• liquid_ice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 18:48
Ik zit met een vreemd probleem rond de coax aansluiting van mijn TV.

Ik maak gebruik van een vrij lange kabel +/- 20 meter.

De TV geeft flink veel ruis, op veel zenders (niet allemaal even erg).
Het vreemde is dat de storing tijdelijk weg is als ik de kabel er voor een minuutje uit haal. Na een half uur tot een uur is de storing dan weer terug.

de TV aan en uit zetten levert dan weer geen verbetering.

De connectors heb ik nagelopen en vervangen, maar het probleem blijft terug keren.

Weet iemand wat ik kan doen of uitzoeken om de oorzaak te achterhalen ?

Klus page: http://klusthuis.blogspot.com

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:31

Pierre

Van nature lui!

Wat voor kabels gebruik je Hirschmann, heb je die niet dan zou ik maar eens aanschaffen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb dit ook een tijdje gehad met een specifieke zender. Heb zelf ook een vrij lange kabel en alles nagelopen, kabels, connectoren, tv you name it. Tot ik gek genoeg op een dag las dat de specifieke zender naar een andere frequentie ging verhuizen omdat de recente uitrol van 4g voor ruis op de tv zorgde 8)7.
Zit je toevallig ook in een gebied waar ze 4g aan het uitrollen zijn?

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Hoe is de aarding?

Hier hangt de AOP aan de aarde, er komt een groen-gele draad uit die naar de aardklem gaat, de antenneversterker (Hirschmann) heeft een aardpunt die ik natuurlijk ook meteen aangesloten heb.

Bij jou ook zo?

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• liquid_ice
@ Pierre61, ik gebruik geen Hirschmann kabel, maar als het de kabel kwaliteit is, zou ik verwachten dat de storing continue is.

@ temp00, de ruis was er eerder dan de 4g uitrol. Eerst dacht ik dat de ruis continue was en dat het de kabel en/of de connectoren was. Nadat ik de connectoren gechecked / vervangen had was de ruis ook weg, dus dat bevestigde mijn hypothese, maar een dag later (zonder dat er iets met de kabel / connectors gebeurt was was de ruis dus weer terug.

@Resistor, was is een AOP ?

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

liquid_ice schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:50:
@ Pierre61, ik gebruik geen Hirschmann kabel, maar als het de kabel kwaliteit is, zou ik verwachten dat de storing continue is.

@ temp00, de ruis was er eerder dan de 4g uitrol. Eerst dacht ik dat de ruis continue was en dat het de kabel en/of de connectoren was. Nadat ik de connectoren gechecked / vervangen had was de ruis ook weg, dus dat bevestigde mijn hypothese, maar een dag later (zonder dat er iets met de kabel / connectors gebeurt was was de ruis dus weer terug.

@Resistor, was is een AOP ?
Abonnee Overname Punt, waar de kabel van de provider het huis binnenkomt.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Misschien wat ver gezocht,
maar gebruik je een versterker? wellicht stuur je er teveel vermogen door en oververhit de tuner.
(ik heb een keer een tuner opgeblazen zo)

om mechanishe defecten uit te sluiten,
gaat het ook over als je de stekker beneden er uit trek ipv boven?

[ Voor 24% gewijzigd door Fish op 25-08-2013 11:36 ]

Iperf

• liquid_ice
Om de aarding te testen heb ik de aarding van de Coax kabel maar eens verbonden met m'n verwarming en de ruis is nu weg gebleven...

duidt dit nu op een groter structureel probleem?
een soort stroomlek?

Pagina: 1