[Windows 8] Foutcode: 0xc00000e9

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 10:48
Hi tweakers,

Mijn PC blijft zichzelf continue opstarten met de melding: Windows systeemherstel voorbereiden. vervolgens komt het altijd uit op het volgende scherm https://www.dropbox.com/s...m6o/jgoc5cv79t?n=10764717 - als ik op enter druk of op F8 gebeurt er verder niks

Ik heb mijn PC opengemaakt om te kijken of er een kabeltje los was geraakt o.i.d. maar dit was niet het geval. Ik heb mijn Windows 8 DVD erin gedaan en als first boot prioriteit gegeven en zodra er staat "druk op toets op via de CD op te starten" gaat Windows al direct naar het "systeemherstel voorbereiden." Ik krijg het dus ook niet voor elkaar om hem vanaf de DVD op te starten.

De PC werkte prima en het probleem deed zich plots voor deze ochtend. Gisteravond heb ik een wifi dongle geïnstalleerd, deze werkte prima. Na ongeveer 3 uur Googlen vroeg ik me af of jullie nog oplossingen hadden.

Verder heb ik een Samsung 830 256 GB, en 2x Samsung 1000GB (7200c RPM).

Mochten jullie nog overige vragen hebben, stel deze gerust. Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 13:10
Heb je het al getest met alleen maar de echt benodigde hardware aangesloten (dus toetsenbord en muis, geen wifidongle e.d.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Ja ik heb alles geunplugged behalve mijn toetsenbord, muis en monitor. Bleef helaas dezelfde error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:51
Ik vond o.a. het volgende op het internet:
http://en.community.dell....op/f/3518/t/19462145.aspx

Lijkt er dus op dat je harddiks niet meer jovel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Hi Ivo, is er een manier om dat te controleren? Ik denk dat de SSD namelijk prima werkt nog, maar dat het softwarematig is. Ik krijg het niet voor elkaar om een DVD-boot te doen, zelfs als ik primary boot op DVD zet springt windows naar "systeem herstellen voorbereiden". Ik heb zelfs primary boot op CD-ROM, secondary op CD-ROM en third op Floppy gezet, maar hij blijft naar "systeem herstellen" gaan en vervolgens naar de error scherm in de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Ik wil nu het volgende bereiken: PC laten opstarten vanaf de DVD. Elke keer als er staat "druk op een toets om opnieuw op te starten" blijft windows 8 verspringen naar "automatisch herstel voorbereiden". Om dit te voorkomen heb ik een bedrade USB toetsenbord en muis aangesloten, maar ook werkt helaas niet. Hoe kom ik in de DVD bootable omgeving, bedrade toetsenbord werkt wel sowieso want ik kan wel de bios omgeving in.

Maar ook enter voor opnieuw proberen en F8 voor opstartinstellingen werkt niet. Ik snap niet waarom de toetsen in z'n geheel niet reageren. Het is overigens een orginele win8 DVD, ik heb ook een originele Vista DVD geprobeerd maar het blijft verspringen naar "automatisch herstel voorbereiden".

Iemand die weet of ik nog wat kan wijzigen in de Bios o.i.d.?

[ Voor 16% gewijzigd door AceAlpha op 26-08-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
Krijg je wel deze melding te zien als je vanaf DVD probeert te starten: 'druk op een toets als u de computer vanaf cd of dvd wilt opstarten' (oftewel werkt de DVD/bios goed ingesteld)?

Als het toetsenbord niet werkt in Windows (aangezien F8 niet werkte) misschien eventjes deze loshalen en kijken of ie dan wel kan booten (misschien veroorzaakt die het probleem?).

Tevens zou je de SSD even los kunnen halen en kijken of je dan wel via de DVD kan booten.

Ik denk overigens ook dat de SSD het probleem kan zijn, je zou bijvoorbeeld een Ubuntu Live-CD kunnen gebruiken om mee te booten, en dan kun je daarmee de schijf analyseren: http://askubuntu.com/ques...check-the-health-of-a-ssd
Daar zou je tevens ook een format kunnen doen met GParted als je em opnieuw zou willen installeren.

Edit: je zou ook nog de BIOS kunnen resetten naar fabrieksinstellingen om daar problemen uit te sluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door mhvis op 27-08-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:05
Probeer eens een oud ps/2 toetsenbord, het kan zijn dat usb nog niet werkt in dat stadium van opstarten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
Ik heb dus nu SSD eruit gehaald. Er zitten nu alleen twee opslag schijven in. Ik krijg de opmerking "druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wil opstarten", dus ik weer van alles indrukken. Maar wederom krijg ik dan een error, in dit geval een windows boot error (uitteraad omdat er geen systeem aanwezig is). Ik heb dan de opties: Enter = continue, ESC = Exit. Als ik iets indruk dan gebeurd er verder niks. Ik denk dat het inderdaad kan zijn dat het USB toetsenbord gewoonweg niet werkt.

Tens; Helaas heb ik geen oud ps/2 toetsenbord, maar ik ga er eens naar zoeken.

Het gekke is dat ik wel gewoon mijn bios in kan (door delete te drukken), ik kom dan gewoon in de bios settings. Kan het zijn dat een usb toetsenbord wel in die fase kan reageren in de bios opstartfase, maar niet in de windows opstartfase? Het ligt dus waarschijnlijk niet aan mijn SSD, maar aan het feit dat mijn toetsenbord niet werkt in windows - maar dit lijkt mij heel gek omdat de bios wel gewoon werkt. Of is dit niet zo vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
De oplossing was uiteindelijk simpel. In de bios stond keyboard en muis uit, in de bootfase tussen de bios en Windows. Daardoor konden toetsaanslagen niet geregistreerd worden na de biosfase. Topic kan gesloten worden, bedankt voor de suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhvis
Ah mooi dat het is opgelost! Ik had je post van woensdag gemist, vandaar dat ik niet meer gereageerd had.
Pagina: 1