Toon posts:

Wie heeft een recente Asus bios? Hulp nodig, geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mo-bo: Asus CM1740 (gekocht in 2012)
Hij heeft de recente Asus bios met de moderne gelikte interface zoals hier:
http://images.anandtech.c...S%201%20-%20EZ%20Main.png

Ik heb via de bios de grafische kaart geswitcht van degene in de slot naar de on-board kaart. Dit was geen succes en nu heb ik geen beeld. Ik wil de instelling terugzetten, maar dat is best wel lastig als je niet ziet wat je doet.
Het probleem had ik voorzien door exact op te schrijven welke toetsen ik in moet drukken om door het bios menu te navigeren, de instelling (primare driver moet weer 'PCI/PCIE' worden) terug te zetten, en 'save & reset' te doen.

Ergens heb ik in die sequentie een foutje gemaakt.. |:( -> hij start uiteindelijk niet opnieuw op, blijf ergens in de bios rondhangen..

Voordat ik de kast open ga maken (om bijv. de CMOS te resetten).. kan iemand mijn toetsensequentie nalopen en zeggen wat ik fout doe?

Dit is hem:
*computer aanzetten* *Del -> bios hoofdscherm*
Enter down down enter right down down down enter down enter down enter right right right right down enter

Wat doe ik fout?? Wie helpt me uit de brand? :'(

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 22:30
Kun je niet gewoon de monitor even aan de onboard uitgang hangen?

Verwijderd

Topicstarter
Dat hangt ie, beide poorten geprobeerd. Maar geen beeld. Dus er is iets mis met die onboard kaart sowieso. Maar ik kan prima leven zonder die kaart, dus dat hoeft niet per se gefixt te worden..
Dit was meer een experimentje om te kijken of ik een 3-monitor-setup kon maken.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:06:

Dit is hem:
*computer aanzetten* *Del -> bios hoofdscherm*
Enter down down enter right down down down enter down enter down enter right right right right down enter

Wat doe ik fout?? Wie helpt me uit de brand? :'(
Ik vind het niet raar dat daar ergens wat fout is gelopen, zeker als je dit op een zwart scherm probeerd (misschien was er wel helemaal geen bios op het onzichtbare veld).

Gewoon je bios resetten zou ik zeggen. Simpel zat.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:54
Als je de bios niet wilt resetten, dan zou je kunnen kijken of je wel beeld krijgt van de on-board kaart als je de grafische kaart uit het PCI slot haalt. Wellicht dat je PC geen beeld van de on-board kaart wil geven als er een losse grafische kaart aanwezig is.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost! :*)

Ik was een beetje huiverig(en onervaren) om de bios te resetten, maar het werkte grandioos. De standaardinstelling is dus de PCI-kaart, zodoende werkt alles weer. Thanks @ Reepje!
En @ vanaalten, dat was precies het plan voor als de reset niet zou werken!

Oh, en wat er fout ging in mijn blinde bios-seqentie: ik had een extra keer op enter moeten drukken aan het einde, hij vroeg nog om een JA/NEE bevestiging. d'Oh!

Merci tweakers, vrede zei met u! :)
Pagina: 1