Ik wil een nieuwe HTPC maken, ik heb daarvoor de BBG van januari 2013 als basis genomen. Aangezien deze dus al weer wat ouder is wil ik graag jullie mening of van bepaalde componten nieuwere of betere varianten van zijn.
Dus graag jullie mening.
Ik heb het volgende op mijn verlanglijstje staan:
Hier wat overwegingen:
AMD A10-5800K Black Edition
Deze heb ik gekozen omdat ik de mogelijkheid niet wil uitsluiten om (later) 3D-content te kunnen kijken.
MSI FM2-A75IA-E53
Zelfde als in de BBG, ik ben wel gecharmeerd van de Wifi- en Bluetooth module.
Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
Ik heb de iets luxere versie maar genomen, beetje extra koeling kan nooit kwaad.
Western Digital Green WD30EZRX, 3TB]
Ik heb hier een thuisserver staan met Esxi waar o.a. een NAS op draait, maar als ik straks alle muziek en films op de HTPC zet, hoeft de VMware doos niet altijd meer aan.
Fractal Design Node 304
Mooie strakke kast, ik heb geen optical nodig. Jaren geleden dat ik voor het laatst een DVD erin heb gedaan ;-)
Corsair Vengeance 16GB]
Bij mijn eigen workstation wilde ik het geheugen uitbreiden, maar dat type geheugen is niet meer te vinden. Was van OCZ en die maakt geen memory meer. 8 GB is uiteraard ruim voldoende, maar ik wil niet het risico lopen dat over 3 jaar ik alle modules moet vervangen om eventueel uit te breiden.
be quiet! System Power 7 300W
Is dit ook voor deze setup voldoende?
Crucial 2.5" M500 240GB
Ik wil er 3 of 4 partities van maken, dan kan ik er XBMC en MediaPortal op zetten en in de toekomst eventueel nog iets anders uittesten.
Of zijn er nieuwere SSD's?
Dus graag jullie mening.
Ik heb het volgende op mijn verlanglijstje staan:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A10-5800K Black Edition | € 104,90 | € 104,90 |
| 1 | MSI FM2-A75IA-E53 | € 77,90 | € 77,90 |
| 1 | Western Digital Green WD30EZRX, 3TB | € 104,67 | € 104,67 |
| 1 | Fractal Design Node 304 Zwart | € 66,20 | € 66,20 |
| 1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 32,30 | € 32,30 |
| 1 | Corsair Vengeance LP CML16GX3M2A1600C9 | € 122,30 | € 122,30 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 31,40 | € 31,40 |
| 1 | Crucial 2.5" M500 240GB | € 133,- | € 133,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 672,67 | |
Hier wat overwegingen:
AMD A10-5800K Black Edition
Deze heb ik gekozen omdat ik de mogelijkheid niet wil uitsluiten om (later) 3D-content te kunnen kijken.
MSI FM2-A75IA-E53
Zelfde als in de BBG, ik ben wel gecharmeerd van de Wifi- en Bluetooth module.
Scythe Big Shuriken 2 Rev. B
Ik heb de iets luxere versie maar genomen, beetje extra koeling kan nooit kwaad.
Western Digital Green WD30EZRX, 3TB]
Ik heb hier een thuisserver staan met Esxi waar o.a. een NAS op draait, maar als ik straks alle muziek en films op de HTPC zet, hoeft de VMware doos niet altijd meer aan.
Fractal Design Node 304
Mooie strakke kast, ik heb geen optical nodig. Jaren geleden dat ik voor het laatst een DVD erin heb gedaan ;-)
Corsair Vengeance 16GB]
Bij mijn eigen workstation wilde ik het geheugen uitbreiden, maar dat type geheugen is niet meer te vinden. Was van OCZ en die maakt geen memory meer. 8 GB is uiteraard ruim voldoende, maar ik wil niet het risico lopen dat over 3 jaar ik alle modules moet vervangen om eventueel uit te breiden.
be quiet! System Power 7 300W
Is dit ook voor deze setup voldoende?
Crucial 2.5" M500 240GB
Ik wil er 3 of 4 partities van maken, dan kan ik er XBMC en MediaPortal op zetten en in de toekomst eventueel nog iets anders uittesten.
Of zijn er nieuwere SSD's?