Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Value jquery slider element doorgeven via post

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een MVC 4 website aan het bouwen en slaag er niet in om de waarde van mijn slider element door te geven aan een andere pagina. Op mijn homepagina heb ik een form waar 2 dropdowns en & jquery slider element in staat.
De geselecteerde waarde van mijn selects (=dropdown) kan ik zéér eenvoudig opvragen via:

code:
1
string type = Request.Form["testSelect"];

Waarbij testSelect het naam attribuut is van de dropdown.

So far, so good.
Voor mijn slider maak ik gebruik van de jQRangeSlider (http://ghusse.github.io/jQRangeSlider/documentation.html)

Het aanmaken van de slider is zéér eenvoudig:
code:
1
2
3
<script>
        $("#slider").editRangeSlider();
    </script>

Het opvragen van de min en max value gaat als volgt:
code:
1
2
3
var basicSliderBounds = $("#slider").editRangeSlider("bounds");
$("minValue") = basicSliderBounds.min;
$("maxValue") = basicSliderBounds.max;

Die waardes stop ik dan in een hidden field dat meegegeven wordt met mijn form. Het meegeven van de waardes is al in orde. Als test heb ik manueel een value aan deze hidden inputs gegeven en deze werden correct meegegeven. Het probleem is dat mijn min & max value niet correct gekoppeld worden aan mijn hidden input value.

Ik heb zo goed als geen ervaring met jquery dus moest iemand mij op weg kunnen zetten of zeggen waar het fout loopt ben ik ontzettend dankbaar!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:07

PeaceNlove

Deugleuter

Kijk eens in de jquery documentatie naar .val()

Verwijderd

Topicstarter
Ben er momenteel al in geslaagd om via jquery mijn textbox op te vullen.
Volgende stap is de waarde van mijn slider in deze textbox krijgen.
Alvast bedankt voor de tip!

• glvn
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-04-2024
Je hebt 2 hidden input fields nodig, één voor minimale en één voor maximale waarde.

Daarnaast moet je de waarden invullen in deze verborgen veldjes doormiddel van een Event dat wordt opgeroepen in jQuery als er een waarde gekozen wordt. Volgens de documentatie-pagina die je gaf is het de volgende:

(Hernoem mininput en maxinput naar de id's van je verborgen inputveldjes)

JavaScript:
1
2
3
4
$("#slider").on("valuesChanged", function(e, data){
   $("#mininput").val(data.values.min);
   $("#maxinput").val(data.values.max);
});

Nu worden telkens wanneer je de slider aanpast, de waarden ook aangepast in je verborgen veldjes.