Beste,
Ik heb onlangs op een site URL-rewriting toegepast d.m.v. htaccess en sindsdien heb ik het probleem dat Internet Explorer gebruikers (versie 8, 9 en 10) ontzettend veel pageviews genereren. Het lijkt net als deze gebruikers constant op F5 drukken.
Van de oude naar nieuwe situatie:
Oude url: Example.com/pagina.php?id=12345
Als je nu deze oude pagina bezoekt, dan haalt hij uit de database de categorie en titel op en stuurt je met een PHP header 301 naar de nieuwe url:
Nieuw: Example.com/categorie/subcategorie/paginatitel/id-12345/
Wat werkelijk pagina2.php?category=...&subcat=...&title=...&id=...
Nu is het probleem dat bij sommige IE gebruikers de nieuwe URL constant blijft verversen (tot 10x per seconde en dat minuten lang). Ik heb zelf op F5 zitten drukken, en het verbaasde me dat dit inderdaad mogelijk was. De html/PHP output op de nieuwe pagina is hetzelfde gebleven.
Wat heb ik gedaan:
Het grote probleem misschien is dat ik zelf niet het probleem kan reproduceren en dat het niet onder alle IE gebruikers gebeurt. Zelfs onder de ‘probleemgebruikers’ wordt de ene keer de pagina goed geladen, terwijl de andere keer de pagina constant ververst wordt.
(Op dit moment lijkt het erop dat mensen die voor de URL-wijziging de website al hebben bezocht hier last van hebben, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen)
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit valt op te lossen?
Ik heb onlangs op een site URL-rewriting toegepast d.m.v. htaccess en sindsdien heb ik het probleem dat Internet Explorer gebruikers (versie 8, 9 en 10) ontzettend veel pageviews genereren. Het lijkt net als deze gebruikers constant op F5 drukken.
Van de oude naar nieuwe situatie:
Oude url: Example.com/pagina.php?id=12345
Als je nu deze oude pagina bezoekt, dan haalt hij uit de database de categorie en titel op en stuurt je met een PHP header 301 naar de nieuwe url:
Nieuw: Example.com/categorie/subcategorie/paginatitel/id-12345/
Wat werkelijk pagina2.php?category=...&subcat=...&title=...&id=...
Nu is het probleem dat bij sommige IE gebruikers de nieuwe URL constant blijft verversen (tot 10x per seconde en dat minuten lang). Ik heb zelf op F5 zitten drukken, en het verbaasde me dat dit inderdaad mogelijk was. De html/PHP output op de nieuwe pagina is hetzelfde gebleven.
Wat heb ik gedaan:
- Gegevens uit cookies lezen uitgeschakeld (geen effect)
- Social media buttons uitgeschakeld (geen effect)
- PHP-code meerdere malen bekeken en kleine dingen verbeterd, geen effect (script komt ook niet in if() waar eventuele header/location-code staat, waardoor het alleen html of de gebruiker de oorzaak kon zijn. Html output was hetzelfde met oude URL)
- Van HTML4 naar HTML5 aanpassingen gedaan, zoals Doctype (af en toe waren HTML5 dingen geïmplementeerd met Doctype HTML4), ook geen effect
- Meta-tags en header in htaccess voor IE gebruikers gaan gebruiken voor compatibility view:
<meta http-equiv="X-UA-Compatible" content="IE=edge"> en de header in htaccess met de volgende code:
http://stackoverflow.com/...-in-html5/5763610#5763610
Het grote probleem misschien is dat ik zelf niet het probleem kan reproduceren en dat het niet onder alle IE gebruikers gebeurt. Zelfs onder de ‘probleemgebruikers’ wordt de ene keer de pagina goed geladen, terwijl de andere keer de pagina constant ververst wordt.
(Op dit moment lijkt het erop dat mensen die voor de URL-wijziging de website al hebben bezocht hier last van hebben, maar dit kan ik niet met zekerheid zeggen)
Heeft iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn en hoe dit valt op te lossen?