Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

aankoop advies nodig bij hifi set met budget van 400 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen ik had een sony 7.1 receiver gekregen voor mijn verjaardag en daar heb ik 3 verschillende soorten boxjes aan hangen :) van oudere hifi systemen van mijn andere familie leden.(beetje als vloeken in de kerk hier ik weet het). Alleen de center en subwoofer ontbraken nog, maar nu zijn laatst mijn speakers die achter in mijn kamer staan overleden. Ik heb net de hele zomer gezwoegd kan ik nu dus wel wat geld missen dus ik ben opzoek naar nieuwe speakers en ik kan het hulp van dit ervaren team van tweakers wel gebruiken d:)b
TL:Dr opzoek naar center, subwoofer, en achter speakers(zuilen) of hele set budget: 400 euro

ik heb hier veel lof over gelezen http://www.qplaza.nl/arti...ma_Speakerset__Zwart.html en ik zat hier aan te denken met nog een leuke subwoofer, maar ik ga puur uitsluitend af op jullie advies
ik heb een zolder kamer en ik denk dat het iets van 25 tot 30 m2 is
ik speel vooral games en kijk veel films

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 00:24 ]

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 10:16

SaN

Ik was zelf wel onder de indruk van de Eltax Shine boekenplank speakers. Ik heb de zuilen niet gehoord, maar je kan zeer zeker uitgaan van een goede prijs/kwaliteit verhouding.

http://www.hifistudio79.n...kers/eltax-shine-5.0.html

Ook een leuke "winkel" trouwens. Ik zou het dan eerst gewoon zo proberen en als je het nog nodig vind er later een sub bij kopen. Maar ik denk dat je die, zeker in het begin, helemaal niet zult missen met die zuilen erbij.

Setje met Boston Acoustics A25 boekenplankjes en een center zou ook kunnen, maar dat is nog iets duurder en dan mis je net iets meer laag.

[ Voor 35% gewijzigd door SaN op 25-08-2013 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
een mooie set idd, maar ligt wel een beetje aan de dure kant. Ik zag op de site ook een aanbieding staan http://www.hifistudio79.n...armony-tav606-v3-set.html
aanbieding ziet er goed uit, maar ik kan er niet echt recensies over vinden enige wat ik krijg zijn mensen die overpowerde bass muziek op afspelen:P en dat dan opnemen met hun mobiel 8)7

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-11 10:16

SaN

Opzich is een set kopen op basis van recensies natuurlijk nooit ideaal. Ik kan je alleen de Eltax Shine serie aanraden omdat ik die zelf heb beluisterd. Daar zijn volgens mij wel wat reviews van te vinden. En Eltax heeft al een tijd lang de naam een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding te bieden.

Als je budget echt strak op €400 ligt zou je eventueel misschien aan 4 Eltax Shine 2 boekenplank speakers en een Eltax Shine Center kunnen denken. Dat past dan weer makkelijk binnen je budget. En vergis je niet in de bass die je daaruit krijgt trouwens. Dat zou, zeker voor even, best wel genoeg kunnen zijn voor op een zolderkamer. Ik zou er in ieder geval geen goedkope subwoofer bij kopen. Dat is zonde.

Jamo kan er trouwens ook wel mee door hoor. Ik heb er wel wat speakers van beluisterd en het is nooit echt slecht. Die hele set is wel een stuk goedkoper dan de Eltaxen...

Je zou evt ook nog de twee eltax zuilen kunnen kopen, die voor zetten als fronts en de speakers die je nu nog hebt tijdelijk als rears gebruiken. Daar neem je dan ook een Eltax center bij en dat past dan weer net wel in je budget geloof ik.

[ Voor 22% gewijzigd door SaN op 25-08-2013 01:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik, maar het lastig om speakers te beluisteren. Ik woon namelijk in apeldoorn en daar zijn niet echt hifi winkels en dan moet ik al gauw een half uur tot uur reizen voor zo'n winkel en de meeste van die winkels hebben alleen de veel duurdere sets in een demo ruimte staan. dus wou ik eerst even van te voren uitzoeken wat mij goed lijkt en dan ff een belletje en een tripje maken om ze te beluisteren:P en ik wou ook als laatste een subwoofer halen of helemaal niet halen, want ik denk niet dat mijn ouders daar zo blij mee zijn, maar de shine serie ziet er wel mooi uit dus die zet ik zeker op het lijstje

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

Ik zou ook eens kijken op marktplaats als je een beperkt budget hebt ;)

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:37

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-11 12:07

mace

Sapere Aude

Ik zou zeker kijken of je 2e hands iets kan krijgen, dan krijg je ZO veel meer waar voor je geld.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1