Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke server heb ik nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.575 views

• Diasnino
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-11-2022
He,

Ik heb een vraag.
Op het moment ben ik bezig met het opzetten van mij eigen bedrijf.
Er wordt webbased software ontwikkeld dat op een server moet gaan draaien.
Ik verwacht dus continue input door (uiteindelijk) vele gebruikers.
Deze data dient opgeslagen te worden om later uit gelezen te kunnen worden in vorm van grafieken.

Maar nu zou ik dus graag willen weten wat voor server ik het best kan gaan gebruiken.

Iemand enig advies?

Met vriendelijke groet,

Diangelo

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-11 19:47
Je kan hier beter een professioneel bedrijf voor inschakelen. Dan weet je zeker dat je hiervoor een goede uptime hebt, die je goed kunnen ondersteunen en die met je meedenkt

[ Voor 8% gewijzigd door TECHcrime op 24-08-2013 14:03 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Heb je al ervaring met het ontwikkelen van webapplicaties bij een bedrijf?
Naast de server heb je ook een snelle en stabiele internetverbinding nodig, en een goede stroomvoorziening met airco. Uiteraard heb je van elk item ook een backup nodig.

Had je zelf al ideeën om het e.e.a. uit te voeren?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Diasnino
Ik heb geen ervaring in programeren. Ik begin een eigen bedrijf en laat de webbased software ontwikkelen.
Maar voor mijn ondernemingsplan schrijf ik een begrotingsplan.

Daarin zal ik op nemen hoeveel 2 servers mij gaan kosten.

Het leek mij verstandig om wat advies te vragen en dan vervolgens te kijken hoeveel mij dat gaat kosten.

Als je wat advies voor mij hebt, dan stel ik dat zeer op prijs.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als je begint met weinig gebruikers en denkt door te groeien naar een hoop is het wellicht zinvol om een flexibel contract (eventueel VPS) te nemen waarbij je makkelijk capaciteit bij kan schakelen.

Anders is er ook gewoon te weinig detail:
Wat doet die software/hoe belastend is dat per actieve en inactieve gebruiker voor CPU/mem/disk/net
Hoeveel gebruikers verwacht je, hoeveel daarvan tegelijk actief?

[ Voor 34% gewijzigd door begintmeta op 24-08-2013 20:07 ]

• Diasnino
De software is niet erg belastend, het verzameld input van werknemers en klanten. Elke dag weer. Mijn doel is 5000 actieve gebruikers binnen een jaar die elke werkdag online zullen zijn. Er wordt geen gebruik gemaakt van video of foto's ofzo. het is puur input dat medewerkers en klanten leveren.

Verwijderd

Dat is veel te vaag en zegt niets over wat er precies nodig is.

Wat voor soort informatie wordt er verzameld? Hoe vaak wordt deze data verzonden? Hoeveel data wordt er per keer verzonden? Heb je de data real-time nodig? Moet de data nog worden verwerkt?

Ik kan niet eens beginnen met een advies geven over server- en storagecapaciteit. Het enige advies dat ik je kan geven is dat je eerst maar eens duidelijk moet krijgen waar je het over hebt, want hier kan niemand iets mee. Ik kan je garanderen dat elk ander gericht advies is gebaseerd op niets en kan worden afgedaan als onzin.

• Diasnino
Oke, Het enige is dat ik mijn idee niet zomaar vrij wil geven, daarom is het zo vaag.
Zou jammer zijn als ik hier mijn gehele idee uitgebreid uitleg en vervolgens iemand anders ermee vandoor gaat.

Het volgende wil ik nog wel vrijgeven.

De soort informatie dat verzameld wordt is de mate van tevredenheid over het werk. Deze data dient gelijk verzonden te worden. de hoeveelheid data dat per keer verzonden wordt is erg weinig, paar byte. De input moet vervolgens real-time op te vragen zijn in de vorm van grafieken. wanneer een gebruiker input geeft, wordt deze input ook gelijk verzonden, verwerkt en weergegeven in een grafiek.

meer wil ik eigenlijk niet vrijgeven.

naja kijk maar of je mij kan helpen met een advies en een welke prijs ik moet verwachten.
Moet nu namelijk alleen nog het financiële gedeelte van een ondernemingsplan in elkaar zetten, dan is het klaar.

Met vriendelijke groet, Diangelo

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het ligt er net aan hoe de software geprogrammeerd is. Dat kan heel efficiënt zijn waardoor je met een goedkope server of VPS klaar bent terwijl het ook een draak kan zijn die veel meer resources nodig heeft.

Verwijderd

Kortom, vraag wat offertes aan, ga uit van fatsoen of doe dat met een geheimhoudingsverklaring, en ga dan pas verder. Je gaat niet het financiële plaatje duidelijk krijgen als je niet weet of je een simpel VPS'je nodig hebt of een heel cluster op verschillende fysieke locaties.

• Diasnino
Oke, thnx guys. Dan doe ik dat.

dank jullie wel voor het reageren.

Gr, Diangelo

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie inderdaad de tip van Cheetah en andere gebruikers :)
Omdat dit topic weinig tot niets met PNS te maken heeft gaat deze op slot

Tijd voor een nieuwe sig..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Met alle respect: Dat lijkt mij ook de beste manier. Probeer goed op papier te klrijgen wat voor functionaliteit je wilt, en welke programmatuur je wilt gaan gebruiken. Dan kan de offerte beter aansluiten.

@TopicStarter: Helaas gaat dit topic op slot. Het voldoet bij lange na niet aan de eisen die we stellen aan een topic in Professional Networking & Servers.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

@Koffie: :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.