Achtergrond:
Ik speel een oude PBEM game (VGA Planets) die nog onder DOS moet draaien. Dit spel draai ik in een DosBox. Elke drie dagen krijg ik in de email een nieuwe .RST file. Deze file moet worden uitgepakt, en vervolgens kun je je beurt doen om een .TRN te maken, die weer moet worden teruggemaild.
Doel:
Nu wil ik een batch file schrijven die een hoop taken voor mij automatiseerd. Ik wil de volgende stappen uitvoeren:
Eigen input:
Het gaat me dus om de tweede statement bij :unpackTRN
Wie heeft er een goede suggestie hoe ik kan bepalen welke .001, .002 etc file al aanwezig is, en welke naar ik de nieuwe dus moet geven.
Ik speel een oude PBEM game (VGA Planets) die nog onder DOS moet draaien. Dit spel draai ik in een DosBox. Elke drie dagen krijg ik in de email een nieuwe .RST file. Deze file moet worden uitgepakt, en vervolgens kun je je beurt doen om een .TRN te maken, die weer moet worden teruggemaild.
Doel:
Nu wil ik een batch file schrijven die een hoop taken voor mij automatiseerd. Ik wil de volgende stappen uitvoeren:
- De RST file uitpakken met het programma c2unpack (filenaam = player6.rst)
- De RST file verplaatsen naar een folder RST, maar daarbij elke keer de naam wijzigen en ophogen. Dus de eerste beurt moet hij verplaatst worden naar RST\player6.001, de tweede beurt naar RST\player6.002, etc etc.
- DosBox aanroepen met een specifieke configuratie file.
Eigen input:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| C: cd C:\games\VGAPlan\planets IF EXIST FedWar3\player6.rst goto :unpackTRN goto :runTRN :unpackTRN C:\games\VGAPlan\PCC2\c2unpack -w 6 C:\games\VGAPlan\planets\FedWar3 MOVE C:\games\VGAPlan\planets\FedWar3\player6.rst C:\games\VGAPlan\planets\Fedwar3\TRN\player6.001 :runTRN "C:\Program Files (x86)\DOSBox-0.74\DOSBox.exe" -conf "C:\games\VGAPlan\Planets\FedWar3\2_dosbox-FedWar3.conf" -noconsole -exit pause C: cd C:\games\VGAPlan PCC2\c2mkturn planets\FedWar3 pause |
Het gaat me dus om de tweede statement bij :unpackTRN
Wie heeft er een goede suggestie hoe ik kan bepalen welke .001, .002 etc file al aanwezig is, en welke naar ik de nieuwe dus moet geven.