Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• MightySmurf
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-10 11:50
Hallo iedereen,

Ik wil binnenkort een smartphone aanschaffen, maar ik heb nu al 6 jaar rondgelopen met een prachtige nokia. Dus ik heb geen idee waar ik moet beginnen met zoeken en wat duur en goedkoop is.
Ik wil gewoon een nieuw abbonement afsluiten.

Kan iemand mij helpen zodat ik niet verdrink in alle mogelijkheden van mobiele telefoons??

Ik heb eigenlijk geen idee wat ik ermee ga doen.
Ik denk dat ik niet meer dan 500MB per maand nodig heb, voor facebook en watsapp. Wel ben ik een spelletjes freak. Ik ga veel in de trein zitten, dus een goede accu is wel belangrijk.

Windows phone spreekt me totaal niet aan. Andriod en iPhones kan ik goed mee overweg.

MvG Niels

PS: Als dit helemaal fout gepost staat mijn exuces.

[ Voor 35% gewijzigd door MightySmurf op 25-08-2013 22:50 ]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat mag het kosten en wat moet het kunnen?

Ik ben van een Nokia 6310i naar een Faea F2 gegaan. Prima toestel, relatief goedkoop, groot en het heeft wat ik wil.

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 22:58

epic_gram

undercover moderator

Misschien ook handig om te vertellen waarvoor je hem ongeveer gaat gebruiken. Ikzelf had me voorgenomen om alleen maar te whatsappen met mijn telefoon, dat was echt de rede van aankoop. Dus, wat verwacht je ongeveer van je telefoon? Met zo weinig informatie kunnen we niet echt wat nuttigs adviseren namelijk. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• MightySmurf
Ik heb eigenlijk geen idee wat ik ermee ga doen.
Ik denk dat ik niet meer dan 500MB per maand nodig heb, voor facebook en watsapp.

• MissShadows
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-02-2023
Wat voor besturingssysteem wil je erop? Android, ios, windows? Ik zou eerst naar een winkel gaan en kijken welke vam de 3 het best voor je werkt. Bv als je ios goed vind dan zit je goed bij een iphone

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-11 22:58

epic_gram

undercover moderator

facebook app wordt wel blij van een dualcore, en dan is de volgende stap kijken naar wat voor formaat je handig vind werken. :)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

• MightySmurf
Ik heb totaal geen verstand van formaten. Ik denk dat alles een verbetering is van mijn Nokia 3110 classic:P

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Telefoons koop je, of krijg je kado bij een te duur abbo. rond de 200 euro heb je een leuke android.

voor 600 euro heb je een high end android of een iphone. en dan heeft nokia nog windows phones.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• MightySmurf
Dus je kan beter eentje kopen en dan een los abbo nemen?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MightySmurf schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:00:
Dus je kan beter eentje kopen en dan een los abbo nemen?
Maak de rekensom. Ja, meestal is een los abbo goedkoper.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:58

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Ik geeft dit topic even een schopje richting ons Mobile Aankoopadviesforum :)
Move>MAA

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Meestal is een abo + telefoon met kleine bijbetaling het goedkoopst. Mijn ervaring dus.
Je moet de middenweg vinden tussen lage maandlasten en korting op je toestel.

Nu is het voor jou heel moeilijk wat je ermee gaat doen, maar je kunt vast wel vertellen hoe je belgedrag is:
- bel je veel of weinig (liefst aantal minuten/maand)
- sms je veel (waarschijnlijk nog zonder whatsapp nu -> straks ga je veel minder smsen)
- heb je nu een abo of bel je prepaid?

Dan hoeveel kan / wil je aan een telefoon bij betalen en hoeveel wil je per maand kwijt zijn?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Als je een telefoon aanschaft bij een abonnement, zit de financiering van dat toestel in de prijs van je abonnement verwerkt. Een telco kan door bulk aankoop veel korting krijgen wat de aanbieding interessant kan maken. Echter, aan het einde van je contract moet je wel gelijk handelen met omzetten anders blijf je betalen voor een toestel wat afbetaald is, maar wel onderdeel van je maandbedrag uitmaakt.

Op dit moment met steeds duurder wordende nieuwe abonnementen kun je je veiliger richten op een SIM only abonnement en los een toestel aanschaffen (als je je dat kan veroorloven). Je bent dan op de lange termijn goedkoper uit, en ook flexibeler met overstapmogelijkheden door niet aan lange contracten vast te hoeven zitten ivm de afbetaling van het toestel.
Tevens kun je dankzij prijsvergelijking op internet je toestel stukken goedkoper los aanschaffen t.o.v. vroeger waardoor het voordeel in prijs wat je via de telco's had teniet gedaan wordt.

Voor een toestel, kijk eens naar dit artikel:
reviews: Grote test: de populairste Androids tussen 200 en 350 euro
M.i. is de Sony Xperia T dan de beste keuze voor wat jij wil doen als overstapper.

[ Voor 14% gewijzigd door swhnld op 26-08-2013 10:31 ]

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01:11
Het grote voordeel van een los toestel kopen in combinatie met een sim-only abbonement is dat je na een paar maanden zonder gedoe kan overstappen of een nieuwer/gunstiger abbonement kan nemen. Je zit niet een of twee jaar vast aan een provider. En bovendien is het meestal ook goedkoper, maar je kan het best gewoon de rekensom maken.

Qua toestellen: Je hebt het voordeel dat je nog niet aan een ecosysteem/besturingssysteem 'vast' zit en dus nog alle keus hebt. Mijn eerste advies is daarom ook: Loop een Mediamarkt o.i.d. in en probeer wat verschillende modellen, verschillende formaten en vooral verschillende besturingsstystemen. Probeer dan ook een prijsklasse te bepalen, heb je genoeg aan een telefoon van rond de 200 euro, wil je toch wat beters voor 400 euro of wil je meteen een echte top telefoon van richting de 600 euro. Als je eenmaal die voorkeuren weet, post ze hier en je krijgt gegarandeerd een heleboel goede en specifieke adviezen voor telefoons :)

Als je gelijk al wat toestelnamen wilt die de moeite waard zijn om te proberen: Kijk eens naar de HTC One, een Huawei Ascend P2 of P6, de Nexus 4 (allemaal Android) en naar de Nokia Lumia 920 of 925 (Windows Phone 8 ). Voor een iPhone zou ik nog even wachten tot na 10/11 september, aangezien Apple dan hun hele productlijn weer gaat omgooien (inclusief nieuwe modellen, prijsverlagingen, vernieuwd besturingssysteem etc.).
Pagina: 1