Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb op vakantie tijdelijk zowel mijn vriendin als mijn moeders gmail account toegevoegd op mijn telefoon. Beiden hebben geen smarthphone en konden op die manier hun email lezen bij wifi hotspots. Na de vakantie (inmiddels een week geleden) heb ik hun accounts van mijn telefoon verwijderd.

Geen probleem zou je zeggen. Maar dus wel. Ik kwam er zojuist achter dat, hoewel ze van de telefoon zijn verwijderd nog wel via de pc, via play.google.com apps kunnen installeren op de telefoon. Als ze ingelogd zijn kunnen ze op play.google.com namelijk nog op installeren drukken bij een app, waarna hij gewoon op mijn telefoon wordt geïnstalleerd.

Zeer vervelend. Maar hoe kan ik dit verhinderen? Accounts staan er niet meer op de telefoon van hun, dus ik kan daar niets aanpassen. Googlen op het verwijderen van de connectie tussen een apparaat en een account levert alleen maar de mogelijkheid tot 'hiden' op.

Ik ben toch niet de enige met dit probleem? En op de tweedehands markt moet dit toch een gigantisch probleem zijn?

Gaat overigens om android 4.0, mocht dat iets uitmaken.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kijk eens of de accounts niet nog gewoon in jouw playstore op je telefoon staan. Als ze daar niet meer staan dan staat het misschien wel op die computer (Ook al mijn oude telefoons en tablets staan daar nog) maar kun je feitelijk niet instaleren op die apparaten.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Je kunt je apparaat via de play store site verwijderen als je ingelogd bent onder hun account

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Orian
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties:
Wybo schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 06:57:
Kijk eens of de accounts niet nog gewoon in jouw playstore op je telefoon staan. Als ze daar niet meer staan dan staat het misschien wel op die computer (Ook al mijn oude telefoons en tablets staan daar nog) maar kun je feitelijk niet instaleren op die apparaten.
Ik neem aan dat je bedoelt dat ze nog vermeld staan bij playstore --> instellingen --> account? Hier staan ze niet, alleen mijn eigen. Zoals ik zei: alle data van hun accounts is van de telefoon, daar is niets meer van hun te vinden (accounts zijn volledig verwijderd). Dat is het dus niet helaas.
reyals schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 09:03:
Je kunt je apparaat via de play store site verwijderen als je ingelogd bent onder hun account
Kun je mij misschien vertellen (eventueel met een screenshot) waar precies die optie zit? Ik kan alleen 'hide' vinden, wat met een vinkje dat je aan of uit vinkt gebeurd. Echter kan die dus gewoon weer aangezet worden, en zijn ze dus niet echt permanent verwijderd.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-11 01:39
Je kan ze inderdaad alleen 'hiden', maar als ze een tijd niet gebruikt worden, dan verdwijnen ze vanzelf.

• Orian
  • Niet online
Bedankt, dat is inderdaad de enige optie die ik kan vinden. Probleem is alleen dat de telefoon door mij nog wel gebruikt wordt. Hierdoor worden ze dus nooit automatisch verwijderd.

Zeer apart dat hier geen optie voor is, lijkt me toch een bug dat een verwijderd account nog steeds deze rechten heeft. Zeker bij 2e hands verkoop zeer vervelend lijkt me...

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Orian schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:00:
Bedankt, dat is inderdaad de enige optie die ik kan vinden. Probleem is alleen dat de telefoon door mij nog wel gebruikt wordt. Hierdoor worden ze dus nooit automatisch verwijderd.

Zeer apart dat hier geen optie voor is, lijkt me toch een bug dat een verwijderd account nog steeds deze rechten heeft. Zeker bij 2e hands verkoop zeer vervelend lijkt me...
Bij tweedehands verkoop doe je normaalgesproken een factory reset. Dit kan in jouw geval natuurlijk ook nog een mogelijke oplossing zijn.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Zoals gezegd zij zien jouw apparaat wel staan en kunnen misschien wel zeggen dat het erop gezet moet worden. Maar als hun account niet meer op je telefoon staat zal het niet geïnstalleerd worden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Orian
  • Niet online
Wybo schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 10:36:
Zoals gezegd zij zien jouw apparaat wel staan en kunnen misschien wel zeggen dat het erop gezet moet worden. Maar als hun account niet meer op je telefoon staat zal het niet geïnstalleerd worden.
Het probleem is juist dat hij wèl wordt geinstalleerd, al is hun account verwijderd.

• Orian
  • Niet online
Nou, mochten er nog meer mensen met dit probleem zitten: een factory reset werkt. Andere oplossing heb ik niet kunnen vinden, dus uiteindelijk maar gereset.
Pagina: 1