Hallo,
Een tijdje geleden heb ik al eens om advies gevraagd, echter door een financiële tegenvaller heb ik toen niet een nieuwe laptop kunnen kopen. Nu ben ik van plan binnen een week wel een nieuwe laptop te kopen en vraag ik nogmaals om advies.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Het is vooral bedoeld voor office en om films/series kijken. Ook zou hij een wat oudere game moeten kunnen draaien.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget ligt omstreeks €600,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zal hem zo nu en dan meenemen naar school. Ook zal ik hem vaak gebruiken zonder stroomvoorziening. Mijn voorkeur gaat uit naar een 15,6" scherm. Het gewicht maakt mij niet uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De vorige keer werd mij al gezegd dat ik beter geen Acer kan kopen, omdat de kwaliteit hiervan waardeloos zou zijn. Verder maakt mij dit niet uit.
Vooronderzoek
Ik kwam via de pricewatch en een aantal reviews bij het volgende lijstje:
Er staat 2x een Lenovo B590 in omdat ik zelf geen significant verschil tussen beide laptops kan vinden.
Bijzonderheden
Het liefst heb ik een laptop met een mat scherm, zoals de Lenovo. Bij veel laptops staat dit echter niet bij de specificaties. Hoe kan ik hier achter komen?
Een tijdje geleden heb ik al eens om advies gevraagd, echter door een financiële tegenvaller heb ik toen niet een nieuwe laptop kunnen kopen. Nu ben ik van plan binnen een week wel een nieuwe laptop te kopen en vraag ik nogmaals om advies.
Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Het is vooral bedoeld voor office en om films/series kijken. Ook zou hij een wat oudere game moeten kunnen draaien.
Wat mag je laptop gaan kosten?
Mijn budget ligt omstreeks €600,-
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik zal hem zo nu en dan meenemen naar school. Ook zal ik hem vaak gebruiken zonder stroomvoorziening. Mijn voorkeur gaat uit naar een 15,6" scherm. Het gewicht maakt mij niet uit.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
De vorige keer werd mij al gezegd dat ik beter geen Acer kan kopen, omdat de kwaliteit hiervan waardeloos zou zijn. Verder maakt mij dit niet uit.
Vooronderzoek
Ik kwam via de pricewatch en een aantal reviews bij het volgende lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Asus K55A-SX535H | € 549,- | € 549,- |
| 1 | Asus R500VD-SX652H | € 592,- | € 592,- |
| 1 | HP Pavilion 15-e001ed | € 463,09 | € 463,09 |
| 1 | Lenovo Essential B590 (MBX2BMH) | € 526,70 | € 526,70 |
| 1 | Lenovo Essential B590 (MBX35MH) | € 493,- | € 493,- |
| 1 | Samsung NP355V5C-A05NL | € 499,- | € 499,- |
| 1 | Toshiba Satellite C855-255 | € 569,- | € 569,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.691,79 | |
Er staat 2x een Lenovo B590 in omdat ik zelf geen significant verschil tussen beide laptops kan vinden.
Bijzonderheden
Het liefst heb ik een laptop met een mat scherm, zoals de Lenovo. Bij veel laptops staat dit echter niet bij de specificaties. Hoe kan ik hier achter komen?
[ Voor 10% gewijzigd door Knapgeest op 25-08-2013 12:07 ]