Voeding Hulp nodig

Pagina: 1
Acties:

• chinchan9
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-02 18:39
beste tweakers welke voeding raden jullie aan voor mijn nieuwe hardware

ik dacht eerst voor een fx 8350 te gaan maarja toch maar voor een 4670k gekozen omdat de haswell 1150 socket nog een tijdje mee gaat :) en de i5 toch wel een stuk beter is in single core performance

ga het waarschijnlijk bij azerty of Sicomputers bestellen allebij goeie prijzen.

word nog besteld:

i5 4670k

MSI Z87-G45

heb ik nog

8 gb ram 1600

7870 xt 2gb oc sapphire

dacht zelf aan een OCZ 750W Fatal1ty Series voeding of een Cooler Master GX 650

hoeveel watt heb je eigenlijk nodig?

ben heel mischien van plan om over 2 jaar een tweede 7870 xt te halen maarja
koop ik nu een overkill voeding of koop ik dan een nieuwe.. .

Alvast bedankt voor jullie hulp :D

Verwijderd

Cooler Master GX 650 is gewoon een slechte voeding en die OCZ is te duur. Al helemaal als je bedenkt dat de pricewatch: OCZ OCZ-ZT750W-EU gewoon een betere voeding is voor hetzelfde geld.

Maar over twee jaar voor een HD 7870 XT kiezen zal moeilijk worden. Nieuw zullen ze nergens te krijgen zijn en tweedehands zullen ze erg schaars zijn. Daarnaast zijn er dan al lang weer betere kaarten met nieuwe functies en zullen ze ook een stuk zuiniger zijn met meer power.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

gewoon nu een goede voeding kopen, een XFX of Seasonic bijv.

Rond 550w zou wel genoeg moeten zijn.

People as things, that’s where it starts.

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
http://www.msi.com/service/power-supply-calculator/

Edit: ik zie dat bij calculator je processor er niet bij staat.

[ Voor 39% gewijzigd door Xfile op 26-08-2013 16:59 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-02 02:58
Een dergelijke calculator is meestal niet zo heel betrouwbaar, alhoewel ik moet zeggen dat deze calculator wel plausibele cijfers geeft... Meestal zitten dergelijke calculators veel te hoog, maar misschien komt dat omdat MSI zelf geen voedingen verkoopt, dan kunnen ze wat realistischer zijn met de cijfers :)

Maar goed, het is eigenlijk nooit nodig om het uit te rekenen op een dergelijke manier. Ik hanteer al jaren de vuistregels: zuinig budget systeem = 300/450watt... mid-range (game) pc = 500/650watt... high-end (game) pc = 700/850watt. Hoog of laag laat ik afhangen van de overige hardware... gaat er veel extra in zoals hdd's en optische drives dan ga ik voor hoog. Ga ik in een systeem voor SLI/crossfire dan reken ik er 100 tot 150 bij afhankelijk van de klasse videokaart. Geen exacte wetenschap uiteraard, maar absoluut goed hanteerbaar zodat je altijd een veilige marge overhoud in het systeem.

En altijd belangrijk, kwaliteit boven kwantiteit... het is leuk naar de watts te staren en vaak is de gedachte hoe hoger hoe beter, maar dat is eigenlijk maar een klein gedeelte van het verhaal (eigenlijk niet eens relevant). Een kwalitatieve 500watt voeding geeft uiteindelijk meer power, stabiliteit en levensduur dan dat je voor een budget 800watt voeding gaat.

Gezien de TS in de toekomst waarschijnlijk voor crossfire wil gaan of een eventuele upgrade naar een betere videokaart, dan is de volgende voeding een van de betere die je kan kiezen: pricewatch: Seasonic M12II 620W betaalbaar en betrouwbaar. Maar met de huidige setup zal het 520watt model ook meer dan voldoen.

[ Voor 12% gewijzigd door MicGlou op 26-08-2013 17:25 ]

Verwijderd

De Seasonic M12II 620 is een voeding waar hij erg weinig aan zal hebben. Je hebt hetzelfde aantal aansluitingen als de 520W versie dus zul je niet zonder verloopjes meer dan één 7870 XT kunnen aansluiten. En verloopjes gaan verbruiken zou nergens op slaan want dan heb je niks aan het modulaire gedeelte en kun je beter een niet modulaire voeding met wel genoeg aansluitingen nemen.

De is eigenlijk voor zo goed als niemand een goede koop...

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-02 02:58
Ik had idd even niet op het aantal pci-e stekkertje gelet... stom van mij. Helemaal gelijk, daar ga je niet op de normale manier crossfire/sli mee draaien, maar een modulaire kabel blijft een modulaire kabel ook al hangt er een verloopstekkertje aan. De TS heeft volgens mij niet eens direct interesse in een modulaire voeding gezien de keuze voor die GX650...

Om nou te zeggen dat het voor niemand een goede koop is ben ik niet helemaal met je eens, het is juist voor het geld een goede voeding. Voor de gemiddelde game pc uitstekend, zogezegd veel bang weinig buck. Niet voor hardcore werk zoals flink oc-en vanwege de krappe 12v lijn, die informatie heb ik. Maar in die prijsklasse kan je er moeilijk een andere (modulaire) voeding naast leggen volgens mij...

Seasonic maakt zover ik weet geen 'slechte aankopen', je krijgt uiteraard waar je voor betaald en deze voedingen behoren tot hun goedkopere klasse... but still not bad at all. En deze serie wordt ook al een tijdje steevast in de BBG gebruikt... telt ook voor iets toch?

Herkansing dan ;) pricewatch: Seasonic G-Serie 650Watt Ik blijf bij Seasonic want dat is nou eenmaal mijn geprefereerde psu merk.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Dit is een aankoopadviesvraag, die hoort dan ook in de aankoopadviessubfora.

Move OH -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

MicGlou schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:18:
Ik had idd even niet op het aantal pci-e stekkertje gelet... stom van mij. Helemaal gelijk, daar ga je niet op de normale manier crossfire/sli mee draaien, maar een modulaire kabel blijft een modulaire kabel ook al hangt er een verloopstekkertje aan.
Nee maar wat heb je aan een half modulaire voeding als je toch alle stekkers erin plugt omdat je die moet gebruiken voor de verloopjes. Als het volledig modulaire voeding was dat had je nog als excuus kunnen gebruiken dat je de voeding makkelijk kunt wisselen maar dat vind ik altijd een totaal nutteloos iets want dat doe je eigenlijk nooit. :p
Om nou te zeggen dat het voor niemand een goede koop is ben ik niet helemaal met je eens, het is juist voor het geld een goede voeding. Voor de gemiddelde game pc uitstekend, zogezegd veel bang weinig buck. Niet voor hardcore werk zoals flink oc-en vanwege de krappe 12v lijn, die informatie heb ik. Maar in die prijsklasse kan je er moeilijk een andere (modulaire) voeding naast leggen volgens mij...
Probleem is dat die voor meer dan 90% van de mensen geen voordeel boven een pricewatch: Seasonic M12II 520W zal geven. Voor de mensen die meer dan één videokaart gebruiken heb je dan de pricewatch: XFX PRO650W of pricewatch: OCZ OCZ-ZT750W-EU bijvoorbeeld.
Pagina: 1