Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

.htaccess alles achter een bepaalde URL redirecten

Pagina: 1
Acties:

• Wary87
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb me dit weekend verdiept in .htaccess om 301 redirects te schrijven. Dit wil ik doen om een site met een slechte url structuur te redirecten naar een nettere URL structuur. Voor de basispagina's heb ik de basisredirect regel gebruikt:

Redirect 301 /oude-url/ http://websitenaam.nl/nieuwe-url/

Maar nu heeft de website een oude webshop gehad met ontzettend veel items die niet meer gebruikt worden maar wel in de zoekmachine staan. Ik wil dat alle urls die bv onder /online-shop/ staan worden doorgestuurd met een 301.

Met: RedirectMatch 301 ^/online-shop/ http://website.nl Kan ik de /online-shop/ eruit halen maar dit zorgt nog steeds voor 404 errors omdat wordt geredirect naar website/artikel. Ik heb zitten zoeken maar kan geen goede info vinden om alles vanaf /online-shop/item1,2,3 etc door te sturen naar de hoofddomein. Is dit mogelijk met een 301?

Zo niet ga ik de urls via webmastertools verwijderen omdat ze toch niet meer gebruikt worden.

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:24
Spaar jezelf tijd, als de webshop die dingen niet meer verkoopt kun je de pagina maar beter weghalen.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Verwijderd

BeefHazard schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:13:
Spaar jezelf tijd, als de webshop die dingen niet meer verkoopt kun je de pagina maar beter weghalen.
En als je dat goed wilt doen, moet je niet alleen de pagina weghalen, maar ook netjes een 410 serveren zodat bijvoorbeeld zoekmachines de pagina's op de nette manier verwijderen.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mocht je met het tegenargument komen dat je de bezoekers graag wil terugleiden naar je site in plaats van ze te verliezen: een bezoeker die op zoek is naar iets en dan op de voorpagina van de site komt fronst een keer, gebruikt misschien je search om het alsnog te vinden en vertrekt dan weer omdat hij niks met je site kan. Het enige wat je doet is je bounce rate vergroten als je die redirect werkend hebt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Des te meer reden om geen halfdode links naar je website te willen. Anders zou je natuurlijk tig extra "pagina's" kunnen maken die allemaal redirecten naar een standaard pagina. Zoekmachines snappen dat eindgebruikers dat niet willen en zullen je straffen voor duplicate content.