mijn CPU volgens mij nog prima.

Alleen misschien als ik een extra videokaart plaats dus totaal 2x Asus GTX670-DC2-2GD5, is mijn vraag: gaat mijn CPU het dan zwaar krijgen?
Maar dan nog, in de best buy guide staat de Intel Core i5 4670K ook in de lijst met 2x Gigabyte GeForce GTX 770 2GB. Dus hier verklaren ze ook dat de CPU dit makkelijk moet kunnen ondersteunen.

Dan kan ik altijd nog in de toekomst naar een betere CPU kijken.

Laatst merkte ik ook nog dat er een probleem is met de game die ik veel speel, om een of andere reden is er een bug ivm de process heap. Deze schijnt veel te vreten, zal dit aan de processor liggen of aan de ram?

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-02 13:54
Ik heb vrijwel dezelfde PC als jij, alleen een andere voeding en videokaart. Met het motherboard wat je hebt kun je je CPU overclocken naar 4,2ghz zonder problemen wat al een hoop scheelt. Het advies wat ik je wil geven is het aanpassen van je videokaart. Ik heb zelf een ATi 7970 en geen enkel probleem met games op de hoogste graphic settings.

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Gholt

Gholt

Oliebol

Ja je CPU zou goed genoeg 2x Jou Asus GTX 670 in SLI aan moeten kunnen, je i5 is helemaal geen verkeerd ding en je hoeft hem helemaal niet up te graden als je dat eigenlijk toch niet zou willen, het zou alsnog goed moeten werken zonder je CPU up te graden dus maak je daar maar geen zorgen over :)

Over de het probleem dat je met dat spel hebt kan ik je jammergenoeg niks meegeven, ik heb dat probleem zelf nooit gehad en heb er tot nu toe ook bijna niet tot geen research naar gedaan, dus ik zou zeggen zoek er wat over op en kijk hoe je het kan verhelpen, aangezien je (volgensmij?) 2 RAM sticks hebt van 8GB is je Ram tiptop in orde en hoef je dat nog lang niet up te graden (16GB ram gebruik je nieteens tijdens het gamen sinds games niet zoveel nodig hebben, misschien tijdens video editing of game design)

Ik doe zelf aan Level Design, ENB Config en Modding en ik heb nog nooit last gehad van teveel RAM gebruik en ik heb maar 8GB aan Ram. 8)7

[ Voor 54% gewijzigd door Gholt op 26-08-2013 12:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
@batumulia: heb je toevallig een hulpmiddel voor of een guideline voor het overclocken van de CPU?
Plus, jij zegt dat ik mijn videokaart zou moeten aanpassen, maar wat zou jij doen een SLI of een andere kaart?
Gholt adviseerd: Zeker zal ik je aanraden nog een 670 erbij te kopen en ze in SLI te runnen, komt goedkoper uit dan 1- 780 en je zult dezelfde prestaties behalen, misschien zelfs beter.

• Gholt

Gholt

Oliebol

Hetzelfde verhaal met een 7970, 2 670's kom je goedkoper mee uit (sinds je er al 1 hebt) en je zult betere prestaties merken en als extraatje zul je een erg future proof Graphics PC hebben met deze SLI setup :)

Ik run zelf 2' MSI GTX 760's op SLI en ik merk niks van Microstuttering (geloof dat dat al verholpen was in een driver een tijd geleden) waar mensen het vaak over hebben als je begint over een SLI setup, dus daar hoef je zeker niet bang voor te zijn, 760's hebben ongeveer dezelfde prestaties als 670's dus ik kan je alvast vertellen, de prestaties zijn vreselijk goed.

[ Voor 47% gewijzigd door Gholt op 26-08-2013 12:39 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:16
Het probleem is wel dat de 670's niet echt goed meer leverbaar zijn (die ene goedkope van 220 wil je liever niet). Je kunt er natuurlijk 1 tweedehands zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
pricewatch: Asus GTX670-DC2-2GD5
hier zijn ze nog wel te vinden goodkoopste 290,- bij afuture

Zo te horen komt het neer op een tweede gtx670. Althans iemand een goed tegen argument heeft of misschien zegt bij afuture slechte ervaring ;)

Daarnaast wil ik jullie vriendelijk bedanken voor de reacties! _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 13:05 ]

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02 23:28
290 voor een 670?!,

ik raad je dan gewoon aan om je kaart die je nu hebt te verkopen en 2x 760 te nemen o.i.d. ben je goedkoper uit en heb je merkbaar betere prestaties. verder is een i7 overbodig denk ik. aangezien je niet renderd maar gewoon betere game prestaties wilt

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 26-02 10:36
Ik ben het wel eens met P.Herz hierboven.

Verkoop je kaart en neem 2 gelijkwaardige van de laatste generatie.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
mitsumark schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 12:56:
Het probleem is wel dat de 670's niet echt goed meer leverbaar zijn (die ene goedkope van 220 wil je liever niet). Je kunt er natuurlijk 1 tweedehands zoeken.
waarom niet?
voor 220 euro is hij gewoon heel goed. (presteert 2% beter overall als een reference gtx 670 met minder noise en is echt nog goed overklokbaar)
> http://www.techpowerup.co...70_Direct_Cu_Mini/31.html

pricewatch: Asus GTX670-DCMOC-2GD5
> alleen in de eerste 2 winkels kopen natuurlijk, anders is hij een stuk mindere bang for the buck

[ Voor 19% gewijzigd door SmokingCrop op 26-08-2013 15:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar ze adviseren hetzelfde model te nemen, dus in dit geval: Asus GTX670-DC2-2GD5 (pricewatch: Asus GTX670-DC2-2GD5)

• SmokingCrop
  • Niet online
die gtx 670 zal gewoon terugklokken tot de mhz van deze mini 670 en zal zonder problemen runnen ;)
Als je SLI reviews opzoekt, zal je ook veel tegenkomen dat ze er verschillende in hebben zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan is mijn vraag, wat is beter (waar haal je het meeste game prestatie uit, FPS)?
1. SLI met de 670 (Asus GTX670-DC2-2GD5, die ik al heb / GTX670-DCMOC-2GD5 erbij)
2. 1 gtx 770
3. 1 gtx 780

Want als de 2x 670 evenveel oplevert als een 770 kan ik net zo goed een 770 halen.
Als een 2x 670 evenveel oplevert als een 780, zit ik in een dubio

Want qua prijs om een 670 te halen haal ik liever een 770 als 2x670 niet meer of evenveel oplevert als de 770.
Qua prijs als 2x de 670 evenveel oplevert als de 780, heb ik qua prijs evenveel uitgegeven totaal,
maar om ipv 200 euro 600 euro te betalen om een 780 te halen, dat scheelt nog wel een slok op een borrel.

Dus graag hoor ik wat jullie denken qua deze vergelijkingen.
2x 670 vs 1x 770
2x 670 vs 1x 780

• SmokingCrop
  • Niet online
De gtx 670 in SLI zal duidelijk beter presteren, het zal echter ook meer geluid maken & meer energie verbruiken.

De SLI 670 scoort dichtbij de GTX 690, terwijl de 780 & 770 hier nog ver onder zitten.

Onderstaande 2 grafieken geven dit goed weer. Vergelijk wel niet de FPS tussen de twee grafieken, want deze hebben verschillende drivers/computers/settings setups.
Je kan ze wel vergelijken tov andere kaarten.
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_670_SLI/images/bf3_1920_1200.gif
Afbeeldingslocatie: http://tpucdn.com/reviews/MSI/GTX_780_TF_Gaming/images/bf3_1920_1080.gif

Verwijderd

Topicstarter
Asus GTX670-DCMOC-2GD5
Asus GTX670-DC2-2GD5

Deze twee gaan dus goed samen?

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 23-02 23:28
P. Herz schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:24:
290 voor een 670?!,

ik raad je dan gewoon aan om je kaart die je nu hebt te verkopen en 2x 760 te nemen o.i.d. ben je goedkoper uit en heb je merkbaar betere prestaties. verder is een i7 overbodig denk ik. aangezien je niet renderd maar gewoon betere game prestaties wilt
nogmaals,
dit lijkt me beter ;)

Verwijderd

Topicstarter
maar voor 200 euro heb ik 670 SLI die beter is dan 1x 780. Anders vang ik misschien 150 euro voor mijn oude kaart. Dan heb ik 350 euro, voor deze prijs heb ik 1x770

• SmokingCrop
  • Niet online
P. Herz schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:52:
[...]

nogmaals,
dit lijkt me beter ;)
Dus hij zou zijn gtx 670 moeten verkopen (150~200 euro) om dan 2x gtx 760 te kopen die minder goed zijn dan 2x gtx 670?

Is niet alleen duurder, maar zou ook meer tijd in beslag nemen.

GTX 670's kunnen allemaal goed samenwerken in SLI, dat doen ze al bij de eerste search (gtx 670 sli review) op google, daar steken ze een gtx 670 van ASUS, Zotac en Point of View tesamen:
http://be.hardware.info/r...iew-incl-sli-en-3-way-sli

alsook hier, inclusief foto:
http://www.guru3d.com/art...nd_3way_sli_review,1.html
"Both NVIDIA's SLI and AMD's ATI Crossfire allow you to combine/add a second or even third similar generation graphics card (or add in more GPUs) to the one you already have in your PC"

en hier.. http://www.xbitlabs.com/a.../geforce-gtx-670-sli.html

[ Voor 51% gewijzigd door SmokingCrop op 26-08-2013 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pot jan 3, denk ik een keuze te gemaakt te hebben...blijkt de prijs op de site niet te kloppen.
pricewatch: Asus GTX670-DCMOC-2GD5 stond voor 219,- maar dit is 269 euro.
Dus nu is de vraag..Wat zou ik in dit geval doen? twee keer gtx770 kopen (360 euro) en mijn oude gtx670 verkopen of 269 euro betalen (stuk goedkoper en minder gedoe) en voor de gtx 670 SLI gaan?

• SmokingCrop
  • Niet online
Hier is hij nog 226 euro en in 1-3 werkdagen beschikbaar.
http://www.hardwarewebwin...utm_campaign=pricecompare

en anders zou ik voor gtx 760 sli gaan ;)
2x pricewatch: MSI N760 TF 2GD5/OC

[ Voor 26% gewijzigd door SmokingCrop op 27-08-2013 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
de nieuwe gtx 670 is onderweg, alleen luid mijn vraag: Zit er een SLI kabel bij? Hoe kan ik dat weten? En hebben mensen nog tips voor het installeren van een SLI videokaart of is het gewoon een kwestie van videokaart erin, SLI kabel aan beide kaarten aansluiten en klaar? Of moet je de nieuwe videokaart nog installeren of iets dergelijks. En/of moet je nog aangeven dat je SLI wilt activeren doormiddel van software?
Pagina: 1