Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

budget laptop advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
budget laptop advies gevraagd

Mijn neefje is op zoek naar een laptop voor o.a. schoolwerk, want hij gaat naar de brugklas.
Hij heeft driftig gespaard en nu een kleine € 450,- budget.
Zijn ouders kunnen er iets bijleggen, maar er moet ook nog tas, muis en MS-Office bij.

In de pricewatch kwam ik deze tegen:
pricewatch: HP 250 G1 (H6E24EA)

Hoewel het gezien het aanbod (en voorraden) een courant product is, kan ik geen review vinden.
In de laatste BBG voor een budget laptop zag ik een exemplaar die nog geen I3 heeft. Welke zou beter zijn?

Alvast hartelijk dank voor een reactie _/-\o_

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:11

Bolletje

Moderator Harde Waren
De BBG van augustus bespreekt wel de Lenovo B590. Een versie daarvan is uitgerust met een i3: pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX35MH)

Je zou nog beter kunnen toelichten hoe je tot die keuze bent gekomen. Er zijn namelijk veel laptops rond die prijs, maar ik zie zo snel niet waarom je bij die HP uitkomt.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Bolletje,

hartelijk dank voor je reactie en suggestie.
Ik had uit de pricewatch al een aantal modellen bekeken, die dan of een bijzondere functie hebben, zoals Asus VivoBook X202E-CT035H. Die heeft wel review.
Of andere modellen die geen review hebben, maar die al echt oud zijn, een Asus uit 2011 , enz.
Deze was de eerste die courant verkrijgbaar is.
Prijs is echt een issue, jouw suggestie (Lenovo) is echt wel weer wat duurder.
Zelf hadden ze naar modellen met pentium gekeken. Dan lijkt me een i3 altijd wel beter, of toch niet?

Ze hebben niet iemand anders in kennissenkring om dit aan te vragen. Zijn fijne mensen (ex-schoonzus en zwager) en wil ze graag helpen, maar heb er niet echt verstand van, en wil ze niet overleveren aan willekeurige verkoper. Als die Lenovo echt een beter keuze is, kan ik misschien helpen om verschil bij te leggen (??). Als je/iemand dat kan bevestigen, dan kies ik daar graag voor.

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-11 12:18

OmeJoyo

This is me

Persoonlijk zou ik sowieso altijd voor de i3 gaan. Een tas hoeft niet zo veel te kosten en office zou je kunnen kopen, of een abbo van €10 per maand of 75 per jaar, en dan kan die zelfs op 5 computers.

Gaat ie hem ook meenemen ? Er zijn al laptops rond de 2 kilo, dat is wel zo prettig als je ook al met boeken loopt te zeulen. En tja schoolwerk, weet je zeker dat hij niet ook af en toe een spelletje wil spelen? Ik weet van vroeger dat dat erg aanstekelijk is in de brugklas :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Moet het perse een laptop zijn? Met een dergelijk budget kom je veel beter uit met een kant-en-klare danwel zelfbouw desktop pc :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Verwijderd

Topicstarter
Hoi OmeJoyo en Spone,

bedankt voor het advies. Wat de desktop betreft, snap ik de tip wel.
De wens is echter toch wel een laptop, zodat hij op zijn kamer, maar ook beneden daar mee kan werken.
Vanwege kwetsbaarheid en diefstal verwachten zijn ouders dat hij de laptop niet, of niet vaak zal meenemen naar school. Wel dat hij deze meeneemt naar opa/oma/familie tijdens logeren o.i.d., zodat hij dan ook eventueel huiswerk, enz. kan doen.

Dus(voor dit budget) zeker de I3 boven wat anders, bedankt!
Pagina: 1