Toon posts:

nieuw scherm, game?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers

Ik heb net mijn nieuw scherm en ben er erg blij mee. Alleen kan ik mijn favoriete game aan geen kanten draaien erop. Het scherm hangt dus aan een 6770M 2GB van mijn laptop. Zonder extern scherm haalt ie op 1366x768 zo'n 50-60 fps (gelimit op 60). Maar als ik op mijn nieuw scherm wil gamen (1080p), dan zit er op alles een enorme delay en lagt het als de pest. Ik heb 2 graphic cards in mijn laptop, een intel hd3000 en een 6770M. Moet ik wat met drivers doen?

Ik heb het nu ingesteld als enkel op projector dus mijn laptopscherm is volledig zwart en ik kijk nu dus op 1080p. Als ik de game op 1280x720 zet, heb ik juist dezelfde issues, maar dan net wat minder erg.

Ik denk niet dat mijn pc de game in kwestie, MTA SA (de multiplayer variant van San Andreas), deze game niet volledig kan draaien. Ik verwachtte wel minder fps, maar het is gewoon volledig onspeelbaar. Het lijkt alsof ie op de HD4000 werkt.

EDIT: Zelfs op 640x480 heb ik de issues.

MVG

Mutn

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
Heb je een andere kabel al geprobeerd? Wat voor kabel gebruik je?

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

Verwijderd

Topicstarter
Zowel HDMI als VGA geven hetzelfde probleem. Ikzelf geef de voorkeur aann HDMI in verband met geluid.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kabel zou in dezen niets moeten uitmaken, daar komt lag niet vandaan.

Heb je de gelegenheid om deze scherm op een andere PC te testen? Het kan gewoon zijn dat het scherm een monumentaal hoge input lag heeft...

Geen overbodige luxe: geef eens aan welk scherm het exact is :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
LG IPS237L.

Het ligt niet aan het scherm want gisteren heb ik het scherm ingeplugd wanneer de game open stond, en ik kon gamen op 40 -50 fps. Na herstart was dat natuurlijk gedaan en was de HD3000 weer aan het werk.
Nog een bijkomend probleem: de game wil zelfs niet meer opstarten op mijn laptop (zonder extern scherm ingeplugd). Ik denk dat hij op zoek gaat naar het externe scherm om de game op af te spelen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Klinkt alsof je zit te kloten met primary scherm.

Ik ken de instellingen van hybrid crossfire niet exact, maar je moet instellen dat je externe scherm primary is. Dan gaat het daarop goed. Wil je weer op de laptop zonder extern scherm spelen, dan moet je dat primary zetten. Allicht valt het te automatiseren, maar het klinkt alsof het nu dus niet goed gaat.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/4sbd5l.png
Wel dat heb ik dus al gedaan, maar het brengt geen soelaas. Ik probeer nu eerst even mijn laptop (zonder extern scherm) weer naar behoren te laten werken.

Als ik mijn laptop alleen gebruik, kan ik niets meer instellen ivm primary. Of moet ik dat dan doen VOORDAT ik het scherm loskoppel.

Als ik beide schermen zogezegd als uitgebreid gebruik, en ik probeer de game te openen, dan flikkeren beide panelen en crasht de game.

In CCC heeft de game "hoge prestaties".

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 13:23 ]

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:44
Rechter muisknop op snelkoppeling van het spel > uitvoeren met grafische processor > krachtige AMD processor.
Tenminste zo kan ik met mijn laptop kiezen tussen HD4000 en gtx660m. Misschien dat dit bij AMD niet mogelijk is...

Verwijderd

Topicstarter
In mijn CCC staat de game aangeduid als hoge prioriteit, maar dat lijkt dus niets te doen.
Pagina: 1