Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 09:43
Beste mede-Tweakers,

Op dit moment heb ik een Dell E6430 met een i5-3320M processor, 8 GB RAM, een redelijk vlotte SSD van 120 GB en een extra bay voor mijn extra harde schijf van 500 GB.
Mijn extra harde schijf wordt deze week vervangen door een Seagate ST1000LM014, maar nu wil ik mijn SSD ook upgraden. Hierbij gaat het mij vooral op het snel opstarten van windows, het snel kunnen overzetten van zowel kleine als grote bestanden en het kunnen draaien van lichte (foto)bewerkingssoftware.
De voornaamste reden dat ik mijn SSD wil upgraden is omdat ik opzoek ben naar een SSD met een grotere opslagcapaciteit. Mijn huidige SSD begint trager te worden naarmate ik er meer geheugen in beslag neem. Mijn SSD gebruik ik alleen om programma's te installeren, de rest staat op mijn tweede harde schijf.
Op dit moment ben ik aan het twijfelen tussen de Samsung 840 PRO van 256 GB en de Samsung 840 EVO van 250 GB. Bij deze keuze vraag ik dan ook jullie hulp/advies (andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom, al hoor ik graag ook een onderbouwing hiervoor :p). Tot de keuze tussen de 840 PRO en de 840 EVO ben ik vooral gekomen door het lezen van de vele reviews en de goeie reacties van diegenen die de SSD's gebruiken. Wat betreft het budget voor vergelijkbare SSD's is dit ongeveer gelijk aan de prijs van de 840 PRO en EVO, rond de 180 euro.

Ook zag ik dat er van de 840 EVO een laptop kit uitkomt, al kan ik nergens vinden wat hierbij geleverd wordt en wanneer deze gereleased wordt (pricewatch: Samsung 840 EVO Laptop kit 250GB). Bij de webwinkels staat namelijk dat de levertijd meer dan 10 werkdagen beslaat. Wellicht dat een van jullie mij kan vertellen wat bij deze kit geleverd wordt, wanneer deze in de verkoop komt en of dit natuurlijk die (ongeveer) 20 euro extra waard is ;).

Thanks alvast!

[ Voor 8% gewijzigd door gajus26 op 26-08-2013 08:43 . Reden: Toevoeging reden upgrade ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als je al een ssd hebt, heeft een upgrade geen zin.

Of je moet nu wel een heel erg slecht exemplaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:57
In een laptop kit zit een extra kabeltje om je ssd via USB te verbinden, zodat je je huidige schijf kan clonen (met bijgeleverde software) en dan inbouwen.
Als je een verse installatie wilt doen (wat ik persoonlijk altijd wel aanraad maar in principe is er niks mis met een clone), dan kan je even goed de normale versie kopen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gajus26
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 09:43
Het gaat er vooral om dat ik opzoek ben naar een SSD met een grotere opslagcapaciteit.
Mijn huidige SSD begint trager te worden naarmate ik er meer geheugen in beslag neem.
Dit is dan ook de voornaamste reden om mijn SSD te willen upgraden.

@Malantur bedankt voor je uitleg :)