Toon posts:

[Game PC] Richtprijs: €1300,- Beetje Hardcore - Graag advies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Aangezien mijn huidige PC al 8 jaar oud is en steeds trager wordt ben ik op zoek naar een nieuwe (Windows) game pc. Ik heb op dit moment ook een Macbook Pro Retina 15 inch 16gb en 256SSD dus ben wel beetje gewend aan mooie graphics en snelle computers/laptops.

Ik zat zelf te denken aan de volgende lijst:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 4770K Boxed€ 294,90€ 294,90
1MSI Z87-G45 Gaming€ 133,90€ 133,90
1MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning€ 393,70€ 393,70
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 77,-€ 77,-
1Corsair Carbide 500R Black€ 92,50€ 92,50
1Cooler Master Hyper TX3 Evo€ 17,95€ 17,95
1Kingston HyperX KHX24C11K4/16X€ 168,-€ 168,-
1Corsair CX750M€ 79,40€ 79,40
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 116,90€ 116,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.374,25

Wat vinden jullie van mijn keuzes? Wat zouden jullie aan deze lijst veranderen? Hebben jullie verder nog advies?

Let me know! En alvast bedankt!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Gamen en i7: geen goede combi. Neem een i5 of een AMD FX8320, ligt eraan wat je vooral doet. Bij MMO's zoals SC en WoW is Intel beter, bij de nieuwste shooters is AMD beter.Dit omdat shooters vaak een engine hebben die 8 cores ondersteunt, en MMO's vaak op 1 of 2 cores lopen.

Voeding is overkill, 520w Seasonic is prima.
SSD: kan beter, ik zou een Crucial M500 nemen: lekker betrouwbaar en snel zat.
CPU koeler: kan ook wel wat beter.

Ik maak ff een lijstje

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,90€ 134,90
1ASRock 990FX Extreme3€ 88,90€ 88,90
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 358,-€ 358,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 105,84€ 105,84
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,90€ 84,90
1Thermalright HR-02 Macho Rev. A€ 38,59€ 38,59
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Crucial 2.5" M500 240GB€ 133,-€ 133,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.053,13

Leuk, relatief goedkoop AMD systeem, met prima componenten en prestaties. Deze is meer voor de moderne games, voornamelijk shooters die overweg kunenn met 8 cores.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 198,90€ 198,90
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 103,-€ 103,-
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 358,-€ 358,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST3000DM001, 3TB€ 105,84€ 105,84
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 84,90€ 84,90
1Thermalright HR-02 Macho Rev. A€ 38,59€ 38,59
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.131,23

Intel systeem, wat zuiniger dan de AMD en voornamelijk intressant als je veel games speelt die maar 1 of 2 cores ondersteunen, zoals de meeste MMO's

[ Voor 109% gewijzigd door RobinHood op 24-08-2013 16:27 ]

People as things, that’s where it starts.

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

verder is 16gb op die snelheid ontzettend onnodig, 1600 mhz 8gb is prima, zeker als je alleen gaat gamen.gaat er verder een overklok gezet worden? zo niet -> pak een i5 4670 en een B85/H87 moederbordje, scheelt een hoop geld.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-03 20:46
Ik wil je een alternatief aanbieden waarvan ik denk dat hij beter op de toekomst is gericht:

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8320 Black Edition€ 134,50€ 134,50
1Gigabyte GA-990FXA-UD3€ 114,90€ 114,90
1MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING€ 401,50€ 401,50
1Cooler Master Force 500€ 32,96€ 32,96
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 37,60€ 37,60
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 57,50€ 57,50
1LG GH24NS90 Zwart€ 17,70€ 17,70
1Cooler Master Silent Pro M2 850W€ 126,25€ 126,25
1Samsung 840 EVO 250GB€ 149,-€ 149,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.071,91

CPU: Ik denk dat de amd FX- 8320/8350 een hoop meer waar voor je geld geeft. Voor de huidige games waar single threaded performance belangrijker is heb je prestatiewinst van 10 frames max ongeveer met intel, echter draai je al die games met dit systeem al met 100+ fps. Je beeldscherm heeft waarschijnlijk een refresh rate van 60, dus dat verschil zien we niet. Voor toekomstige ports van de xbone en ps4 zit je sws veilig met de octacores van amd. Bij games die al gebruik maken van zoveel cores (zoals crysis 3) valt al het voordeel van de intel cpu's weg, en gaan de octacores van AMD er zelfs soms overheen (zoals crysis 3) een i7 voor gamen is overkill.

Euhm, wil je gamen op de pc? Je geeft niet veel informatie over wat je wilt doen met de pc. Meestal is een i7 een overkill. i7 hebben alleen voordeel bij specifieke taken, net zoals de octacores van AMD. Maar als je xbone en ps4 ports wilt gaan spelen zit je qua prijs/prestatie sws heel goed bij de octacores van AMD.

GPU: de 4 gb variant, raad ik aan als je eventueel over 2 jaar wil gamen op meerdere 1080p schermen of hogere resoluties dan 1080p. De build die ik als alternatief aanraad is voorbereid op een 2de 770 van 4 GB.

CPU koeler: Sythe mugen 3 > Cooler Master Hyper TX3 Evo

Werkgeheugen: Wow, waar denk je voordeel te hebben van zulk werkgeheugen? De snelheid boeit echt amper. 1600 Mhz is meer dan genoeg voor alles wat een thuisgebruiker zou doen.

SSD: Groter is altijd chiller, het is zonde als je over 1-2 jaar alsnog een grotere koopt, veel games zijn tegenwoordig 30 gig. In mijn build kan je zelfs eentje van 500GB nemen en goedkoper uit zijn dan je eigen build.

Kast: smaak, jouw kast is een stuk beter, die kan je gewoon meenemen naar mijn voorstel alternatief

succes iig!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Bovenstaand systeem heeftvnaar mijn mening nog wat foutjes:

Voeding: slecht en dikke vette overkill. 520w Seasonic is meer dan genoeg en stukken beter.
Cpu koeler: Mugen is ietsje goedkoper dan de TR Macho, maar de Macho koelt een stuk beter.
SSD: Duurder dan een Crucial M500, die betrouwbaarder is.
Mobo: leuk ding, heb hem zelf ook, maar, de Asrock is net zo goed qua kwaliteit. De Giga heb ik toen gekozen omdat de enige betaalbare 990FXA was, en bepaalde dingen die ie kan vond ik handig.

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-03 20:46
die build is specifiek bedoeld voor een 2de 770 en een (dikke) OC op de cpu, anders is die voeding idd een gigantische overkill.

de crucial M500 kost inclusief verzending in de pricewatch: € 138,95
de samsung 149 inclusief verzending

Tja, maakt niet hel erg veel uit denk ik, de Samsung is wel sneller, en is net iets groter. Over betrouwbaarheid zou ik wel een bron willen zien.

Verwijderd

Revieuw

Trek je eigen conclusie zou ik zeggen. Ik zou het wel weten :)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Betrouwbaarheid is heel simpel uit te leggen: De M500 heeft powersafe caps, de Samsung niet. Mocht de stroom uitvallen van je pc/SSD, dan valt de Samsung direct uit, ook tijdens het schrijven: corrupte data, iets wat SSD's niet fijn vinden. De M500 heeft door zijn caps nog wat stroom, genoeg om veilig het laatste beetje weg te schrijven. En dus geen corrupte data, dus nog een blije SSD.

Voeding zou ik dan alsnog veel beter doen, CM is gewoon niet geweldig, een goede XFX of Seasonic is niet veel duurder maar een stuk beter.
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:42:
Revieuw

Trek je eigen conclusie zou ik zeggen. Ik zou het wel weten :)
Jep: alleen maar singlecore games. Dus, als je die speelt, pak je Intel.

Alle games die 8 cores ondersteunen, zijn sneller met AMD. En de kans is groot dat er alleen maar meer games komen die 8 cores ondersteunen, dankzij de next-gen consoles, aangezien het gewoon x86-64 chips zijn, die dezelfde architectuur gebruiken als computer-cpu's.

[ Voor 37% gewijzigd door RobinHood op 24-08-2013 16:45 ]

Verwijderd

Kom maar eens met wat links dan ?

Games waarin een FX aanzienlijk sneller is ? Crysis 3 is zo'n beetje de enige.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

http://www.techspot.com/c...-benchmarks-alpha.193921/ BF4 is nog in beta, dus code is wss nog niet helemaal optimaal. Hier komt de FX8350 vrolijk mee met de duurdere Intels.

https://teksyndicate.com/...plit-streaming-benchmarks

http://www.techspot.com/r...-3-performance/page6.html presteren de FX8350 en de i5 gelijk

Crysis 3 is inderdaad momenteel de enige waarin het verschil duidelijk zichtbaar is, maar, ik gok erop dat er meer games komen die op 8 cores lopen.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:58:
http://www.techspot.com/c...-benchmarks-alpha.193921/ BF4 is nog in beta, dus code is wss nog niet helemaal optimaal. Hier komt de FX8350 vrolijk mee met de duurdere Intels.
De i5 2500k is 2 frames sneller dan de FX8350. En die is alweer 2 generaties oud.
Vrij onduidelijke site maar tijdens gamen is de i5 weer sneller , alleen als je ook gaan streamen kan de FX sneller zijn.
Crysis 3 is inderdaad momenteel de enige waarin het verschil duidelijk zichtbaar is, maar, ik gok erop dat er meer games komen die op 8 cores lopen.
1 game die sneller is en gokken dat er maar games komen ? Lijkt me niet erg verstandig.

Afbeeldingslocatie: http://img850.imageshack.us/img850/481/mbtp.png
Afbeeldingslocatie: http://img38.imageshack.us/img38/7443/v8u9.png

Auw...

Verwijderd

Auw... helaas zegt mijn glazen bol toch echt dat veel meer games veel cores gaan ondersteunen :p Maar we weten niet welke games hij speelt, maar AMD is beter bij FPS.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Nogmaals, [serieus, hoevaak moet ik dit nog zeggen?] Wat jij telkens geeft zijn single-core games en ja, die draaien nou eenmaal beter op Intel.

Games met moderne engines draaien net zo goed op AMD, terwijl AMD 100 euro goedkoper en de consoles die over een paar maanden in de winkel staan draaien octocore AMD Jaguar cores, gewoone x86's dus, gewone computeronderdelen om het zo te noemen.

Ik geef het 90% kans dat 75% van de moderne games op 8 cores draaien over 2 jaar.

En dan staan de I5 3570's onderaan :*)

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Echt super bedankt allemaal voor de snelle en uitgebreide respons. Nou ben ik niet helemaal in-to de technische aspecten van de hardware die ik nodig heb hoor. Misschien een noobvraag.. maar waarom is een i5 beter om mee te gamen dan een i7?

Ik wil voornamelijk gewoon op hoge kwaliteit verschillende games draaien, die nu populair zijn en die in de toekomst gaan komen (kan geen voorbeelden noemen, moet ik ook nog naar kijken :-)).

Gewoon vloeiend draaien, goede graphics, ik wil vooral géén lag of haperingen, ook niet als ik alles op 'full quality' zet.

Verder zal ik veel online pokeren en 20 tot 30 tafels tegelijk spelen en daarnaast Holdem Manager 2 gebruiken voor statistieken per tafel, dit schijnt wel een zwaar programma te zijn om te draaien.

Omdat ik ook een grafische opleiding doe zal ik naast het gamen zeker ook Photoshop, Premiere Pro, After Effects en heel misschien 3D design (Maya) gaan gebruiken. Het renderen van video's en de snelheid/kwaliteit daarvan vind ik dus ook wel belangrijk. Verder ben ik ook een multitasker die altijd veel processen heeft open staan (Skype, Spotify, Teamviewer, iTunes, enz, enz enz).

Hopelijk kunnen jullie hier wat meer nu ik wat uitgebreider heb verteld waar ik mijn nieuwe computer voor wil gebruiken. Nogmaals super bedankt voor alle vlotte reacties!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Een i7 is in feite een i5 met HT. HyperThreading is dat bepaalde onderdelen in de CPU gebruikt worden om 4 extra cores te maken. Probleem is dat deze cores niet dezelfde prestatie geven als echte cores [want het zijn geen echte cores] en dat games die onderdelen bezetten, waardoor die 4 extra cores niet gebruikt kunnen worden.

Gamen gaat over het algemeen net zo goed op een i5 als op een AMD FX8320, behalve dus als je games als Diablo III en Starcraft speelt.

Veel grafische programma's gebruiken trouwens wel de extra kracht van de i7, en een i7 is volgens mij ook sneller dan een FX8320.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:14:
Hallo,

Echt super bedankt allemaal voor de snelle en uitgebreide respons. Nou ben ik niet helemaal in-to de technische aspecten van de hardware die ik nodig heb hoor. Misschien een noobvraag.. maar waarom is een i5 beter om mee te gamen dan een i7?
Een i7 is ook beter in Gamen. Alleen meestal is het maar een paar procent of helemaal niks. Niet echt de meerprijs waard.
Omdat ik ook een grafische opleiding doe zal ik naast het gamen zeker ook Photoshop, Premiere Pro, After Effects en heel misschien 3D design (Maya) gaan gebruiken. Het renderen van video's en de snelheid/kwaliteit daarvan vind ik dus ook wel belangrijk. .
In dit soort programma's is de i7 meestal wel een stuk sneller. Met een Budget van 1300 euro zou ik ook zeker een i7 overwegen. Je kan nog wat Benchmarks gaan opzoeken bij de programma's die je gaat gebruiken.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:31:
Een i7 is ook beter in Gamen. Alleen meestal is het maar een paar procent of helemaal niks. Niet echt de meerprijs waard.
Eerder een 1-2 fps ipv procent :p
Soms is hij zelf marginaal slechter.. het valt dus allemaal binnen de margin of error. m.a.w. ze zijn gelijk om mee te gamen.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:16:
SSD: kan beter, ik zou een Crucial M500 nemen: lekker betrouwbaar en snel zat.
De Samsung Pro is sneller en erg betrouwbaar. Het staat bekent als de beste dus hoe is de Crucial 'beter'?

Crucial M500:
Lezen (sequentieel) 500MB/s
Schrijven (sequentieel) 250MB/s
Lezen (random 4K) 72.000IOPS
Schrijven (random 4K) 60.000IOPS

Samsung Pro:
Lezen (sequentieel) 540MB/s
Schrijven (sequentieel) 390MB/s
Lezen (random 4K) 97.000IOPS
Schrijven (random 4K) 90.000IOPS

Dus met lezen is de Pro wat sneller en met schrijven heel wat sneller (tot wel bijna 30% sneller). En als je gelijkwaardige volume wil, is de 256GB Pro zelfs 2 keer sneller met schrijven dan je Crucial, wel een paar tientjes duurder (daarom dus).

We hebben vele Samsung SSD's verkocht en nooit klachten erover gehad, nooit kapot terug ofzo. Crucial heel wat minder verkocht maar ook geen problemen ermee. Ze zijn dus beiden betrouwbaar en de Samsung is sneller.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Maar, zoals ik al uitlegde, de Crucial heeft die caps, Samsung niet, dus, als je aan het schrijven bent terwijl de stroom naar de SSD uitvalt [al dan niet omdat je hele pc uitvalt] dan heb je op de Samsung corrupte data en op de Crucial niet.

Schrijf en leessnelheid is leuk voor benchmarks, bij normaal gebruik merk je het niet.

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:14:
De Samsung Pro is sneller en erg betrouwbaar. Het staat bekent als de beste dus hoe is de Crucial 'beter'?

We hebben vele Samsung SSD's verkocht en nooit klachten erover gehad, nooit kapot terug ofzo. Crucial heel wat minder verkocht maar ook geen problemen ermee. Ze zijn dus beiden betrouwbaar en de Samsung is sneller.
De M500 wordt als betrouwbaarder gezien omdat deze bv over power-safe capacitors beschikt.
> Heel interessante blog door een storage guru op tweakers :) CiPHER's Storageblog: SSD betrouwbaarheid

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 24-08-2013 18:18 ]

Verwijderd

Dat weet ik maar zoals gezegd is er nooit een Samsung teruggekomen met zo'n failure. Geen SSD van welke merk dan ook. Heeft ook met hun goede firmware te maken.

Dat maakt de Crucial niet 'beter' dan de Samsung die al zeer betrouwbaar is.

En iemand die zegt dat tot 30% schrijfsnelheid niet merkbaar is...ga het even testen met grote data side-by-side en kom dan hetzelfde vertellen :P

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ik zeg bij normaal gebruik, niet bij excessen.

en de Crucial is dus simpelweg wel beter, in praktijk en theorie.

Mocht je PC crashen [en dat gebeurd echt wel eens] dan heeft de Samsung daar 0,0 bescherming tegen, terwijl de Crucial geen problemen geeft. Firmware zegt weinig, het gaat nu om de hardware van binnen.

• thescorpi0n
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-03 22:31
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:24:
En iemand die zegt dat tot 30% schrijfsnelheid niet merkbaar is...ga het even testen met grote data side-by-side en kom dan hetzelfde vertellen :P
Dat is het punt. Consumenten die een beetje gamen gebruiken het niet voor grote datasets o.i.d.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:27:
Ik zeg bij normaal gebruik, niet bij excessen.

en de Crucial is dus simpelweg wel beter, in praktijk en theorie.

Mocht je PC crashen [en dat gebeurd echt wel eens] dan heeft de Samsung daar 0,0 bescherming tegen, terwijl de Crucial geen problemen geeft. Firmware zegt weinig, het gaat nu om de hardware van binnen.
Verschil in snelheid is merkbaar ook bij normaal gebruik. Nogmaals, ga het side-by-side testen ipv te gokken.

30% verschil theoretisch gezien is dus 6 seconden ipv 9 seconden. Tel maar van 0 tot 3. Merk je het? Juist, je merkt het wel. Als je zegt dat je het geld niet waard vindt voor een paar seconden tot heel wat seconden sneller, ok, jouw keuze. Maar zeggen dat het niet merkbaar is, is fout en slechte advies.

En betrouwbaarheid SSDs, recente failure rate:

http://www.hardware.fr/articles/893-7/ssd.html

Sur la période suivante (ventes d'octobre 2012 à avril 2013), voici les chiffres que nous obtenons pour le moment :

- 0,15% Samsung
- 0,43% Intel
- 0,65% Corsair
- 0,78% Kingston
- 1,32% Crucial
- 1,39% OCZ

Dus de Samsung krijgt ongeveer 9 keer minder kapotte SSD's terug dan de Crucial. Samsung is dus meer betrouwbaar. De Firmware regelt je hardware en als die goed is (zoals bij Samsung) heb je minder kans op failure. Hoezo zegt dat weinig? Blijkbaar houdt die hardware van Crucial SSD's het niet tegen om 9 keer meer kapot te gaan dan de Samsung.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Crucial heeft een keer een flinke bug gehad als ik het me goed herinner. Was nog met de M4

En, nogmaals: Bij powerloss heb je niks aan firmware als je geen caps hebt, omdat je SSD ook direct uitval, inclusief firmware.

Ook moet je in de gaten houden dat het door de fabriktant opgegeven theoretische waardes zijn. Altijd rooskleuriger dan in het echt.

En dan heb je nog merken en merken. Als je je druk maakt over 3 seconden bij het overzetten van bestanden van 50gb, heb je geen snellere SSD nodig, maar een psychiater :P :+

• gijsiej
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:18
Ik denk niet dat het aantal cpu cores zoals hierboven naar voren gehaald wordt erg interessant is vanwege de consoles. De console cpu's zijn niet bepaald krachtig en moeten het vooral hebben van de hoeveelheid cores.
Het lijkt me sterk dat er in de toekomst games zijn zoals GTA IV een paar jaar terug die echt een bepaalde hoeveelheid aan cores nodig hebben, zeker omdat het x86-64 is (vertaalslag minder = makkelijker en betere ports). Ik denk dat het verstandiger is intel te nemen vanwege het stroomverbruik, hitte en de single core performance, maar kijk gewoon naar wat voor games je speelt en wat daar belangrijker voor is. Verschil in ssd performance tussen de samsung en de crucial ga je in de praktijk niet merken, tenzij je met dingen als videobewerking beelden van tientallen gigabytes weg moet schrijven. Dat de crucial zo'n capacitor heeft biedt nog geen garantie op zekerheid van data, maar als je toch maar een simpele thuisgebruiker bent zal dit echt niet van belang zijn. Een harde schijf stopt ook gewoon met schrijven als de stroom uit gaat en meestal blijft alles alsnog werken.

@VasZaitsev hieronder:

Als je foto's van je camera naar de ssd aan het kopieren bent terwijl de stroom uitvalt staan de foto's sowieso nog op de camera (want de foto die op dat moment geknipt en geplakt werd, is niet meteen gewist als deze nog niet volledig gekopieerd was). Zelfs al was deze gewist, kun je die terughalen van het geheugenkaartje van de camera mits er niets overheen is geschreven. Ik denk dat het vervelender is dat je gedeeltes van Worddocumenten kwijt kan raken, maar word slaat automatisch iedere zoveel minuten een tijdelijke versie van het bestand op voor het geval dat. Voor de normale thuisgebruiker zitten er inderdaad bij hoge uitzondering nadelen aan, maar dit blijft onoverkomelijk. De kans dat het in de praktijk gebeurt zal heel klein zijn, en ik betwijfel of je met zo'n capacitor alsnog zekerheid hebt, airbags sluiten bijvoorbeeld verkeersdoden ook niet uit.

[ Voor 26% gewijzigd door gijsiej op 24-08-2013 22:04 . Reden: reactie op VasZaitsev ]

• SmokingCrop
  • Niet online
gijsiej schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:16:
Een harde schijf stopt ook gewoon met schrijven als de stroom uit gaat en meestal blijft alles alsnog werken.
Dat is omdat het fysiek op een schijf geschreven wordt, een SSD is puur elektronisch.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

gijsiej schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:16:
Ik denk niet dat het aantal cpu cores zoals hierboven naar voren gehaald wordt erg interessant is vanwege de consoles. De console cpu's zijn niet bepaald krachtig en moeten het vooral hebben van de hoeveelheid cores.
Het lijkt me sterk dat er in de toekomst games zijn zoals GTA IV een paar jaar terug die echt een bepaalde hoeveelheid aan cores nodig hebben, zeker omdat het x86-64 is (vertaalslag minder = makkelijker en betere ports). Ik denk dat het verstandiger is intel te nemen vanwege het stroomverbruik, hitte en de single core performance, maar kijk gewoon naar wat voor games je speelt en wat daar belangrijker voor is. Verschil in ssd performance tussen de samsung en de crucial ga je in de praktijk niet merken, tenzij je met dingen als videobewerking beelden van tientallen gigabytes weg moet schrijven. Dat de crucial zo'n capacitor heeft biedt nog geen garantie op zekerheid van data, maar als je toch maar een simpele thuisgebruiker bent zal dit echt niet van belang zijn. Een harde schijf stopt ook gewoon met schrijven als de stroom uit gaat en meestal blijft alles alsnog werken.
Grappig, stel, jij bent foto's, die niet gebackupped zijn, naar je SSD aan het schrijven, oeps, BSOD, powerloss, foto's die voorzien zijn van mooie groene en blauwe balken, als je ze al kan openen.

Betrouwbaarheid is zeer belangrijk voor normale gebruikers.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:49:
1 Crucial heeft een keer een flinke bug gehad als ik het me goed herinner. Was nog met de M4

En, nogmaals: Bij powerloss heb je niks aan firmware als je geen caps hebt, omdat je SSD ook direct uitval, inclusief firmware.

2 Ook moet je in de gaten houden dat het door de fabriktant opgegeven theoretische waardes zijn. Altijd rooskleuriger dan in het echt.

3 En dan heb je nog merken en merken. Als je je druk maakt over 3 seconden bij het overzetten van bestanden van 50gb, heb je geen snellere SSD nodig, maar een psychiater :P :+
1. Cijfers zeggen dat de Samsung betrouwbaarder is. Zie artikel die ik heb gelinkt. Waar is jouw link met cijfers? Er komen 9 keer meer kapotte Crucials binnen, en die cijfers zijn van tot april 2013. Samsung heeft betere firmware waardoor alles beter is geregeld.

2 Die cijfers zijn van een onafhankelijke site die het zelf onderzoeken, niet van de fabrikanten zelf. Zet artikel maar op Google Translate naar het Hollands.

3 Als je denkt dat er maar 3 seconden verschil is met 50GB schrijven weet je niet waar je over praat. Ik had het over normaal gebruik zoals jij het voorstelde. En ga geen kinderachtige persoonlijke aanvallen doen met je psychiater gelul, want daarmee laat je zien dat je helemaal geen inhoudt hebt ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:45:
1. Hoe is Akamn hier nu weer beland? Ik dacht juist dat hij was ''verdwenen'' van GoT. Maar ja, ok.

2. Het probleem is dat je je SSD krijgt; je installeerd de dingen die je erop wil en daarna ga je nog ontzettend veel lezen. Lezen, lezen, lezen. Een normale consument leest 95% (of meer).

3.De Crucial is betrouwbaarder, en heeft power capicitors.
1. Waar heb jij het nou weer over? Ga over het onderwerp praten, niet over de posters hier.

2. De Samsung Pro leest ook sneller dan de Crucial, dus. En je computer/SSD schrijft constant. Om maar een voorbeeld te geven, bij het openen van een website schrijft de SSD door het kopieeren van alle fotos, text, structuur pagina, cookies, en dergelijke die het dan tijdelijk opslaat. Die 95% heb je dus uit je duim gezogen. het leest alleen als je weer teruggaat naar die site, mits je alle temporary folders hebt gedelete. En vraag maar aan iemand die een HD video creeert of 30% snellere schrijfsnelheid uitmaakt.

3. De cijfers zeggen dat een Crucial 9 keer vaker kapot aankomt dan de Samsung, dus de Samsung is betrouwbaarder. Zie artikel van onafhankelijke onderzoekers boven. Leuk dat je Crucial caps heeft als de SSD 9 keer meer kapotgaat dan de Samsung.

Verwijderd

Ok... dan stop ik. Maar trollen? Wtf? Ik wil gewoon weten waar jij werkt, uit nieuwsgierigheid. Trollen is echt iets heel anders :p

PS: Het was dom van me om over dat 95% te vertellen. Na het zorgvuldig lezen van Ciphers blog weet ik er vel meer van. Maar de Crucial blijft betrouwbaarder!

Tegen TS: zoals je ziet is Akamn de enige die de Samsung beter vindt, dus ga lekker voor de Crucial.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 22:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, ik durf het bijna niet te zeggen, maar kunnen we het even on-topic houden? haha :P

Met de info die ik jullie in mijn tweede post in dit topic geef, wat voor lijst wordt het dan, of blijft het ongeveer wel hetzelfde?

• sticx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-02 00:18
Ik snap niet dat mensen een amd processor aanbevelen als TS een semi hardcore game pc wilt met een budget van 1300 euro, ja amd heeft een goede bang for buck processor neergezet, maar die van intel is gewoon beter, klaar. Ik zou wel een i5 nemen als je toch de hyperthreading van een i7 niet gaat gebruiken, bespaar je weer wat geld om in de videokaart te stoppen.

• sticx
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:38:
O god nog een Intel fan... Is er één Intel fan die een bron geeft? Die Intel is gewoon beter, klaar. Bron? Plz, onderbouw je advies een beetje ipv te zeggen Intel is gewoon beter, klaar.
http://www.bit-tech.net/h...670k-haswell-cpu-review/4

http://www.bit-tech.net/h...670k-haswell-cpu-review/5

:z 8)7

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:31:
Jongens, ik durf het bijna niet te zeggen, maar kunnen we het even on-topic houden? haha :P

Met de info die ik jullie in mijn tweede post in dit topic geef, wat voor lijst wordt het dan, of blijft het ongeveer wel hetzelfde?
Als je terug leest zie je wie met feiten kwam en wie met persoonlijke aanvallen en andere onderwerpen ging trollen. Dan weet je ook wie je moet negeren, vooral omdat hij naast alles zit en maar blijft trollen ;)

De Samsung is betrouwbaarder en sneller, aantoonbaar met cijfers, zie posts boven. Is ook daarom duurder. Degenen die zeggen dat de Crucial beter is hebben het niet bewezen en gingen zelfs andere dingen uit hun duim zuigenen persoonlijke aanvallen doen.

Voor de rest is je i7 lijst OK. Je kan eventueel voor de Gigabyte 770, die is ietsje sneller en koeler voor een paar Euros meer pricewatch: Gigabyte GV-N770OC-2GD

600W voeding is misschien ook een optie, want enkele mensen hebben met zwakkere voedingen geklaagt.

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
De TS gaf aan dat hij ook videobewerking gaat doen:
Omdat ik ook een grafische opleiding doe zal ik naast het gamen zeker ook Photoshop, Premiere Pro, After Effects en heel misschien 3D design (Maya) gaan gebruiken. Het renderen van video's en de snelheid/kwaliteit daarvan vind ik dus ook wel belangrijk. Verder ben ik ook een multitasker die altijd veel processen heeft open staan (Skype, Spotify, Teamviewer, iTunes, enz, enz enz).
De i7 4770K is dus wel de moeite voor hem. ;)

@maanvis123
Post anders nog eens een lijstje met wat je voorlopig hebt gekozen?

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

@Akann
Nogmaals, waarom zegt Cipher, die er echt wel kaas van heeft gegeten, dan dat de Crucial betrouwbaarder is?

Dat hogere uitvalscijfer van Crucial kan dus komen die die bug in een firmware update van de M4. Sowieso is de M500 nog niet zo lang uit, dus cijfers van april zeggen niet heel veel.

Ik heb trouwens wel een foutje gemaakt, ik zei 50gb, ik had moeten zeggen 5. Maar, het probleem blijft: mensen die het erg vinden om 3 sec langer te wachten bij het verplaatsen van een DVD, hebben een psychiater nodig. En als jij je dan aangesproken voelt, zegt dat meer over jou dan over mij, zeker omdat ik nog wat emoticons plaatste. Als jij het een persoonlijke aanval noemt, tja, kan ik weinig aan veranderen.

En schrijfsnelheid bij het browsen? Zelfs een 5400rpm hdd is snel genoeg daarvoor...

• sticx
Ik zou zoiets doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB€ 349,90€ 349,90
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 75,40€ 75,40
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU€ 116,99€ 116,99
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.303,44

Waarbij je de cpu koeler / kast nog kan aanpassen naar wens, geen idee wat op het moment de beste koop daarvoor is, bovendien is een kast nogal persoonlijk.

[ Voor 2% gewijzigd door sticx op 24-08-2013 23:12 . Reden: verkeerde voeding ]

Verwijderd

Ja, dan is Intel (veel) beter. Maar als de TS in de toekomst kijkt (en hij fps speelt) dan is AMD beter. Helaas weten we niet welke games hij speelt. Maar i7 is beter voor redeneren, dus je kan idd beter voor i7 gaan. PS: zzzz... Wtf? Het zou fijn zijn als je hem gelijk onderbouwd, anders weet ik echt niet wat je bedoeld met waarom Intel beter is (m'n glazen bol moet ook een upgrade krijgen :p)

Lijstje hierboven ziet er goed uit, alleen er moet een Crucial in. Negeer Akamn. Ik vind de 500R zijn front panel (met aan/uit, reset enz.) nogal lelijk, je kan ook voor de 300R gaan (maar dat is persoonlijk).

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 23:14 ]

• sticx
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:11:
[...]

Ja, dan is Intel (veel) beter. Maar als de TS in de toekomst kijkt (en hij fps speelt) dan is AMD beter. Helaas weten we niet welke games hij speelt. Maar i7 is beter voor redeneren, dus je kan idd beter voor i7 gaan. PS: zzzz... Wtf? Het zou fijn zijn als je hem gelijk onderbouwd, anders weet ik echt niet wat je bedoeld met waarom Intel beter is (m'n glazen bol moet ook een upgrade krijgen :p)

Lijstje hierboven ziet er goed uit, alleen er moet een Crucial in. Negeer Akamn. Ik vind de 500R zijn front panel (met aan/uit, reset enz.) nogal lelijk, je kan ook voor de 300R gaan (maar dat is persoonlijk).
Ik ga dr vanuit dat mensen die hier advies aan het geven zijn enig idee hebben waar ze het over hebben. Een FX 8230 aanraden bij een dergelijke vraag, met het argument dat 8 cores misschien beter ondersteund worden in de toekomst, is gewoon waanzin. Een i5 is op dit moment gewoon een sterkere cpu dan een FX 8250, ook voor gaming. Het is leuk als je een krap budget hebt om kosten te drukken, maar niet anders.

Verwijderd

VasZaitsev schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:06:
@Akann
1. Nogmaals, waarom zegt Cipher, die er echt wel kaas van heeft gegeten, dan dat de Crucial betrouwbaarder is?

Dat hogere uitvalscijfer van Crucial kan dus komen die die bug in een firmware update van de M4. Sowieso is de M500 nog niet zo lang uit, dus cijfers van april zeggen niet heel veel.

2. Ik heb trouwens wel een foutje gemaakt, ik zei 50gb, ik had moeten zeggen 5. Maar, het probleem blijft: mensen die het erg vinden om 3 sec langer te wachten bij het verplaatsen van een DVD, hebben een psychiater nodig. En als jij je dan aangesproken voelt, zegt dat meer over jou dan over mij, zeker omdat ik nog wat emoticons plaatste. Als jij het een persoonlijke aanval noemt, tja, kan ik weinig aan veranderen.

3 En schrijfsnelheid bij het browsen? Zelfs een 5400rpm hdd is snel genoeg daarvoor...
1. Een SSD die 9 keer vaker kapot gaat dan een andere is niet meer betrouwbaar. dat is toch logisch? Cipher heeft het over het makkelijker terugkrijgen van data na failure. En de Crucial heeft 9 keer meer failure, dus minder betrouwbaar.

Hij verwoordt het verkeerd dus, van "verkrijgen van data na failure = betrouwbaar". Nee, betrouwbaar is als de failure rate lager is dan de andere SSD's. Feit dat je data na failure kan verkrijgen bewijst niet dat de SSD meer betrouwbaarder is, het bewijst dat je data makkelijker terug kunt krijgen en niks meer.

2. Nou koop dan geen SSD? Met HDD is het verschil ook wat seconden, waarom ga je TS geen HDD aanraden? Jij zegt dat mensen die die paar seconden erg vinden een psychiater nodig hebben (erg volwassen van je hoor, en hoe zit het met mensen die 10 seconden te veel vinden, of 20? Is er een drempel waarna ze niet naar de psychiater moeten van jouw?), dus nu moet je ook B zeggen en iedereen een HDD aanraden. Daarbij wil ik mijn <noem een hardware> die 3 seconden langzamer is dan de jouwe nu met je ruilen. Jij merkt het toch niet en je hebt geen psychiater nodig, toch? ;)

3. Ga dan een 5400rpm HDD aanraden als het niks uitmaakt. En ik zei ook HD video creeeren, die negeerde je eventjes ;)

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

In 97% van de spellen is de FX anders gelijkwaardig aan de i5. i5 is simpelweg alleen een betere keus bij een spel met oude code.

Maar, gezien de wensen van de TS, is een i7 betere keus

weg

[ Voor 45% gewijzigd door Bolletje op 24-08-2013 23:30 ]

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:52

Bolletje

Moderator Harde Waren
Laten we het dan ook houden op wat de TS zelf zegt:
Modbreak:
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 22:31:

Ik ben er zat van. Dit gaat al een tijdje hier in DAA/CAA. Ik zal eens kijken naar een zero tolerance beleid.

Ooh, en offtopic reacties zijn weg.

[ Voor 29% gewijzigd door Bolletje op 24-08-2013 23:28 ]

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
weg

@TS Dat lijstje van Sticx ziet er aardig uit:
sticx schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:09:
Ik zou zoiets doen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic G-Serie 650Watt€ 105,-€ 105,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.303,44

Waarbij je de cpu koeler / kast nog kan aanpassen naar wens, geen idee wat op het moment de beste koop daarvoor is, bovendien is een kast nogal persoonlijk.
Ik zou echter een paar euro extra uitgeven voor een degelijke 240 GB ssd: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Bolletje op 24-08-2013 23:25 ]

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:56
michaelscott schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:24:
[mbr]weg[/mbr]

@TS Dat lijstje van Sticx ziet er aardig uit:

[...]

Ik zou echter een paar euro extra uitgeven voor een degelijke 240 GB ssd: pricewatch: Crucial 2.5" M500 240GB ;)
Ik zou voor een corsair 300R gaan, is 30 euro goedkoper en dan kun je een grotere SSD (een crucial/plextor/samsung) kopen en waarschijnlijk een betere CPU koeler.

edit:

Na wat knutselen een aanpassing op die build.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair Carbide 300R€ 60,95€ 60,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,30€ 25,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.246,34

Ik zie het nut niet zo in van een gold rated PSU, dus een goedkopere maar nog steeds goed.
Volgens mij een betere CPU koeler.
Een grote SSD.
Je zou nog wat geld kunnen besparen door te kiezen voor een 7970, of je hebt budget over om toch nog voor een gold rated PSU te gaan.

[ Voor 76% gewijzigd door Zeara op 25-08-2013 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jongens, bedankt voor het meedenken, echt supertof dat er zo snel en veel wordt gereageerd. Na de comments gelezen te hebben blijf ik bij mijn eigen lijstje maar twijfel ik nog wel over de videokaart, het geheugen en de voeding.

Wat is het verschil tussen: Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB en MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning? Zijn er nog meer videokaarten die hier op lijken? En waarom moet ik die dan wel of juist niet kiezen?

Wat is het verschil tussen Kingston HyperX KHX24C11K4/16X en
Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0?

Ik kan me herinneren dat Kingston het 'A-merk' is als het gaat om geheugenreepjes, als ik het goed heb? Als het aan mij ligt, heb ik liever het A-merk dan de reepjes van het B-merk Crucial (als dat uberhaupt al een 'B-merk' is?) Hoe kijken jullie hier naar?

En de voeding? Ik had zelf dus gedacht aan een Corsair CX750M maar sticx komt (waarvoor dank) met een Seasonic G-Serie 650Watt.

Dan nog een praktische vraag: is er een bepaalde site waar je dit alles in één keer het goedkoopst kan kopen? Of moet ik per item gaan kijken waar ik dat het makkelijkst/beste/goedkoopst kan halen? Zit er veel prijsverschil tussen de verschillende sites? Zijn er nog sites waar ik bepaalde items móet kopen? De PC laat ik door een vriend in elkaar bouwen.

Alvast bedankt!!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-11-2025
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 00:59:

Dan nog een praktische vraag: is er een bepaalde site waar je dit alles in één keer het goedkoopst kan kopen? Of moet ik per item gaan kijken waar ik dat het makkelijkst/beste/goedkoopst kan halen? Zit er veel prijsverschil tussen de verschillende sites? Zijn er nog sites waar ik bepaalde items móet kopen? De PC laat ik door een vriend in elkaar bouwen.

Alvast bedankt!!
Voor deze vraag, als je een wenslijstje maakt van de producten, kan je klikken op bestelkosten berekenen. Dan kan je bijvoorbeeld instellen dat je bij 1 winkel wilt kopen en zoekt de pricewatch voor jou de goedkoopste winkel! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Owja, ik zie het. Dat is inderdaad erg handig! Ik zie al dat de Kingston HyperX KHX24C11K4/16X bijna niet leverbaar is bij verschillende shops. Dat wordt sowieso dus een andere kiezen denk ik.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ik zou gewoon het goedkoopste DDR3 geheugen gebruiken. Er zit zo weinig verschil in.

Even toch een beetje uitbreiden:

Merken als Kingston, Crucial, Mushin en Corsair zijn alledrie erg goed.

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU is prima en lekker laag, handig voor cpu-koelers;

[ Voor 66% gewijzigd door RobinHood op 25-08-2013 01:16 ]

Verwijderd

Volgensmij zijn er niet echt A-merken in intern geheugen. Ik heb hier 2x dit en het werkt prima!

Verwijderd

sticx schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 23:18:
[...]

Ik ga dr vanuit dat mensen die hier advies aan het geven zijn enig idee hebben waar ze het over hebben. Een FX 8230 aanraden bij een dergelijke vraag, met het argument dat 8 cores misschien beter ondersteund worden in de toekomst, is gewoon waanzin. Een i5 is op dit moment gewoon een sterkere cpu dan een FX 8250, ook voor gaming. Het is leuk als je een krap budget hebt om kosten te drukken, maar niet anders.
i7 is nu inderdaad veel beter. Maar, ik vertel echt geen waanzin.

EDIT: En daarnet zie ik dat ik voor het eerst een dubbelpost heb gedaan |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 08:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als mensen hier misschien nog op kunnen reageren zou dat vet zijn! :) :

In ieder geval de goedkope variant werkgeheugen kopen dus.

Wat is het verschil tussen: Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB en MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning? Zijn er nog meer videokaarten die hier op lijken? En waarom moet ik die dan wel of juist niet kiezen?

Wat is het verschil tussen Kingston HyperX KHX24C11K4/16X en

Ik kan me herinneren dat Kingston het 'A-merk' is als het gaat om geheugenreepjes, als ik het goed heb? Als het aan mij ligt, heb ik liever het A-merk dan de reepjes van het B-merk Crucial (als dat uberhaupt al een 'B-merk' is?) Hoe kijken jullie hier naar?

En de voeding? Ik had zelf dus gedacht aan een Corsair CX750M maar sticx komt (waarvoor dank) met een Seasonic G-Serie 650Watt.

Alvast bedankt!!

• SmokingCrop
  • Niet online
Het verschil tussen dezelfde series kaarten scheelt hem vooral bij de koeler. (geluid & temperatuur)
Ik zou dus gewoon voor de pricewatch: MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC kiezen omwille van de prijs & zijn lage geluid.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CDzxrr4pSWrwvvO691fnVeB6/medium.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DuD5Ofv2FbFq4xYWV4WnPneD/medium.jpg

Als je het houdt bij een enkele gtx 770 dan is een goede 520-550w voeding al reeds meer dan genoeg ;)
bv. pricewatch: Seasonic M12II 520W

En om te zien waar je dit allemaal het goedkoopste kan kopen, is er tweakers!
Bij een wenslijstje op 'bestelkosten berekenen' drukken, daar kan je dan allerlei opties aanklikken aan de rechter kant.
Ik zelf koop nooit bij winkels die 3 of minder sterren hebben.

Verwijderd

Je moet er goed op letten dat ze goede aftersales hebben. Dit is namelijk er belangrijk ;)

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:31
Aftersales gaat doorgaans via de winkel, niet rechtstreeks met de fabrikant (MSI).
Daarnaast hebben de meeste mensen helemaal geen aftersales nodig (zolang het product goed werkt).
Drivers en dergelijke worden door nvidia verzorgt, dus ook daar heb je niks met de fabrikant (MSI) van doen.

• SmokingCrop
  • Niet online
mitsumark schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:10:
Aftersales gaat doorgaans via de winkel, niet rechtstreeks met de fabrikant (MSI).
Daarnaast hebben de meeste mensen helemaal geen aftersales nodig (zolang het product goed werkt).
Drivers en dergelijke worden door nvidia verzorgt, dus ook daar heb je niks met de fabrikant (MSI) van doen.
denk dat hij het heeft over de winkel en niet over de fabrikant ^.^

Verwijderd

Topicstarter
Top, bedankt jongens, ik laat het jullie nog weten wat mijn definitieve lijstje wordt!

THANKS!!!!!

Verwijderd

Ik heb net idd over de winkel -,- :p

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC€ 354,89€ 354,89
1Kingston HyperX KHX1600C9D3K4/16GX€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.279,54

Ik denk dat dit 'm wordt :P

Verwijderd

Misschien investeren in een betere processor koeling? pricewatch: Noctua NH-U12S. Mooi dat je voor de Crucial bent gegaan! Met RAM kan je beter voor 2x8 ipv 4x4 gaan gaan, dual vs quad channel: je gaat het verschil nooit merken. Je kan ook nog besparen op het mobo, maar deze ziet er natuurlijk wel gaaf uit en heeft goede overklok functies ;)

Verwijderd

Topicstarter
Is die Cooler Master Hyper TX3 Evo echt zo slecht dan? Wat is het verschil tussen Cooler Master Hyper TX3 Evo en Noctua NH-U12S? :P

Ik dacht dat 4x4 een stuk sneller is dan 2x8?

• Robbedem
De i7 4770 (en dus ook het moederbord) ondersteunt maar tot dual channel, 4x4 zal dus niet sneller zijn dan 2x8. 2x8 is echter wel een stuk sneller dan 1x16.

Verwijderd

1. Wat is het verschil tussen: Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB en MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning? Zijn er nog meer videokaarten die hier op lijken? En waarom moet ik die dan wel of juist niet kiezen?

2. Wat is het verschil tussen Kingston HyperX KHX24C11K4/16X en

3. En de voeding? Ik had zelf dus gedacht aan een Corsair CX750M maar sticx komt (waarvoor dank) met een Seasonic G-Serie 650Watt.

4. Dan nog een praktische vraag: is er een bepaalde site waar je dit alles in één keer het goedkoopst kan kopen? Of moet ik per item gaan kijken waar ik dat het makkelijkst/beste/goedkoopst kan halen? Zit er veel prijsverschil tussen de verschillende sites? Zijn er nog sites waar ik bepaalde items móet kopen? De PC laat ik door een vriend in elkaar bouwen.

Alvast bedankt!!
1. De Gigabyte is het meest gewilde maar die andere 2 zijn ook goede merken. Verschil in prestatie is een paar FPS onderling liggende aan de game en de Gigabyte is meestal koeler. Als je 40 Euro meer wil betalen voor een paar FPS meer, moet je de MSI Lightning nemen. Als je de best combo wil tussen prestatie, koeling en prijs, is de Gigabyte de betere keuze.

2. A-merk voor geheugen is Corsair en dan Kingston en dan de rest. Crucial wordt hier veel aangeraden omdat het de flavor of the month is. Het maakt kwa prestatie ook niet uit hoor maar als je specifiek een A-merk voor geheugens wil is het niet Crucial.

3. Beide voedingen zijn prima. 600W moet genoeg zijn.

4. Is een gedoe meestal, gewoon bij 1 winkel doen is het beste. Bij een zaak zoals Dixons kan je het ook komen ophalen in hun winkel.

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:41:
Is die Cooler Master Hyper TX3 Evo echt zo slecht dan? Wat is het verschil tussen Cooler Master Hyper TX3 Evo en Noctua NH-U12S? :P
Enkel als je echt zal gaan overklokken, zal je een goed verschil merken.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:52:
[...]
1. De Gigabyte is het meest gewilde maar die andere 2 zijn ook goede merken. Verschil in prestatie is een paar FPS onderling liggende aan de game en de Gigabyte is meestal koeler. Als je 40 Euro meer wil betalen voor een paar FPS meer, moet je de MSI Lightning nemen. Als je de best combo wil tussen prestatie, koeling en prijs, is de Gigabyte de betere keuze.

2. A-merk voor geheugen is Corsair en dan Kingston en dan de rest. Crucial wordt hier veel aangeraden omdat het de flavor of the month is. Het maakt kwa prestatie ook niet uit hoor maar als je specifiek een A-merk voor geheugens wil is het niet Crucial.

4. Is een gedoe meestal, gewoon bij 1 winkel doen is het beste. Bij een zaak zoals Dixons kan je het ook komen ophalen in hun winkel.
flavour of the month? Crucial RAM wordt hier al langer dan een maand aangeraden :)
Als je bij RAM de goedkoopste neemt met gelijke specs als de andere dan doe je geen slechte zet, ze hebben allemaal lifetime warranty.

De Msi gtx 770 twin frozr is overigens de stilste. Het is maar waar de TS het meeste waarde aan hecht.

even een persoonlijke vraag, werk je toevallig bij Dixons of ben je een concurrent aan het aanprijzen O-)

Verwijderd

Hij vroeg om een A-merk. Corsair en Kingston zijn dat. Er is absoluut geen reden om de Crucial boven de Corsair aan te raden mede omdat in sommige winkels de Corsair ook nog eens goedkoper is. Alleen op deze forum wordt het aangeraden na een artikeltje. Ook al zou het in alle winkels een paar Euro duurder zijn, het gaat nergens over.

En bij de videokaart zei ik heel duidelijk "Als je de best combo wil tussen prestatie, koeling en prijs, is de Gigabyte de betere keuze." Ik zei niks over over een paar decibel meer of minder.

Ik werk bij een serieuze winkel met klanten die goed weten wat ze willen en hoe alles werkt enzovoorts. Dixons is het dus niet.

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 23:36:
Hij vroeg om een A-merk. Corsair en Kingston zijn dat. Er is absoluut geen reden om de Crucial boven de Corsair aan te raden mede omdat in sommige winkels de Corsair ook nog eens goedkoper is. Alleen op deze forum wordt het aangeraden na een artikeltje. Ook al zou het in alle winkels een paar Euro duurder zijn, het gaat nergens over.

En bij de videokaart zei ik heel duidelijk "Als je de best combo wil tussen prestatie, koeling en prijs, is de Gigabyte de betere keuze." Ik zei niks over over een paar decibel meer of minder.

Ik werk bij een serieuze winkel met klanten die goed weten wat ze willen en hoe alles werkt enzovoorts. Dixons is het dus niet.
Klinkt eerder als een beetje fanboy O-)
Je hebt uberhaubt geen reden waarom die Crucial minder zou zijn dan Corsair of Kingston.. Louter persoonlijke mening. (zo vind ik Crucial een beter merk dan Kingston.. is ook gewoon m'n persoonlijke mening)

Overigens mag ik hem toch ook raad geven dat de er ook een stillere versie bestaat? .. Denk aub niet dat ik je probeer aan te vallen met alles wat ik zeg..

[ Voor 3% gewijzigd door SmokingCrop op 29-08-2013 00:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb besloten om alles bij Azerty te kopen en de items zelf af te halen. Ik heb er nog een dvd/cd lezer/brander bij gedaan. Denk dat ik morgen de bestelling maak. Dit is de uiteindelijke lijst geworden:

Geweldige totaalprijs trouwens! :D

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/14bn6x.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 01:18 ]

• McMikeS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Haha! Daarom haal je het dus af, anders gooien de verzendkosten roet in het eten..!
Mooie setup trouwens, ik kijk zelf naar een soortgelijke build..

[ Voor 28% gewijzigd door McMikeS op 29-08-2013 09:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb toch nog gekozen voor een Sea Sonic M12II-620Bronze ipv 520 :P

Heb de bestelling gemaakt. Als 'ie in elkaar zit zal ik er nog wel even een foto'tje van maken :)

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 18:10:
Heb toch nog gekozen voor een Sea Sonic M12II-620Bronze ipv 520 :P

Heb de bestelling gemaakt. Als 'ie in elkaar zit zal ik er nog wel even een foto'tje van maken :)
lol, vertrouwde je het niet?
Dan had je beter de pricewatch: XFX PRO650W genomen.
Die M12II 620W heeft slechts 2 PCI-e connectors ipv 4 zoals bv de xfx, moest je later nog willen upgraden :p

Verwijderd

Topicstarter
Nja denk zelf dat je met de 520 beetje aan je max zit, dus liever iets meer voor twee tientjes extra vind ik niet zo erg. Als ik in de toekomst wil upgraden kijk ik daar nog wel opnieuw naar :P

• SmokingCrop
  • Niet online
die MSI gtx 770 verbruikt max zo'n 206Watt (average bij gaming = 167).
De i7 4770k + rest vh systeem verbruikt max zo'n 137~ Watt zonder overclock.
Met een grote overclock doe je daar een 40W bij.

Kom je op een 206 + (137+40) * 0,88 = 361 Watt ~> 400 Watt als je op een of andere manier zowel je CPU als GPU op 100% kan draaien met een overclock :)
(die * 0,88 is om de efficiëntie te verekenen, aangezien die 137 + 40 Watt bemeten is vanaf de muur)

Bij gaming zit je waarschijnlijk gemiddeld rond de 275 Watt (zonder overclock)

http://www.techpowerup.co...GTX_770_TF_Gaming/24.html
http://www.bit-tech.net/h...ore-i7-4770k-cpu-review/7

[ Voor 7% gewijzigd door SmokingCrop op 29-08-2013 19:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Haha bedankt SmokingCrop, ik waardeer je post! Beetje stom van mij dus, nouja.... :P

Verwijderd

SmokingCrop schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 00:29:
[...]

Klinkt eerder als een beetje fanboy O-)
Je hebt uberhaubt geen reden waarom die Crucial minder zou zijn dan Corsair of Kingston.. Louter persoonlijke mening. (zo vind ik Crucial een beter merk dan Kingston.. is ook gewoon m'n persoonlijke mening)

Overigens mag ik hem toch ook raad geven dat de er ook een stillere versie bestaat? .. Denk aub niet dat ik je probeer aan te vallen met alles wat ik zeg..
Ga je weer kinderachtige persoonlijke aanvallen doen? Wordt eens volwassen man, je bent al genoeg gewaarschuwd door de mods. Fanboy? Jij bent er 1 met je mindere merk adviezen.

Hij vroeg om een A-merk, dat is Corsair en Kingston, dat is een feit. En de Corsair kan je ook nog eens goedkoper krijgen als je rondkijkt. Jullie hebben hem al een Crucial SSD aangepraat die 9 keer hogere fauilure rate heeft dan de Samsung en langzamer is, goed bezig. Dat is pas een fanboy advies.

Over de videokaart, ik praatte over wat de beste combo was kwa prijs, performance en koeling en jij gaat praten over stiller alsof ik dat opnoemde. Ga eerst goed lezen. En iemand een fanboy noemen is een aanval. Nogmaals, grow up en hou op met stalken.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
akanm, om dat over die SSD even te nuanceren, eerder gaf je een link naar een overzicht van "failrates" van SSD's. Die M500 is net uit dus die zal niet tot nauwelijks in die cijfers zitten. Ook weet je niet welke modellen vooral de cijfers omlaag halen bij Corsair. Daarbij is de failrate van Corsair zelfs lager dan van bijv. Seagate. Dat is dus gewoon prima. Dan is de vraag vooral of je voor "snel & safe bij stroomwegval" gaat of voor "sneller & minder safe bij stroomwegval". Ik zou zelf ook de M500 kiezen in een destop. Laptops zijn zelf al een soort UPS dus daar zou ik sneller een samsung in zetten. Wel een interessante link trouwens.

specs

Verwijderd

maratropa schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 21:15:
akanm, om dat over die SSD even te nuanceren, eerder gaf je een link naar een overzicht van "failrates" van SSD's. Die M500 is net uit dus die zal niet tot nauwelijks in die cijfers zitten. Ook weet je niet welke modellen vooral de cijfers omlaag halen bij Corsair. Daarbij is de failrate van Corsair zelfs lager dan van bijv. Seagate. Dat is dus gewoon prima. Dan is de vraag vooral of je voor "snel & safe bij stroomwegval" gaat of voor "sneller & minder safe bij stroomwegval". Ik zou zelf ook de M500 kiezen in een destop. Laptops zijn zelf al een soort UPS dus daar zou ik sneller een samsung in zetten. Wel een interessante link trouwens.
Ik snap wat je bedoelt. In die lijst (samengesteld en onderzocht door een onafhankelijke groep die geen links heeft met de fabrikanten) gaat het over betrouwbare SSD merken in het algemeen en dan is de Crucial niet het meest betrouwbare.

Maar klopt wat je zegt, de verschillende type's gebruiken iets andere tech dus betrouwbaarheid onderling kan/zal verschillen (net zoals tussen de basic Samsung 840 en de betrouwbaardere Samsung 840 Pro) maar een merk verandert niet meteen hun hele imago door een nieuwe versie uit te brengen. Het is iets structureels wat tijd nodig heeft om recht te zetten. Crucial werkt daar nog aan.

Daarbij, die caps geven je ook niet altijd 100% garantie, wat wordt gesuggereerd in de reviews. Maar als iemand die caps belangrijker vindt dan hogere snelheid en de lagere failure rate van andere merken dan is de Crucial beter uiteraard.

Verwijderd

Akamn, hou zelf op met je persoonlijke aanvallen! Jij zegt dat hij zich niet met een kind moet gedragen, dit vat ik op als een persoonlijke aanval (vooral omdat ik nog een kind ben :p). Met RAM is gewoon alles goed als je meer dan 1 jaar garantie hebt, tenzij het merk een slechte reputatie heeft (en dat heeft Crucial niet). Je hebt nu een heel mooi lijstje!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:00:
Akamn, hou zelf op met je persoonlijke aanvallen! Jij zegt dat hij zich niet met een kind moet gedragen, dit vat ik op als een persoonlijke aanval (vooral omdat ik nog een kind ben :p). Met RAM is gewoon alles goed als je meer dan 1 jaar garantie hebt, tenzij het merk een slechte reputatie heeft (en dat heeft Crucial niet). Je hebt nu een heel mooi lijstje!
Hij valde me eerst aan met "fanboy" en daarop zei ik dat het kinderachtig gedrag is om mensen zo te noemen. Als iemand mij aanvalt, laat ik duidelijk merken dat het niet wordt geapprecieerd ;)

En nogmaals, TS vroeg specifiek om een A-merk, voor geheugen's. Dat is Corsair en Kingston. Lees wat TS vroeg eens goed.

• SmokingCrop
  • Niet online
Wil je aub dan ook eens uitleggen waarom Corsair & Kingston A merken zijn voor het geheugen?
en waarom Crucial en misschien nog andere dit niet zijn?

Zo kan ik ook zeggen dat Crucial, G.Skill & Mushkin, Patriot A merken zijn. ;)
Die zijn gewoon veel meer gekend in de USA.

[ Voor 29% gewijzigd door SmokingCrop op 31-08-2013 20:10 ]

• Robbedem
Goede merken zijn: Corsair, Crucial, G.Skill, Kingston en Mushkin.

• SmokingCrop
  • Niet online
Robbedem schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 20:09:
Goede merken zijn: Corsair, Crucial, G.Skill, Kingston en Mushkin.
... dat is niet de vraag, de vraag is waarom ;)
Iedereen kan hier vanalles zeggen. Of heb je een doctoraat gedaan over intern geheugen?

• Robbedem
Ik gaf antwoord op de vraag van wat A-merken zijn voor geheugen. Niet op waarom ;)
Waarom dat A-merken zijn is wel wat subjectief. Een logica zou kunnen zijn om te kijken naar merken die in staat zijn om echt goed geheugen te maken:
Dan krijg je deze lijsten:

kloksnelheid van 4Gb of meer module
  1. 2800MHz
  2. 2666MHz
  3. 2400MHz
  4. 2133MHz
  5. 1866MHz
latency voor 1866MHz of hoger van 4Gb of meer module
  1. 8
  2. 9
  3. 10
Als je de latency bij 1600MHz bekijkt wordt de volgorde:
  1. 7: Corsair, G.Skill en Mushkin
  2. 8: Crucial
  3. 9: Kingston, GeIL, Patriot en Adata

Dit geeft dan een score (lager is beter) van:
  • 4 voor: Corsair en G.Skill
  • 7 voor: Mushkin
  • 8 voor: Kingston en GeIL
  • 9 voor: Patriot en Crucial
  • 10 voor: Adata
Op basis hiervan zou ik zeggen dat de beste merken Corsair en G.Skill zijn. Dit betekent echter niet dat de andere merken niet goed zijn. ;)

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-03 12:49
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 00:41:

Ik dacht dat 4x4 een stuk sneller is dan 2x8?
Nee.....de Noctua is gewoon beter :+

• Robbedem
De Noctua NH-U12S is idd beter, maar de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 ook en 25€ goedkoper. ;)

(bron: http://nl.hardware.info)
Cooler Master Hyper TX3 Evo
51,1°C - 36,3dB(A) - 17,95€

Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
40,2°C - 28,6dB(A) - 25,5€

Noctua NH-U12S
40,3°C - 26,1dB(A) - 51,8€

Het grootste verschil tussen de Gelid en de Noctua, naast de prijs, zal de geluidsproductie bij idle zijn, maar dit is sowieso minder dan 28,6dB(A) en dus al heel stil.

[ Voor 16% gewijzigd door Robbedem op 01-09-2013 00:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist mijn order afgehaald. Bij de Barracuda 2TB, de LG multidrive en de Crucial SSD zijn geen kabels bijgeleverd. Moet ik hier nog apart kabels voor bij kopen? Zo ja welke? Of heb ik genoeg aan de kabels die bij mijn overige producten zijn bijgeleverd?

Zie net dat ik nog 3 sata kabels heb van mijn oude p5b moederbord van 8 jaar geleden, kan ik die evt gebruiken zonder problemen (ongeopend in plastic) of is dat niet handig?

Heb ik dan ook nog extra SerialATA Power Adapter kabels nodig? Ik heb daar nog 2x 4 pins ook uit dat moederbord over (ook in plastic)

Ik wil 'm vanavond in elkaar bouwen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2013 16:52 ]

• Robbedem
Er zouden SATA-kabels bij je nieuw moederbord moeten zitten. Die van je oud moederbord zijn waarschijnlijk SATA I en misschien SATA II (weet niet van buiten wanneer die zijn ingevoerd), voor de SSD wil je sowieso SATA III. Je kan wel zo'n oud kabeltje gebruiken voor de optische drive.

De SATA-connectors zitten bij je voeding, dus je hebt geen Molex-SATA adapters nodig.

[ Voor 61% gewijzigd door Robbedem op 03-09-2013 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Huphup, hij zit! Met Windows 7. Uiteindelijk was alles goed en geen extra kabels nodig gehad, behalve voor het schijfstation, daar heb ik een ouwe sata op zitten maar lijkt me verder niet zo erg.

Ik zal morgen even een foto'tje maken en ik wil bij deze iedereen helpen die zo aardig is geweest mij van advies te voorzien!

• SmokingCrop
  • Niet online
Welke setup is het uiteindelijk geworden? :)

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/14bn6x.jpg

Alleen de voeding is een 620W geworden ipv een 520W.

Verwijderd

Dan kon je beter de XFX 650W nemen, maar dit is ook zeker een mooi lijstje!

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft even geduurd maar hier issie dan:

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/2lcqix4.png

Ik denk dat ik nog wel even op zoek ga naar een kastje waar ik mijn pc op kan zetten, nu staat 'ie op het tapijt, wat me niet heel erg goed lijkt :)

Nogmaals, iedereen hartstikke bedankt voor de hulp, echt heel vet!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 16:10 ]

Verwijderd

Wauw! En van binnen? Heeft gij al spellekes gedaan, en wat is de FPS daarvan?

PS: Geen probleem, ik vind het trouwens ook leuk om het "eind resultaat" te zien :)

• McMikeS
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-05-2024
Leuk dat je ons het eindresultaat laat zien!

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi daar ben ik weer!

Een maatje van me wilt ook een nieuwe game pc kopen, voor ongeveer hetzelfde bedrag.

Als jullie het lijstje van mijn laatste post zien, wat zou er dan moeten veranderen? Met andere woorden: zijn er nu spullen die beter zijn (waarschijnlijk wel) die dezelfde prijs hebben?

Ik hoor graag van jullie! :)

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-03 09:29

garriej

Ik las ondertieten.

Ik zou een nieuw topic openen.

Maar even snel:
SSD vervangen door de nieuwere pricewatch: Crucial MX100 256GB
Ram vervangen voor de pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
Nieuwere versie van de processor pricewatch: Intel Core i7-4790K Boxed

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:58

br00ky

Moderator Harde Waren
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 179,90€ 179,90
1Asus H97M-E€ 72,95€ 72,95
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 367,95€ 367,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,85€ 82,85
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,32€ 64,32
1Seasonic S12G 550W€ 68,-€ 68,-
1Crucial MX100 512GB€ 173,-€ 173,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.114,51

Zoek zelf de verschillen. i7 had toen en nu geen voordeel boven i5.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

br00ky schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 15:50:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 179,90€ 179,90
1Asus H97M-E€ 72,95€ 72,95
1Gigabyte GV-R929OC-4GD€ 367,95€ 367,95
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 69,04€ 69,04
1Fractal Design Define R4 Pearl Black€ 82,85€ 82,85
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 36,50€ 36,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 64,32€ 64,32
1Seasonic S12G 550W€ 68,-€ 68,-
1Crucial MX100 512GB€ 173,-€ 173,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.114,51

Zoek zelf de verschillen. i7 had toen en nu geen voordeel boven i5.
Waarom een Gigabyte 290? Behalve dat hij idle heel iets stiller is is hij op alle fronten slechter dan een MSI R9 290 bijvoorbeeld. pricewatch: MSI Radeon R9 290 Gaming 4G

Ook het Asus moederbord vind ik wel heel erg duur in verhouding want pricewatch: MSI H97M-G43 en pricewatch: ASRock H97M Pro4 kosten maar een paar euro meer maar de MSI heeft haakse connectoren en 6 ipv 4 sata poorten en ook een M.2 slot naast dat de audio chip ook nog iets beter is. De ASRock heeft ook 6 haakse poorten maar geen haakse USB3 connector en mist ook het M.2 slot.

[ Voor 4% gewijzigd door DarkBlaze op 27-06-2014 18:15 ]

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
@DarkBlaze

ik ben het met je eens dat je beter voor de MSI kunt gaan, dan de Gigabyte. Echter heeft college op mijn werk de MSI R9 290 besteld en nu ongeveer 3 maanden in gebruik. Hij maakt het af en toe mee, dat de ventilator niet begint met draaien bij booten van het systeem, op het internet zijn er nog een aantal anderen te vinden, die hier ook last van hebben.

Zelf heb ik de Sapphire R9 290 TRI-X, het geheugen van deze kaart is hoger geklokt dan die van andere R9 290 kaarten, verder komt hij uit veel reviews als beste uit de test.

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-02 12:47

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik heb zelf ook een MSI R9 290 en mijn vriend die ook een Sapphire had waarvan de fans aanliepen heeft nu ook dezelfde kaart en wij hebben hier allebij weer geen last van. Ik zou de kaart dan dus ook gewoon terug sturen naar de winkel want het lijkt mij duidelijk dat dit een defect is. Het voordeel is wel dat je dan je kaart vaak met een week terug hebt ipv 2 maanden bij Sapphire met een beetje mazzel.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:58

br00ky

Moderator Harde Waren
DarkBlaze schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 18:08:
[...]

Waarom een Gigabyte 290? Behalve dat hij idle heel iets stiller is is hij op alle fronten slechter dan een MSI R9 290 bijvoorbeeld. pricewatch: MSI Radeon R9 290 Gaming 4G
Die MSI staat ook gewoon in mijn andere lijstjes, beschouw het als een schoonheidsfoutje :P.
Pagina: 1