Trackpad van het padje (MacBook Pro late 2009 / unibody)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:01
Mijn trackpad doet sinds kort vanzelf vreemde dingen. Het begon met een beetje haperingen in de bediening, wat dingen geprobeerd, reboot, schoonmaken, bettertouchtool uitzetten.
Vandaag werd het echter nog een factor erger. Er worden nu zonder dat je de trackpad aanraakt bewegingen geregistreerd. Tap kliks, multitouch swipes, van alles eigenlijk. In finder worden er mappen aangemaakt, bestanden versleept. Er word van bureaublad gewisseld etc.

Na wat googlen erachter gekomen dat een defecte accu dit kan veroorzaken. Accu verwijderd, trackpad zag er van binnen ook schoon en goed uit. Maar zonder accu, nog steeds dezelfde problemen..

Iemand hiermee bekend en kan ik verwachten dat de trackpad stuk is? Of zijn er nog andere zaken zie bij kan checken?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het schijnt dat er een klein stelschroefje onder zit die je een heel klein beetje hoeft te verzetten om problemen te voorkomen. (horen en zeggen...)

EDIT: [url=http://www.youtube.com/results?search_query=adjusting+macbook+trackpad&oq=adjusting+macbook+trackpad&gs_l=youtube.3..33i21.45.4317.0.4514.24.14.0.0.0.0.465.1650.0j2j4-3.5.0...0.0...1ac.1.11.youtube.4ma0448EtOwl[/url]

Daarnaast: niet toevallig een USB-muisje of een BT muisje ergens gekoppeld die aan de kant ligt? Ook hier in het verleden wel eens dingen over gelezen dat die voor dergelijke storingen zorgden. Uitzetten van BT kan dan een optie zijn (als je dat tenminste kunt bereiken met je trackpad 8) ).

[ Voor 64% gewijzigd door sypie op 25-08-2013 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Stelschroefje aan de onderkant van de trackpad? Kan me niet herinneren dat ik die heb gezien
Maar zal daar eens op verder googlen, thanks!

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wijziging in mijn post aangebracht, en ik zie ook dat de link gesloopt wordt. Nah, je weet vast wel hoe je die moet knippen en plakken om de goede URL te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nee bt staat uit, nooit iets gekoppeld trouwens. Ook Wi-Fi uitgezet om hacks uit te.sluiten. het schroefje lijkt me meer voor klik problemen. Hoeveel "travel" de trackpad heeft voor ie click zegt, zeg maar

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
Nou.. Het lijkt erop dat dropbox de boosdoener was. In dit topic:
https://discussions.apple...589804?start=180&tstart=0
stonden op de laatste pagina's 2 mensen waarbij dropbox het probleem leek te zijn, na verwijderen lijkt voorlopig alles rustig met mijn trackpad :)

mocht het probleem toch weer terug komen zal ik het hier even melden, maar voor nu is dit na zo'n beetje alles te hebben geprobeerd de oplossing!!

Strava

Pagina: 1