Toon posts:

No signal na assembleren systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Gisteren heb ik nieuwe hardware aangeschaft om een pc te bouwen. Nadat dit voltooid was, kreeg ik op geen enkel manier signaal richting mijn monitor. Vermoeden Is dat ik een defect onderdeel heb. Ga sowieso morgen terug naar deze winkel, maar leg mijn problem ook hier voor. Wie weet doe ik wat fout.

Hardware:

Processor: AMD Athlon II X4 760K
Geheugen: Crucial 8 GB DDR3-1600
Moederbord: ASRock FM2A75M-DGS

Situatie:

Allereerst heb ik mijn pc volledig in elkaar gezet. Dat wil zeggen, alle schijven, optische drives en losse insteekkaarten (PCI-Evideokaart en PCI geluidskaart) Ook heb ik de frontaansluitingen (usb, cardreader, audio) aangesloten op mijn moederbord.

Nadat dit allemaal was gebeurd heb ik de pc aangezet. Op alle 4 de interfaces (2x DVI PCI-E videokaart, 1x DVI onboard 1x VGA onboard) geen signaal. Dit heb ik getest met 3 verschillende monitoren, waarvan ik weet dat ze werken.

Tevens heb ik deze config getest met een andere voeding, helaas zonder resultaat.

Vervolgens heb ik de pc gestript zodat alleen het moederbord, processor en geheugen overbleven. Ook met deze setup kreeg ik precies dezelfde symptonen.

Ik heb het systeem opnieuw gebouwd, helaas zonder verschil.

Vervolgens heb ik het moederbord op een plankje gelegd en vanaf daar geprobeerd te booten. Helaas precies dezelfde symptonen, namelijk geen signaal.

Heeft iemand misschien nog een suggestie? Of is het redelijk safe om aan te nemen dat ik met een defect zit?

Sowieso ga ik morgen terug naar deze winkel, maar das morgen pas. Mocht ik in de tussentijd wellicht wat kunnen troubleshooten, dan doe ik dat graag.

Overigens heb ik verder geen reserve onderdelen meer liggen waarmee ik zaken kan uitsluiten.

Verwijderd

Welke voeding? Zitten alle kabels goed?

Verwijderd

Topicstarter
Een Coolermaster 520 Watt (primair) en een Corsair 430 Watt (reserve). Ik heb zowel de 24 pins moederbord connector aangesloten, als de 4 pins 12v connector. Verder is de casefan en cpu-fan aangesloten. Deze draaien ook beide.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:44
Je processor heeft geen gpu, dus je moet het scherm sowieso op je videokaart aansluiten.
Heb je de videokaart wel goed doorgedrukt in het slot en alle pcie power connectors aangesloten?
Doet de videokaart het in een andere pc?
Zit het ram geheugen goed in het slot?
Geen gebogen pinnetjes bij de processor/socket?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn processor heeft inderdaad geen GPU. Ik doelde op de onboard videokaart van mijn moederbord. Deze heeft zowel een dvi, als vga interface.

Verder is het geheugen goed bevestigd. Beide slotjes aan de uiteindes van de bankjes zitten goed dicht. Het geheugen klikt ook 'vast'

Pinnetjes van de processor zijn ook niet verbogen. Ik lette goed op beide nokjes, en toen ik deze wilde bevestigen, gleed hij als het ware de socket in.

Bij wijze van extra check heb ik dit achteraf wel gecontroleerd, en heb niets vreemds kunnen vinden. Ik heb elke 4 de hoeken afonderlijk in het licht gehouden om te kijken of hier wat aan mankeert. Niets gevonden.

Mijn externe videokaart heb ik niet in een andere pc getest. Dit is mijns inziens het problem niet. Met of zonder de externe videokaart boot het systeem sowieso niet. Zelfs niet met alleen moederbord, geheugen en processor.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 14:56 ]

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Heb je uberhaubt de drivers geinstalleerd ?

Verwijderd

Topicstarter
Euhm.. het gaat om een system wat net gebouwd is, en waar geen OS op draait...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Hoe kom je er toch op dat je moederbord graphics heeft. Heeft die echt niet, en je kan de moederbord video aansluitingen dus niet gebruiken.

Misschien staat om onverklaarbare redenen je bios op onboard (apu) video, dat zou betekenen dat hij de cpu niet goed herkent. Een bios update zou dan wellicht helpen.

Ik zie nu trouwens dat je moederbord deze cpu nog niet ondersteund.

http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A75M-DGS/?cat=CPU

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:03

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Some of AMD CPU (i.e AMD Athlon/Sempron family CPU) does not have integrated graphics processor. When this kind of CPU is installed, a discrete VGA card is required.

http://www.asrock.com/mb/AMD/FM2A75M-DGS/?cat=CPU

Staat op hun site

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp niet zo goed waarom jullie niet geloven dat ik een onboard videokaart heb

Dit is het moederbord wat ik heb, en hier zit wel degelijk een onboard VGA, als DVI aansluiting op. Plaatje komt overigens uit de link van reepje.

Afbeeldingslocatie: http://www.asrock.com/mb/photo/Angle/FM2A75M-DGS(m).jpg

Dat de CPU officieel niet gesupport wordt klopt, maar ik heb een maat van mij met exact dezelfde config, en bij hem werkt het allemaal.

Sterker nog, ik heb dit op zijn aanraden aangeschaft omdat hij zo enthousiast is.

@caanova1984

Hoe moet ik dit precies interpreteren? Dat ik een externe videokaart nodig heb? Deze heb ik, en toen deze was aangesloten op de juiste manier, kreeg ik op beide dvi interfaces, geen signaal. HDMI heb ik niet geprobeerd aangezien ik dit niet op mijn monitor heb. Ik zou hem op mijn TV kunnen aansluiten, maar heb hier weinig vertrouwen in.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 15:14 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:09:
Ik begrijp niet zo goed waarom jullie niet geloven dat ik een onboard videokaart heb

Dit is het moederbord wat ik heb, en hier zit wel degelijk een onboard VGA, als DVI aansluiting op. Plaatje komt overigens uit de link van reepje.

[afbeelding]

Dat de CPU officieel niet gesupport wordt klopt, maar ik heb een maat van mij met exact dezelfde config, en bij hem werkt het allemaal.

Sterker nog, ik heb dit op zijn aanraden aangeschaft omdat hij zo enthousiast is.
Je hebt wel die aansluitingen maar als je CPU geen video heeft, dan werken die ook niet. Goed lezen :+
En tja als ie niet supported is, dan kun je rare dingen krijgen. Ga eerst maar eens kijken of je de laatste bios hebt.
Dat kan bij je vriend, die heeft immers dezelfde setup.

[ Voor 10% gewijzigd door KillerAce_NL op 25-08-2013 15:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:13:
[...]
Je hebt wel die aansluitingen maar als je CPU geen video heeft, dan werken die ook niet. Goed lezen :+
En tja als ie niet supported is, dan kun je rare dingen krijgen. Ga eerst maar eens kijken of je de laatste bios hebt.
Dat kan bij je vriend, die heeft immers dezelfde setup.
Excuses.

De laatste keer dat ik een pc heb gebouwd is 5 jaar geleden. Sindsdien ben ik niet meer op de hoogte van 'de ontwikkelingen' .

Begrijp ik je goed dat het verstandig is om mijn externe videokaart (XFX HD7750 Core Edition) aan te sluiten en nogmaals te proberen? Ondanks dat ik hier oorspronkelijk ook geen beeld op kreeg?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ja die is zelfs vereist, zonder dat heb je geen beeld.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik ga even opnieuw aan de slag. Resultaten laat ik zo weten. Ik zal ook HDMI op mijn tv checken voor de zekerheid.

• Reepje
  • Niet online
En voor de zekerheid, de aansluiting naar de monitor MOET aangesloten worden op die van de grafische kaart.
De video aansluitingen op je moederbord krijgen immers geen enkel signaal.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...

Net de videokaart ingebouwd. Beide DVI poorten geprobeerd. Geen signaal. Vervolgens de HDMI-poort aangesloten op 2 verschillende HDMI-interfaces die nog beschikbaar zijn op mijn TV, maar ook hier kreeg ik de melding 'geen signaal'.

Dit is mijn externe videokaart https://www.alternate.nl/...F4)/html/product/1055185/? en deze heeft geen aansluiting voor extra voeding.

Linkje heb ik erbij gezet zodat de plaatjes bekeken kunnen worden. Misschien zie ik de aansluiting wel over het hoofd.

• Reepje
  • Niet online
Het kan nooit kwaad om je bios even te resetten en het dan nog eens te proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed punt. Ik heb gisteren mijn bios tot 2 maal toe gereset, maar toen werkte ik met de onboard videokaart.

Zojuist heb ik niks met de jumpers gedaan.

Ga ik ook nog even proberen.

Thanks voor de hulp so far. Waardeer ik zeer :-)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Klinkt als een unsupported CPU issue, dus BIOS update minimaal nodig.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Het resetten van het bios heeft helaas ook niet geholpen. Ik hoop dat de winkel waar ik mijn spullen gekocht heb coulant is, mocht het zo zijn dat mijn cpu niet supported is.

In ieder geval een wijze les. Voortaan doe ik zelf onderzoek. Duurt wat langer, maar dan loop ik hier niet tegen aan.

Dit is namelijk de 1e keer dat mij zoiets overkomt, en toevallig heb ik de config van iemand anders 1 op 1 overgenomen.

Edit:

Geweldig. Onderzoek leert dat zowel mijn CPU als mijn geheugen niet worden ondersteund door dit moederbord.

Bedankt voor de support jongens, maar ik denk dat we het hierbij moeten laten. Scheelt frustatie aan mijn kant, en inspanningen aan jullie kant.

Hopen dat we dit morgen goed kunnen oplossen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 16:04 ]

• redfoxert
  • Niet online
Vraag de shop of ze je moederbord even kunnen flashen met de laatste BIOS, dan moet het wel goedkomen waarschijnlijk. Kunnen ze gelijk met je eigen proc het zaakje testen.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik ook van plan, maar ben sceptisch gezien de release notes van de bios upgrades. Maar het is altijd de moeite waard om te proberen.

Wel balen. Ik ben afhankelijk van mijn pc voor studie en mijn voormalige hoofdpc is stuk (vandaar de nieuwe aanschaf) en mijn laptop en secundaire pc zijn niet toereikend.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:44
Geheugen dat niet op de support list staat werkt in 99% van de gevallen probleemloos, de cpu support list is er wel eentje die voor 99% zekerheid geeft of iets werkt of niet.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat je vaak ook ziet, is dat je andere reepjes van een ander merk bijvoorbeeld (die dezelfde chips gebruiken) er wél op staan, dan kan je er dus gewoon vanuit gaan dat de eigen reepjes ook gaan werken.

Ook denk ik dat de winkel niet moeilijk doet om nieuwe bios te flashen en dan weer te proberen. Mocht dat ook niet werken, kan je altijd nog ruilen voor een ander moederbord (met eventueel bijbetalen), mits je binnen de termijnen daarvoor blijft.

[ Voor 46% gewijzigd door CH4OS op 25-08-2013 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben in ieder geval gerustgesteld, dank daarvoor :-)

Morgen afgesproken met die maat om er heen te gaan. Ik geef morgen een update

Verwijderd

Topicstarter
Nou ben net terug van de winkel en mijn probleem is verholpen. Het moederbord was defect. Ik heb een nieuwe gekregen en alles werkt zoals ik hoopte. Ook kan ik mijn onboard videokaart gebruiken, dus de opmerkingen daarover waren ook niet helemaal juist.

Anyway bedankt voor de support. Ik ga mijn systeem verder configureren

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-02 16:04

EnnaN

Toys in the attic

Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:30:
Ook kan ik mijn onboard videokaart gebruiken, dus de opmerkingen daarover waren ook niet helemaal juist.
Dat is wel interessant? Kun je nog een keer volledig neerzetten welk nieuw moederbord en welke CPU je nu hebt? want nu ben ik ook confused?

sig

Verwijderd

Topicstarter
Sure,

Nu mijn probleem is opgelost maak ik er geen geheim van dat het bij alternate is aangeschaft. Zodoende doe ik ook de linkjes neerzetten van mijn onderdelen die naar hun website verwijzen.

Moederbord: https://www.alternate.nl/...DGS/html/product/1036527/?
CPU: https://www.alternate.nl/...60K/html/product/1086854/?
Geheugen: https://www.alternate.nl/...600/html/product/1074854/?

Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het wel ;)

• catfish
  • Laatst online: 27-12-2025
ter info, in de A75 zit een Radeon HD 6550D igp
da's helemaal zo slecht niet hoor

Verwijderd

Topicstarter
Als je op mij doelt, de reden dat ik een externe videokaart heb aangeschaft is zodat ik mijn 2 monitoren via DVI kan aansluiten. Mijn externe videokaart heeft namelijk 2 DVI aansluitingen in tegenstelling tot de onboard videokaart.
Pagina: 1