iPod classic zelf herstellen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379471

Topicstarter
Enkele dagen geleden heeft mijn ipod classic het begeven. Het is een oud model (6 jaar) van 30GB 5e generatie. Buiten dat hij niet meer reageert en steeds de melding geeft 'very low battery' en 'apple.com/support/ipod' maakt die ook om de zo veel tijd een tikkend geluid.

Wat ik al gedaan heb:
- opgeladen aan het stopcontact
- opgeladen aan macbook
- op macbook aangesloten, maar itunes herkent hem niet (en de macbook ook niet)
- tot de conclusie gekomen door google en apple support dat de harde schijf kapot zou zijn

Nu, aangezien ik het een geweldig apparaat vind en als tweaker niet onmiddellijk het toestel weg wil smijten zou ik graag proberen om de harde schijf zelf te vervangen. (aangezien van twee samsung smartphones één maken gelukt was lijkt me dit niet veel moeilijker, adhv deze tutorial http://www.ifixit.com/Gui...Video%29+Hard+Drive/607/1)

Mijn vraag is aan jullie: heeft er iemand hier ervaring mee en tips waar je best zeker op let? waar koop je een betrouwbare & betaalbare harde schijf? is het mogelijk om een harde schijf van een recenter model (32/80/160GB) er in te steken?

En misschien het belangrijkste: is dit een belachelijk dom plan om dit (zelf) te doen omdat het toestel toch al zo oud is en waarschijnlijk nog wel andere defecten zal krijgen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6129(15)
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-07 19:11

6129(15)

AD ASTRA PER ASPERA

Batterij vervangen is een eitje. Harde schijf is een ander verhaal, vaak iets moeilijker te krijgen voor een redelijke prijs. Gelukkig bestaat er een CF-adapter waarin je een SD-to-CF-converter in kunt steken en zo bijvb. 128GB flash memory in je iPod kunt stoppen. Er zijn ook 1,8" PATA SSD's compatibel met iPods beschikbaar maar die kosten 200 - 300 EUR.

[ Voor 10% gewijzigd door 6129(15) op 24-08-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDphyle
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-06-2023
Ik heb net zelf een SSD aangeschaft voor de iPod van 128GB. Ga eens kijken hoe dat werkt. Schijf aansluiten is ook niet zo moeilijk aangezien ik hem er gisteren uitgehaald hebt. Karweitje van niet meer dan 15 minuten. Wel geduld hebben want alle aansluitingen zijn daarbinnen fragiel.

Op eBay zijn er genoeg vervangenende HDD's & SSD's te koop. Kijk maar eens.

Waar de schijf aan moet voldoen: ZIF PATA aansluiting, 5mm dik (voor een 30GB versie, 8mm voor een 80GB versie) en houdt er rekening mee dat een iPod 30GB niet meer dan 7500 nummers kan hanteren hoe groot de harde schijf ook is! Heeft te maken met het 32MB moederbordje dat er in zit. een iPod 80GB daar in tegen kan 20000 nummers aan. Deze heeft nl. een 64MB moederbordje.

Succes!