Heb hier een nieuwe HTPC welke sinds ik hem gisteren heb opgebouwd het probleem heeft dat hij random reset.
Symptomen
random resets, soms meerder keren in een uur, soms uren niet, heb enkel nog maar getest op idle, nog niet gestressed omdoat hij zelfs bij idle regelmatig reset
dit gebeurd zowel in het Bios, tijdens de Windows installatie als binnen Windows
Windows Logboek geeft enkel kernel power 41 error.
Componenten
Mainboard MSi FM2-A75MA-E35 (Nieuw)
APU AMD A10 5700 (Nieuw)
APU Cooler Scythe Big Shuriken
RAM 8GB DDR3-1600 (Nieuw)
SSD LiteOn LCT-128M3S
Case Antec Fusion 430 Black
Voeding Be Quiet Pure Power L7 300W (Nieuw)
Optical Station HL-DT ST BDDVDRW GGC-H20L BD-ROM
Operating System Microsoft Windows 8 Pro
Iemand een idee waar dit aan ligt, ik verdenk de PSU, ook al is deze nieuw. Ik ben nu aan het testen met een andere PSU maar zou dus een hele tijd moeten testen voor ik zeker ben omdat het allemaal nogal random is.
RAM denk ik niet, ik zou denken dat er dan toch een BSOD zou komen of een andere error in het logboek van Windows, of ben ik hier verkeerd in?
CPU verdenk ik ook niet, dus een andere kandidaat zou het moederbord kunnen zijn.
Symptomen
random resets, soms meerder keren in een uur, soms uren niet, heb enkel nog maar getest op idle, nog niet gestressed omdoat hij zelfs bij idle regelmatig reset
dit gebeurd zowel in het Bios, tijdens de Windows installatie als binnen Windows
Windows Logboek geeft enkel kernel power 41 error.
Componenten
Mainboard MSi FM2-A75MA-E35 (Nieuw)
APU AMD A10 5700 (Nieuw)
APU Cooler Scythe Big Shuriken
RAM 8GB DDR3-1600 (Nieuw)
SSD LiteOn LCT-128M3S
Case Antec Fusion 430 Black
Voeding Be Quiet Pure Power L7 300W (Nieuw)
Optical Station HL-DT ST BDDVDRW GGC-H20L BD-ROM
Operating System Microsoft Windows 8 Pro
Iemand een idee waar dit aan ligt, ik verdenk de PSU, ook al is deze nieuw. Ik ben nu aan het testen met een andere PSU maar zou dus een hele tijd moeten testen voor ik zeker ben omdat het allemaal nogal random is.
RAM denk ik niet, ik zou denken dat er dan toch een BSOD zou komen of een andere error in het logboek van Windows, of ben ik hier verkeerd in?
CPU verdenk ik ook niet, dus een andere kandidaat zou het moederbord kunnen zijn.