40" Smart TV +- 500,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsvBest
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-03-2019
Ik ben zoekende naar een televisie met de volgende eisen:
- 40"-42"
- FullHD
- SmartTV (incl. Wifi/DLNA)
- +- 500,-

Uit mijn eigen search kom ik op: Philips 40pfl4508h. Enige nadelen:
- 50hz ipv 100hz of hoger (na optimalisatie echter wel 200hz)
- Geen 3D brillen meegeleverd (maar 3D is geen must voor mij)

Lijkt dit een goede keuze? Of zijn er nog andere/betere suggesties?

Mogelijke alternatieven zijn bijv:
- Samsung UE40EH6030 (zelfde prijs incl dongle; +100hz / +incl brillen / -geen SmartTV -> android dongle?)
- Philips 42PFL3208H (+ 70,- goedkoper incl wifi dongle / - 100hz ipv 200hz / - geen 3D)

[ Voor 32% gewijzigd door NielsvBest op 24-08-2013 14:36 ]

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:52
De tv's die je noemt zijn allemaal instapmodellen. Over het algemeen is het beeldpaneel daarin niet heel fantastisch.

Leg 100 euro bij en kijk eens naar een Samsung UE40F5700 of naar een Sony KDL42W655. Heb je beide mooie televisies aan die een beter paneel er in hebben zitten dan de door jou genoemde modellen.

• dimako_
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-07 08:26

dimako_

Vogel

Ik ben zelf aan het kijken voor deze televisie: panasonic TX-L42E6.
Mooie dunne bezel
Smarttv
450 euro
geen 3d.

Lijkt me zelf wel interesant, misschien heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeensvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10-2014
Robbie T schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:07:
De tv's die je noemt zijn allemaal instapmodellen. Over het algemeen is het beeldpaneel daarin niet heel fantastisch.

Leg 100 euro bij en kijk eens naar een Samsung UE40F5700 of naar een Sony KDL42W655. Heb je beide mooie televisies aan die een beter paneel er in hebben zitten dan de door jou genoemde modellen.
Ik ben zelf ook opzoek naar tv's met dezelfde eisen als Niels.

Die Sony heeft standaard 50 Hz met optimalisatie naar 200 Hz ( gaat dit dan met instelling of hoe werkt dat precies? ). Die Samsung zit op 100 Hz.
Dan lijkt me dat de Sony op 200Hz een mooier beeld geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
JeensvK schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:32:
[...]

Ik ben zelf ook opzoek naar tv's met dezelfde eisen als Niels.

Die Sony heeft standaard 50 Hz met optimalisatie naar 200 Hz ( gaat dit dan met instelling of hoe werkt dat precies? ). Die Samsung zit op 100 Hz.
Dan lijkt me dat de Sony op 200Hz een mooier beeld geeft?
Zeker als ik naar de F5000 ga kijken en naar de W655 dan vind ik de sony een beduidend mooier beeld hebben dan de Samsung. (Dit terwijl ik normaal echt gecharmeerd ben van de samsungs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xavier!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-01 13:11
Maar de Sony heeft wel weer een 50hz paneel? Misschien is dit wat? pricewatch: Philips 32PFL5008H Zwart

Bij de MM zeiden ze dat in deze een 100hz paneel zit ipv de 50hz die hier op tweakers staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Bij Philips koop je geen philips meer, maar tp-vision.
Er is geen andere tv waarvan de software zo traag is als bij philips/tp-vision.

Daarnaast heb ik van de 3/4/5 serie al meerdere terug zien komen met elke keer dezelfde klacht .Strepen in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeensvK
Robbie T schreef op zondag 01 september 2013 @ 23:24:
Bij Philips koop je geen philips meer, maar tp-vision.
Er is geen andere tv waarvan de software zo traag is als bij philips/tp-vision.

Daarnaast heb ik van de 3/4/5 serie al meerdere terug zien komen met elke keer dezelfde klacht .Strepen in het beeld.
En die Benbaba heeft gelinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
JeensvK schreef op maandag 02 september 2013 @ 01:08:
[...]

[...]
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik geen ervaring heb met Toshiba (Werk zelf bij een electro retailer). Maar hebben geen Toshiba in het assortiment. Durf je daar dan ook weinig over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
xavier! schreef op zondag 01 september 2013 @ 19:50:
Maar de Sony heeft wel weer een 50hz paneel? Misschien is dit wat? pricewatch: Philips 32PFL5008H Zwart

Bij de MM zeiden ze dat in deze een 100hz paneel zit ipv de 50hz die hier op tweakers staat.
Daar heeft Media Markt niet geheel ongelijk in. Wat je in de Tweakers Pricewatch ziet staan, is enkel het aantal Hz van het paneel. De jongen bij de Media Markt is waarschijnlijk geïnformeerd hier ook de backlight blinking, ook wel Black Frame Insertion (BFI), bij op te tellen. Dan heb je dus het paneel 50Hz + BFI 50Hz = 100Hz. Echter geeft dit absoluut niet hetzelfde effect als een televisie met een 100Hz paneel + beeld interpolatie.

De Perfect Motion Rate 300 bij deze televisie staat voor 50Hz paneel + 50Hz BFI + 100Hz Backlight Scanning + 100Hz Backlight Dimming = Perfect Motion Rate 300.
JeensvK schreef op maandag 02 september 2013 @ 01:08:
[...]

[...]
Het paneel van deze Toshiba televisie mag dan wel 100Hz zijn, de beeldkwaliteit is er niet naar. Beeld interpolatie is nog niet goed doorontwikkeld bij Toshiba in vergelijking tot andere merken zoals Samsung en Sony. Dat maakt dat de televisies of veel beeld interpolatiefouten hebben of een lage bewegingsresolutie waardoor het te vergelijken is met een 50Hz televisie.

Philips heeft hetzelfde. Alhoewel ze met de huidige lijn de beeld interpolatie wel beter onder de knie lijken te hebben in vergelijking met afgelopen jaar. Daar was beeld interpolatie echt een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeensvK
Wat stellen jullie dan voor als een goede TV met goede beeldverversing? of waar moet ik/we speciaal op letten bij specificaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dimens schreef op maandag 02 september 2013 @ 10:09:

[...]

Het paneel van deze Toshiba televisie mag dan wel 100Hz zijn, de beeldkwaliteit is er niet naar. Beeld interpolatie is nog niet goed doorontwikkeld bij Toshiba in vergelijking tot andere merken zoals Samsung en Sony. Dat maakt dat de televisies of veel beeld interpolatiefouten hebben of een lage bewegingsresolutie waardoor het te vergelijken is met een 50Hz televisie.

Philips heeft hetzelfde. Alhoewel ze met de huidige lijn de beeld interpolatie wel beter onder de knie lijken te hebben in vergelijking met afgelopen jaar. Daar was beeld interpolatie echt een drama.
Niet helemaal mee eens prijs/technisch is de eerste Toshiba geen verkeerde TV tenzij je gamen en 3D belangrijk vind hier scoort ie iets minder in. Zie hier , hier en hier, review van de tl968 is dezelfde tv of nagenoeg hetzelfde. Daarnaast heeft de wat duurdere Toshiba een 200hz paneel en wat volgens mij ook gewoon een prima tv is. Als laatste ziet de Sharp er op papier ook goed uit alleen kan ik hier geen echte reviews of testen over vinden, maar over Sharp zelf hoor ik meestal wel goede verhalen i.t.t Phillips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
benbaba schreef op maandag 02 september 2013 @ 12:22:
[...]

Niet helemaal mee eens prijs/technisch is de eerste Toshiba geen verkeerde TV tenzij je gamen en 3D belangrijk vind hier scoort ie iets minder in. Zie hier , hier en hier, review van de tl968 is dezelfde tv of nagenoeg hetzelfde. Daarnaast heeft de wat duurdere Toshiba een 200hz paneel en wat volgens mij ook gewoon een prima tv is. Als laatste ziet de Sharp er op papier ook goed uit alleen kan ik hier geen echte reviews of testen over vinden, maar over Sharp zelf hoor ik meestal wel goede verhalen i.t.t Phillips.
Niet een van die reviews heeft het over de beeld interpolatie dus tegenspreken doen ze mij niet. Ga je echter andere reviews zoeken, kom je dit soort verhalen wel tegen.

You also have to be careful with its motion processing, as on all but the lowest setting it tends to introduce image flickering and tearing around moving objects.

Bron

Naast dat zijn de reviews ook niet echt heel lovend over de televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeensvK
Ben aan het kijken tussen 4 modellen.
http://tweakers.net/price...;330499;330289/categorie/

welke raden jullie aan/af of misschien toch een ander model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
JeensvK schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 18:53:
Ben aan het kijken tussen 4 modellen.

welke raden jullie aan/af of misschien toch een ander model?
De sony is een oud model. (Vorig jaar)
Philips -> trage software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:29

mr.paaJ

generatie cmd+z

Wel een hele mooie TV, even los gezien van de gevraagde Smart mogelijkheden. Op Smartgebied is Samsung een voor de hand liggende keuze.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeensvK
Robbie T schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 20:55:
[...]

De sony is een oud model. (Vorig jaar)
Philips -> trage software.
Beste optie is dus een Samsung ( rond die prijs dan )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je Smart het belangrijkst vindt wel ja.

• JeensvK
mr.paaJ schreef op woensdag 04 september 2013 @ 22:48:
Als je Smart het belangrijkst vindt wel ja.
Voor mij is de kwaliteit beeld het belangrijkste.

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dan maakt die Sony toch een hele goede kans.

• JeensvK
Lees op internet goede reviews over samsung tv's en zoals ik hier al las is samsung goed in smart tv. Nu Netflix er is denk ik dat samsung tv daar goed voor is.

Zal denk ik niet veel verschil zitten in deze 4 tv's?

• Robbie T
Ook de eerder genoemde Sony heeft Netflix.

Het verschil in die televisies is voornamelijk het model (Op de samsung site kan je ze ook naast elkaar leggen).

Maar in de TS staat dat je een tv zoekt van +- 500,-. Ik zie inmiddels in je lijstje televisies staan die beginnen bij € 679,- en zelfs een 40"

Zijn je wensen veranderd of is er een andere reden?

• JeensvK
Robbie T schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:10:
Ook de eerder genoemde Sony heeft Netflix.

Het verschil in die televisies is voornamelijk het model (Op de samsung site kan je ze ook naast elkaar leggen).

Maar in de TS staat dat je een tv zoekt van +- 500,-. Ik zie inmiddels in je lijstje televisies staan die beginnen bij € 679,- en zelfs een 40"

Zijn je wensen veranderd of is er een andere reden?
Ik wil tot ongeveer +/- 700 euro gaan. En wordt wss een samsung nu.
Pagina: 1