Toon posts:

Samsung UE32EH5300, 35ms inputlag voor PC en console teveel?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumgenoten,

Ik wil graag een Samsung UE32EH5300W aanschaffen voor PC (gamen), xboxen en TV, vanwege de schijnbaar goede prijs/kwaliteit. Maar na een tijdje op het internet kijken kwam ik er achter dat de input lag 35 ms is, en dat lijkt me nogal veel. Ik gebruik nu een 2ms monitor van samsung en ik speel vooral fps games.
Mijn vraag is dus of 35ms merkbaar is, of dat t gewoon tussen de oren zit. En is het minder merkbaar op consoles?

Alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

• pauldegroot
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

pauldegroot

silent sounds

Input lag is niet 1:1 te vergelijken met de responstijd van je monitor. Waar die 2ms de snelheid is waarbij een pixel op jou scherm wisselt tussen twee verschillende staten, dit heet een grey to grey respons tijd. De input lag waar jij het ook over hebt is de tijd die het beeldscherm nodig heeft om het signaal wat naar binnen komt door de electronica te laten verwerken en vervolgens naar het scherm te sturen en dit weer te geven. Dit zijn een hoop meer stappen en juist in de elektronica is het verlies in tijd groot.

Dus, responstijd is alleen pixelrespons (in dit geval grijs naar grijs, zwart naar wat is langzamer) en input lag is de complete tijd die het duurt voordat je tv het signaal weer geeft.

35ms input lag is prima om op te (console) gamen.

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21-11 10:18

matthewk

Ubernoob

Als je bedoelt: Ga ik minder Kills behalen, dan is het antwoord neen.

Consultant - Autogek

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 16:49

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

matthewk schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:06:
Als je bedoelt: Ga ik minder Kills behalen, dan is het antwoord neen.
Hangt er vanaf, als je via de pc online spellen gaat spelen (wat toch wel sneller gaat dan op een console). Dan is die input lag best merkbaar, omdat je natuurlijk al je ping hebt van +/- 50 en daar ook nog een input lag van 35ms bij kan optellen dan ga je dat wel merken. Het hangt natuurlijk ook van het genre spel af en of je echt een fps die hard bent zeg maar :P.
Maar weet je zeker dat die input lag altijd 35ms is? Vaak genoeg hebben beeldschermen ook een game modus, dan schakelen ze de meeste filters die de boel vertragen uit.

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
De meer die hard spelers merken het wel bovenop de lichte lag die je al vaak hebt. Je kan het goed visualiseren in van die ritme muziek games waar je ondanks dat je de beat perfect oppakt toch constant een te late visual ziet waardoor je minder presteerd.

Verwijderd

Topicstarter
Sp3ci3s8472 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 23:06:
[...]

Hangt er vanaf, als je via de pc online spellen gaat spelen (wat toch wel sneller gaat dan op een console). Dan is die input lag best merkbaar, omdat je natuurlijk al je ping hebt van +/- 50 en daar ook nog een input lag van 35ms bij kan optellen dan ga je dat wel merken. Het hangt natuurlijk ook van het genre spel af en of je echt een fps die hard bent zeg maar :P.
Maar weet je zeker dat die input lag altijd 35ms is? Vaak genoeg hebben beeldschermen ook een game modus, dan schakelen ze de meeste filters die de boel vertragen uit.
Dat is dus juist het punt, ik bén een diehard fps speler ;p. Heb ook het een en ander competetief gedaan op de xbox dus het is best belangrijk voor me of het de prestaties beinvloed.

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-12 10:32
In dat geval kun je beter een goede computer monitor op je xbox aansluiten. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een TV met input lag van minder dan 10 ms.

Dus wil je echt competatief spelen en op het hoogste niveau, dan kun je de TV beter uit laten.

[ Voor 23% gewijzigd door JcHm op 26-08-2013 17:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
JcHm schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 17:24:
In dat geval kun je beter een goede computer monitor op je xbox aansluiten. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord van een TV met input lag van minder dan 10 ms.

Dus wil je echt competatief spelen en op het hoogste niveau, dan kun je de TV beter uit laten.
Het probleem met een monitor is dat de beeldkwaliteit ontzettend lelijk is met een xbox. Tv's zijn veeeel scherper als het op console gamen aankomt. Dat is ook de voornaamste reden dat ik wil overstappen naar een TV.

Iedereen bedankt voor de reacties, ik weet nu denk wel genoeg om een beslissing te maken.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03:04
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:11:
[...]

Het probleem met een monitor is dat de beeldkwaliteit ontzettend lelijk is met een xbox. Tv's zijn veeeel scherper als het op console gamen aankomt. Dat is ook de voornaamste reden dat ik wil overstappen naar een TV.

Iedereen bedankt voor de reacties, ik weet nu denk wel genoeg om een beslissing te maken.
Dat is grote nonsens... Hoe kan 1920x1080 nou scherper lijken op een groter beeldformaat? Een pixel is een pixel en als je hetzelfde aantal pixels weergeeft op een groter oppervlak dan wordt het beeld juist minder scherp op een vergelijkbare kijkafstand. Het verschil zou erin kunnen zitten dat de meeste tv's allerlei nabewerkingen uitvoeren op het beeld waardoor het in jouw ogen scherper lijkt, (kunstmatig) hoger aantal hertz waardoor er minder motion blur optreed. Of misschien vanwege oververzadiging van de kleuren of een soort van upscaling oid... maar scherper is het echt niet.

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-12 23:12
Scherper? Scherper als in dots per inch?

Een tv met zijn filters uit zou alles pixel per pixel hetzelfde moeten weergeven, als we bij alle 2 van 1080p uit gaan.

De dots per inch op de kleinere monitor zijn dan hoger, die is dus scherper.

Wat dacht je van een 27 inch monitor, das best betaalbaar tegenwoordig.

Of gewoon een tv, op wat voor ping game je meestal?

[ Voor 21% gewijzigd door jadatmag op 27-08-2013 08:29 ]

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:32
Kan het niet te maken hebben met een feit dat de 360 eigenlijk alle games op 720P uitstuurt. Ik heb het hier ook dat bijv. series op 720P goed te kijken op de TV (upscaled naar 1080P), maar wanneer ik ze op mijn monitor kijk te er toch een stukje minder uit zien. ook omdat je vaak dichter op je monitor zit.

Verwijderd

Topicstarter
jadatmag schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 08:26:
Scherper? Scherper als in dots per inch?

Een tv met zijn filters uit zou alles pixel per pixel hetzelfde moeten weergeven, als we bij alle 2 van 1080p uit gaan.

De dots per inch op de kleinere monitor zijn dan hoger, die is dus scherper.

Wat dacht je van een 27 inch monitor, das best betaalbaar tegenwoordig.

Of gewoon een tv, op wat voor ping game je meestal?
Op de PC altijd onder de 20 maar op mn xbox kom ik altijd in een amerikaanse lobby terecht. En over het scherper beeld: ik zei dat het scherper LIJKT. Als ik bijvoorbeeld bad company 2 (xbox) op mn tv speel zie ik krasjes op mn geweer die ik niet op een full hd monitor zie. Ik weet niet of ik nou zo'n schijtmonitor heb of dat mn tv zo goed is maar het is wel duidelijk zo.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

PC monitor doet ook niets meer dan beeld doorgeven, klaar. Een TV in 99% van de gevallen gooit er altijd wat leuke gimmicks overheen, wat beeld verbetering en whatnot. Zelfs als je ze uitschakeld kan het best zijn dat je monitor meer kleuren (met name zwart/grijswaarden) kan weergeven, dat zulke dingen opeens zichtbaar worden, of hebben veel betere back/sidelightning.

Responsetijd wordt door elke fabrikant anders aangegeven, de 1 meet moment van signaal tot daadwerkelijk veranderen, de ander enkel tot het signaal verwerkt is. Zelfs binnen hun merk is de 1 een 2ms, de ander een 40ms en weer een ander (die identiek is aan de 2ms) opeens weer 5ms.

En meet voor de grap maar eens hoe dichtbij je op je TV moet zitten om hetzelfde 'beeldgrootte' te krijgen als je monitor, opeens ogen de 1 bar weinig 'scherper' dan de ander. Pixel is pixel, 1080 zijn er 1080.

Enige manier om echt response te meten is deze naast je monitor te zetten en foto te maken met een 1000ms teller. (waar ik op dat moment best schrok van mijn oude philips).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1