Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2024
Beste Tweakers,

Momenteel zit ik met een probleem, ik heb een hp mini 210 en wilde deze opschonen.
Netjes een HP recovery medium gemaakt maar deze loopt tijdens de recovery vast. Resultaat een gewipte harddrive en geen Windows. Nu word de recovery medium niet meer herkent, ook niet door andere machines.

Zit nu zonder recovery medium..

Mijn idee is nu om een OEM license voor windows 7 home premium aan te schaffen bij 4launch. Het is mij nu nog niet helemaal duidelijk of dit gaat werken?

Ik heb nu een windows 7 home premium geïnstalleerd staan echter moet deze over 30 dagen geactiveerd worden. Mijn idee was om de key van de OEM licentie in te voeren en zo een werkende windows licentie te hebben. Kan dit?

Er is ook een recovery stik te koop via HP. Echter vertrouw ik die hp software voor geen meter meer. Ik heb namelijk sterk het idee dat de recovery stik die ik koop exact het zelfde is als de recovery medium die ik via hun software gegeneerd heb.
https://www.best2serve.co...m_content=part_623345-332

Dus 3 vragen:
1. Kan ik een OEM license kopen en de key invoeren op de huidige installatie?
2. Is de recovery medium van hp te vertrouwen?
3. Heb ik nog andere opties waar ik niet aan gedacht heb?

Bij voorbaad dank,
flitjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32

weebl

YARR!

Als je ergens een HP installatie-iso vandaan weet te halen kan je die gewoon gebruiken. Je hoeft echt niet te betalen voor een licentie die je al hebt. Het enige wat je nodig hebt is de juiste installatie-cd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Download de juiste Windows 7 versie vanaf hier: http://www.w7forums.com/o...age-downloads-t12325.html

Google even op "Universal USB installer" (hiermee kun je de ISO naar een USB stick kopieren als je geen dvd speler hebt)

Installeer de iso met de key die op je laptop staat en download de juiste drivers van de HP website. Voila, werkende laptop ;)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
Ik heb helaas geen windows key, die staat nergens op de laptop, kan hem ook niet terug vinden op boekjes. Heb ook al onder de batterij gekeken ook niets.

Zou het kunnen dat de key in de bios zit? Dat ik exact de zelfde windows versie moet draaien? Ik geloof namelijk dat er starter op stond maar dit weet ik niet 100% zeker.

Ben nu Windows Starter aan het installeren.
Tip: gooi /sources/ei.cfg uit je iso! Dan kan je bij de setup kiezen welke versie je wil installeren

[ Voor 62% gewijzigd door flitjes op 25-08-2013 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flitjes
Voor alle gebruikers van een HP Mini:
De windows key zit aan de binnen kant van de behuizing.
Je kunt de onderkant eraf krijgen door eerst de accu te verwijderen en dan rustig de onderkant van achteraf los te trekken. Werk van binnen naar buiten toe.
Eerst het midden losmaken bij de accu en dan tegelijk links en rechts richting de achterste voetjes los maken. Als dit los is ga je voorzichtig trekkend van de achterste pootjes naar voren toe. Als dit los is kun je de onderkant optillen naar achteren trekken.(richting de accu)
LET OP: Voorkant zitten geen klikhaaken. Dat is een insteek constructie, dus till de achterkant 45 graden op en trek hem naar achteren dan komt hij zo los!.