Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC bevriest na 50 minuten

Pagina: 1
Acties:

• Battagast
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-01-2024
Beste Tweakers, ik heb jullie hulp nodig!

Allereerst, ik heb het volgende systeem:
Moederbord: MSI - MS-7681
Voeding : FSP Everest 80 PLUS 1010
Processor: Intel i7 2600K
RAM: 2x Samsung M378B5273DH0-CK0 4GB DDR3
Videokaart: Nvidia GeForce GTX 580
SSD: Micron C400 2.5" 128GB
HD: Samsung Spinpoint F4 EG HD204UI 2TB

(completer overzicht: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2011)

OK, Afgelopen jaar heb ik veel problemen gehad. Langdurig veel random BSOD’s, welke ik uiteindelijk heb opgelost door een kilo stof uit mn kast/vents etc te halen.
Ik heb daarna 1 maand geen problemen ondervonden, echter nu loopt mijn systeem elke +/- 50 minuten vast. Dit gebeurt onafhankelijk van wat de pc doet. Tijdens games, video, idle, bij het login scherm, het maakt niet uit. De ene keer bevriest ie, kan ik de muis nog bewegen, de andere keer stopt explorer.exe en loopt het dan vast. Met een hard reset moet ik het systeem dan weer opstarten en dan doet ie het weer 50 minuten

Wat heb ik al gedaan?
Memtest: 6 passes, geen errors
Temperatuurmonitor: lijkt geen oververhitting, fans draaien
Alle drivers up-to-date
Gisteren uit wanhoop Win7 opnieuw geinstalleerd, maar tevergeefs.. Na installatie proces was het eerste wat er gebeurde na het inloggen weer dat ie vastliep (zonder dat ik nog maar verder iets geinstalleerd had).

Iemand ideeën? 2 jaar eigenlijk geen problemen gehad, en nu begint de ellende. Natuurlijk net garantie verlopen.
Verdenk mobo, of voeding, maar weet niet hoe ik dit kan testen zonder nieuwe te kopen/installeren.

Heb ik nog iets gemist? Alvast bedankt!

• Battagast
Mmm..
Heb ik dit wel op het goede forum gezet, hebben jullie meer informatie nodig?
Of is dit te lastig?

Indien het laatste, weten jullie een betrouwbare + goede reparateur in A'dam? want ik weet niets meer te verzinnen, of te vinden wat ik kan proberen.

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:23
Dat wordt dus alle opties langs gaan... wat voor foutmelding geeft windows?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:48

sapphire

Die-hard pruts0r

Heel ver gezocht, maar de SSD ?

Mijn schoonouders hadden een PC met een Crucial (= Micron) M4. Die schijf bleek een firmware versie te hebben met een bug die na een X aantal uur aan het licht kwam ( wat voor hen uitkwam op +/- 1,5 jaar gebruik) en voor vage vastlopers en BSOD's zorgde ongeacht belasting/gebruik.
Daar heb ik m'n kop ook echt over gebroken wat de oorzaak kon zijn tot ik dat van die schijf ergens las. Dus mss even firmware upgraden van je schijf of diagnostic tooltje erover ?

Gabriël AM5

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:23
Denk dat sapphire hier een heel mooi punt aanhaald... Schijnt dat de ssd dus last heeft van een '5000 hour bug'.. Na 5000 uur krijgen gebruikers elk uur te maken met bsod's.
Even de firmware van de ssd updaten en afwachten wat het resultaat is..

Maak voor de zekerheid wel even een backup, je weet maar nooit.

• Battagast
Wow! ja dat had ik dus nooit verzonnen!

Nieuwe firmware staat er net op, heb geen tijd om nu uit te testen, maar fingers crossed!

Bedankt iig, ik laat weten hoe het afloopt...

• Battagast
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hij loopt al 4 uur, dat is al paar maanden niet gebeurd!
Held!

Bedankt!
Pagina: 1