Heb lang getwijfeld om een topic hierover te openen, maar heb inmiddels al zoveel fora en problemen gezien (zonder oplossing) dat ik het toch maar probeer:
Wat is mijn setup?
Sinds vrijdagmiddag (23-8) heb ik last van lag spikes als ik World of Tanks (WoT) speel. Hierdoor is het spel, begrijpelijk, onspeelbaar. Als ik op teamspeak3 zit heb ik constant packet loss, stabiel rond de 10%, met pieken tot wel 40%.
Wat heb ik al geprobeerd?
Maar goed, tips en suggesties zijn dus welkom!
edit: internet werkt verder gewoon prima. Websites laden snel, youtube filmpjes e.d. bekijken is ook geen probleem. De packetloss is volgens mij 100% outgoing loss en dat is natuurlijk zuur voor online gaming..
Wat is mijn setup?
- game pc (specs verder niet zo relevant denk ik)
- windows 7
- wireless network
- Cisco EPC 3208 modem
- Sitecom 300N wireless router
Sinds vrijdagmiddag (23-8) heb ik last van lag spikes als ik World of Tanks (WoT) speel. Hierdoor is het spel, begrijpelijk, onspeelbaar. Als ik op teamspeak3 zit heb ik constant packet loss, stabiel rond de 10%, met pieken tot wel 40%.
Wat heb ik al geprobeerd?
- modem gereset + alle kabels los en enkele minuten gewacht
- idem voor de router
- speedtest uitgevoerd op speedtest.net, geeft goede resultaten
- pingtest uitgevoerd op pingtest.net, soms 0% packet loss, soms 4%, dan weer 50%. Compleet random dus
- tracert uitgevoerd naar verschillende websites. Naar tweakers.net gaat nog goed, maar bijv. Yahoo.com geeft ook losses weer
- ts3 op een andere pc gedraaid, hier ook packet loss. Hiermee heb ik in mijn ogen min of meer uitgesloten dat het probleem aan mijn pc ligt
- een laptop rechtstreeks aangesloten op de modem met een utp kabel en 3x pingtest uitgevoerd: 0% packetloss, 55% packetloss en 52% packetloss. M.a.w.: het probleem ligt ook niet aan wireless, bekabeld nog steeds packetloss.
- upc gebeld via mijn vaste telefoon (dus ook via zelfde netwerk van upc, want ik heb alles-in-1). Helpdeskmedewerker zei dat hij ook packetloss zag via de telefoonlijn en dat ik af en toe wegviel. Monteur kan pas donderdag de 29e, maar ik ga de 28e op vakantie dus dat schiet niet op
Wel een afspraak gemaakt voor 9 sept., maar ja dat is dus pas over 2 weken en dan kan ik dus 2 weken niet gamen. Wat vrij zuur is, aangezien ik dus vakantie heb..
Maar goed, tips en suggesties zijn dus welkom!
edit: internet werkt verder gewoon prima. Websites laden snel, youtube filmpjes e.d. bekijken is ook geen probleem. De packetloss is volgens mij 100% outgoing loss en dat is natuurlijk zuur voor online gaming..
[ Voor 4% gewijzigd door Mr_Size op 25-08-2013 15:25 ]