Ik heb sinds kort een sitecom homeplug(LN-518) en haalde daar goede resultaten mee ik had een UPC 60MB download snelheid en 6MB upload snelheid. Nou heb ik alleen gisteren mijn UPC pakket omgezet naar 100MB download snelheid en 10MB upload snelheid alleen blijft mijn download snelheid boven hangen op 65-70MB download, ik haal echter wel de beloofde upload snelheid van 10MB/s. Als ik de homeplug beneden in steek geet die gewoon 100MB en als ik hem op mn UPC router/modem aansluit geeft die ook honderd. Nu vroeg ik mij dus af waardoor het komt dat ik boven geen 100MB haal.
Verwijderd
Andere stroomgroep, verlengsnoer, storende apparaten op die groep, etc.
Kan van alles zijn.
Kan van alles zijn.
Er klopt niets van de snelheden die je aangeeft. UPC's snelste abonnement is 200Mbps, wat neer komt op 25MBps. Ofwel je haalt hier structureel hoofdletters (Bytes) en kleine letters (bits) door elkaar, danwel heb jij een of ander experimenteel abo 
Verder is 85Mbps hoogste wat ik ooit uit zo'n powerline set heb weten te persen, en dat was met twee stopcontacten in zelfde stekkerdoos... 65Mbps is hoogste wat ik ooit tussen twee kamers deed, meestal zat ik ver onder de 50Mbps en er zijn zat plekken waar ik het gewoon niet aan de praat krijg.
Het is een leuke technologie voor connectivity als het werkt, maar totaal niet iets waar je op kunt vertrouwen voor performance (of stabiliteit - stofzuiger of wasmachine kan zo je verbinding eruit knallen).
Maar goed, 100MBps is 800Mbps en dat haal je niet omdat je niet weet wat je zegt... muv campus van de Universiteit Twente heb je dat nergens in NL.
Verder is 85Mbps hoogste wat ik ooit uit zo'n powerline set heb weten te persen, en dat was met twee stopcontacten in zelfde stekkerdoos... 65Mbps is hoogste wat ik ooit tussen twee kamers deed, meestal zat ik ver onder de 50Mbps en er zijn zat plekken waar ik het gewoon niet aan de praat krijg.
Het is een leuke technologie voor connectivity als het werkt, maar totaal niet iets waar je op kunt vertrouwen voor performance (of stabiliteit - stofzuiger of wasmachine kan zo je verbinding eruit knallen).
Maar goed, 100MBps is 800Mbps en dat haal je niet omdat je niet weet wat je zegt... muv campus van de Universiteit Twente heb je dat nergens in NL.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Dat is wel snel ja.... Wij leggen microwave links aan die 171 Mbps zijn, en indien je beide polarisaties gebruikt (Horizontal en Vertical), dan haal je 340 Mbps. Maar de fibre op het "einde" is wel 1,25 Gbps. En die wordt echt wel open getrokken na 4 van deze sites....dion_b schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:25:
....