Hoe weet je of een kaart een reference design PCB heeft ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameManiac
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-07 14:53
Hoi Tweakers,

Mijn allereerste post. Tijd voor een nieuwe grafische kaart hier en ik had een HD 7950 in gedachten. Nog nooit waterkoeling gedaan of overclocked, dus dacht ik van dat ga ik ook maar is proberen. Dus ik rondkijken op het Internet en het belangrijkste wat ik heb meegekregen is dat je maar beter oplet dat je kaart een reference design PCB heeft, of je koelblok past er niet op. Dus hier mijn vraag:

Hoe kom je nou te weten of een grafische kaart een reference design PCB heeft ?

(FYI ik wil niks extreem doen met dat overclocken, gewoon proberen dat ik iets langer met men systeem kan gamen eer het te oud is en op de bureau van men ma belandt om te surfen)

B.t.w. hoeveel radiators ga ik nodig hebben als ik men CPU en kaart overclock ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:13

Mavamaarten

Omdat het kan!

Misschien is het handig om te vermelden welke kaart je exact hebt.
Eneuh, volgens mij is het wel op google te vinden of je kaart een reference PCB heeft of niet.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:52
Ik zocht voor mijn HD5850 ook een reference design en wat ik toen had gevonden was dat je onder de cooler op het pcb AMD ziet staan. Daarnaast hebben ze volgens mij altijd het standaard type cooler.
zo ziet hij er uit: http://news.softpedia.com...D-7950-GHz-Edition-2.jpg/

Het lijkt erop alsof deze HD7950 van Sapphire een referentie design is. Maar dubbelcheck dat even via google? En wellicht dat je via jouw koelblokken fabrikant kan uitvinden welke modellen passen?

[ Voor 82% gewijzigd door analogworm op 25-08-2013 17:04 . Reden: verkeerde kaart gelinked ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameManiac
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19-07 14:53
Lol, ik ben ondertussen zo bang van alle rampverhalen van mensen die hun koelblok niet op hun kaart kregen wegens non reference, dat ik wijselijk besloten heb om eerst wat slimmer gemaakt te worden eer ik 250-300 euro op tafel smijt. Ik heb wel net gezien dat je op het forum Watercool.de aan de staff kan vragen of je model wel reference is. Ik heb ook de tip gekregen dat hoe meer je model uiterlijk afwijkt van dit (dikkere cooler enzovoort), dat hij waarschijnlijk non reference is. Niet echt betrouwbaar maar beter dan niks.

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/HD_7950.jpg

Euh ... alles wat analogworm zei dus (je was me voor). Bedankt kerels :)

[ Voor 5% gewijzigd door GameManiac op 25-08-2013 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 02-10 13:11

Fordox

00101010

je kan ook een kaart kiezen en kijken op www.coolingconfigurator.com. dat ios de website van EKWB die laat zien of je kaart compatibel is met een waterblok van hun. iig, dat gebruik ik altijd.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.