Another white boy in this movie? Damn!
Verwijderd
http://www.gamersdepot.com/hardware/speakers/jazz_hipster/rocco_dolby51/008.htmPluses:
+ All cables are included
+ Easy to set up
Minuses:
- Cannot buy in the United States
- Doesnt have a true subwoofer
- Low-quality effects
- Noisy
- Falls apart at higher volumes
- Cheap construction
- Small drivers in speakers
- No English instructions in the box
Bottom Line:
DONT BUY THESE SPEAKERS JUST DONT, OK?
Rating:
1.5 Drips
De woofer gaat wel hard genoeg, maar kan niet secuur laag vertonen, en de midrange klinkt behoorlijk schel.
Als je toch een merk wil dat wat "normale" ervaring heeft met pc subwoofersets zou ik toch voor Altec Lansing of Labtec gaan. Als het echt niet meer gaat Creative, want zelfs deze is bijna opgewassen tegen deze Jazz set, althans, de woofer gaat niet harder maar klinkt tenminste nog een beetje genuanceerd, uit de Jazz sets komt overmatig "modderige" bass.
Creative vind ik zowiezo kloten met peren.
Bas :
Bonkerig en totaal niet laag en niet strak.
Midlaag
Is er (bijna) niet.
De subwoofer moet bij ongeveer 150 hz gesneden worden. Gaattie hoger weergeven, dan hoor je waar de sub staat (wat je eigenlijk toch al hoort doordat de sub bonkerig is).
De sattelieten dan, kunnen niet goed lager weergeven dan een hz of 350-400.
Je krijgt dus een groot frequentie gat in het geluidsgedeelte genaamd midlaag.
Midhoog :
Is wel aanwezig, hier heb je niet zo'n grote conus voor nodig. Maar dan nog niet van denderende kwaliteit, door de zwakke conusjes.
Hoog :
Is er niet.
Voeding DTT3500/2500 :
Het opgegeven vermogen halen ze nooit. KOM OP MAN !!! Externe voedingen die dat vermogen moeten leveren !! Yeah right
Koop anders deze als je met decoder wil :

Dies van yamaha, kost ongeveer 550.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Dit is de Rocco 5.1 en die wil ik niet ik wil de RAVE 5.1, en die schijnt wel goed te zijn. En trouwens moet je goed kijken op de site van Jazz-speakers de rocco 5.1 is speciaal gemaakt voor de PS2 en andere spelcomputers op de computer werkt die wat minder maar dat geven ze ook aan iets met de volume output dat dat niet helemaal is afgestemt.Op dinsdag 05 juni 2001 19:48 schreef iefje het volgende:
ik zou geen Jazz speakers kopen:
[..]
http://www.gamersdepot.com/hardware/speakers/jazz_hipster/rocco_dolby51/008.htm
Het copy-paste antwoord van JTOp dinsdag 05 juni 2001 19:53 schreef JT het volgende:
Ok, bovenstaande vind ik dus niet.
Bas :
Midlaag
Is er (bijna) niet.
De subwoofer moet bij ongeveer 150 hz gesneden worden. Gaattie hoger weergeven, dan hoor je waar de sub staat (wat je eigenlijk toch al hoort doordat de sub bonkerig is).
Midhoog :
Is wel aanwezig, hier heb je niet zo'n grote conus voor nodig. Maar dan nog niet van denderende kwaliteit, door de zwakke conusjes.
Hoog :
Is er niet.Dan moet de conus zo snel trillen (14000hz en meer keer per seconde), maar dat red ie niet, onder andere door de stroefe ophanging.
Voeding DTT3500/2500 :
Het opgegeven vermogen halen ze nooit. KOM OP MAN !!! Externe voedingen die dat vermogen moeten leveren !! Yeah right
[afbeelding]
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
iedereen ervaart geluid weer andere, is kwestie van persoonlijke smaak.
Ik zou gewoon bij een paar lui langsgaan die verscheidende/fatsoenlijke speakers hebben en ga daar even luisteren, of luister even in de betere pc-zaak.
https://wren.co/join/Devian
ach, jij vind het misschien vervelend maar hij heeft wel gelijk en daar gaat het omOp dinsdag 05 juni 2001 20:24 schreef skinhead het volgende:
euhm JT dat rijtje heb ik al zovaak gezien.. geen cpoy/paste meer doen. is vervelend.
iedereen ervaart geluid weer andere, is kwestie van persoonlijke smaak.
Ik zou gewoon bij een paar lui langsgaan die verscheidende/fatsoenlijke speakers hebben en ga daar even luisteren, of luister even in de betere pc-zaak.
jaja, die discussie wordt nu al oud. Zullen we collectief naar dit topic verwijzen, als je creative sets wil afkraken?Op dinsdag 05 juni 2001 20:55 schreef ALH het volgende:
[..]
ach, jij vind het misschien vervelend maar hij heeft wel gelijk en daar gaat het om
JT, zet 'm in je sig!
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
zeg zulke dingen nou ff nieOp dinsdag 05 juni 2001 21:03 schreef SiCnEsSs het volgende:
creative sucks, laten we het zo stellen, wat een zooi (niet zeiken, heb ze ook gehad (fps1000 en pcworks)
Verwijderd
Niet op letten... iedereen vindt Creative de beste... verwende powerrangerOp dinsdag 05 juni 2001 21:03 schreef SiCnEsSs het volgende:
creative sucks, laten we het zo stellen, wat een zooi (niet zeiken, heb ze ook gehad (fps1000 en pcworks)
Verwijderd
Creative staat voor slechte kwaliteitOp dinsdag 05 juni 2001 21:12 schreef 4ThloN1000 het volgende:
[..]
Niet op letten... iedereen vindt Creative de beste... verwende powerranger
JAJAJAJAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAAOp dinsdag 05 juni 2001 21:18 schreef SiCnEsSs het volgende:
[..]
Creative staat voor slechte kwaliteit
HOOO MAAR
nu weten we het wel...!
ga maar hier lezen:
[topic=153563]
Verwijderd
Nee, nog eensOp dinsdag 05 juni 2001 21:20 schreef JvS het volgende:
[..]
JAJAJAJAAAAAAAAAAAAHAAAAAAAAAA
HOOO MAAR![]()
nu weten we het wel...!
CREATIVE SUCKS
(deze voor al jullie creative freaks)
Grtz
oh ja, JT, het is geen klote met peren, het is kut met peren...
heb je dat yamaha beestje ook gewoon, zonder losse decoder? en welk type is het?Op dinsdag 05 juni 2001 19:53 schreef JT het volgende:
Ok, bovenstaande vind ik dus niet.
Bas :
Midlaag
Is er (bijna) niet.
Midhoog :
Hoog :
Is er niet.Dan moet de conus zo snel trillen (14000hz en meer keer per seconde), maar dat red ie niet, onder andere door de stroefe ophanging.
Voeding DTT3500/2500 :
[afbeelding]
nee, het isOp dinsdag 05 juni 2001 21:22 schreef marteltor het volgende:
oh ja, JT, het is geen klote met peren, het is kut met peren...
kloten met peren (c) JT
En nee, helaas is die niet zonder decoder te krijgen. Maar op die decoder zit wel een 4 kanaals ingang voor A3D en EAX.
Nog een keer :
[b][i]CREATIVE IS KLOTEN MET PEREN[/b][/i]
En nu stop ik
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
heb ik dus ook, voor dat geld niks te klagen, ik ben tevreden....maar ik, ik zal wel weer een barbaar zijn volgens jouOp dinsdag 05 juni 2001 21:03 schreef SiCnEsSs het volgende:
Mooi dat je er tevreden mee bent.Op dinsdag 05 juni 2001 22:52 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
heb ik dus ook, voor dat geld niks te klagen, ik ben tevreden....maar ik, ik zal wel weer een barbaar zijn volgens jou
Maar 1 tip : beluister volgende keer ook is andere setjes van dezelfde prijs.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
barbaar? nee, redelijk stom dat je genoegen neemt met minderOp dinsdag 05 juni 2001 22:52 schreef xxxMaverick het volgende:
[..]
heb ik dus ook, voor dat geld niks te klagen, ik ben tevreden....maar ik, ik zal wel weer een barbaar zijn volgens jou
Kan het ff wat minder? Als hij er nou tevreden mee is, daar gaat het toch om? Ik ben ook een freak op audiogebied, maar als iemand tevreden is met een simpel setje, laat 'm blij zijnOp dinsdag 05 juni 2001 23:02 schreef SiCnEsSs het volgende:
barbaar? nee, redelijk stom dat je genoegen neemt met minder
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
niet iedereen heeft veel geld..... En jullie doen net of de kwaliteit rampzalig is, ik vraag me af waarom deze sets dan altijd zo hoog scorenOp dinsdag 05 juni 2001 23:02 schreef SiCnEsSs het volgende:
[..]
barbaar? nee, redelijk stom dat je genoegen neemt met minder
Ik heb zelf de dtt2500 ben redelijk tevreden.
Maar niet geschikt voor rock/metal/al het andere snelle gitaar werk. Ook moet je niet teveel bas er door heen willen rammen anders gaat de sub dreunen en dergelijke(uitermate irri), maar ik heb hem genomen, omdat ik te lui was om door de stad te touren opzoek naar een beter merk.
1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS
Dat zijn mensen die denken 'oh, Creative is goed want SB Live is goed', en de hele marketing machine (net als bij Microsoft) doet ook veel. Die gasten hebben er gewoon de ballen verstand van. Audio is een heel apart vakgebiedOp dinsdag 05 juni 2001 23:19 schreef xxxMaverick het volgende:
weet je, ik heb me er nooit mee bezig gehouden.....maar ik wist niet dat er zoveel anti creative mensen waren.....en al die test in comp totaal, sites enz enz dan?
Achter je computer touren, ook wel surfen genaamd is ook heel effectief!!Op dinsdag 05 juni 2001 23:13 schreef Canon23 het volgende:
omdat ik te lui was om door de stad te touren opzoek naar een beter merk.
Het zijn er niet zoveel hoor maar het begint hier wel steeds meer de "geldende" mening te worden (als je over zoiets kan praten). Veel mensen kopen 't gewoon omdat ze 't gewoon makkelijk vinden.Op dinsdag 05 juni 2001 23:19 schreef xxxMaverick het volgende:
weet je, ik heb me er nooit mee bezig gehouden.....maar ik wist niet dat er zoveel anti creative mensen waren.....en al die test in comp totaal, sites enz enz dan?
En veel mensen praten hier mee met de grootste schreeuwerts (JT?
achja, als mensen er tevreden meee zijn, mogen ze die van mij gewoon kopen hoor. Maarjah. creative roept nogal negatieve reacties op (overdreven!). Dat zou eigenlijk wel eens wat minder mogen... maarja, wie ben ik om daarover te beslissen?
is best en zal ook wel....maar even 2 dingen waar je maar geen antwoord op geeftOp dinsdag 05 juni 2001 23:24 schreef Exirion het volgende:
[..]
Dat zijn mensen die denken 'oh, Creative is goed want SB Live is goed', en de hele marketing machine (net als bij Microsoft) doet ook veel. Die gasten hebben er gewoon de ballen verstand van. Audio is een heel apart vakgebied
1 waarom roepen allerlei onafhankelijke bladen die dingen dan uit als beste koop?
2 Ze hadden toch een bedrijf overgekocht wat er wel verstand van had?
Ik moet je zeggen: ik heb die recensies ook vaak gelezen en snap niet hoe ze tot die conclusie kunnen komen. Maar wat wel opvalt, is dat die recensies bijna allemaal zijn gemaakt door computer freaks die weinig van audio weten. Veel mensen houden van veel bass, en veel treble: precies wat Creative geeft. Een bonkerigs subwoofer met satelietjes die veel hoog weergeven, en een groot gat in het midden: veel mensen houden ervan, en vooral die 'lekkere bass' doet het goed bij de leken. Een kritisch iemand constateert dat die subwoofer niet om aan te horen is, dat het hoog vervormd is, en dat het midden ontbreekt.1 waarom roepen allerlei onafhankelijke bladen die dingen dan uit als beste koop?
Tja, maar dat is erg betrekkelijk. Ik vind dat ze voor het geld leuke systeempjes aanbieden voor geluid bij spelletjes en een filmpje op de computer, maar voor muziek is er beter te krijgen. Verder is Creative (itt tot wat je vaak leest van de tegenstanders) netjes afgewerkt, vrij luxe uitgevoerd met lange snoeren, afstandsbediening op je monitor voor aan/uit/volume, en dat zijn dingen voor veel mensen zwaar meetellen. En eerlijk is eerlijk: praktische zaken wegen inderdaad mee.2 Ze hadden toch een bedrijf overgekocht wat er wel verstand van had?
Ik zie ut zelf wel.. ik heb namelijk een setje soundworks digital besteld... voor 170 piek... heeft maar 2 satelietjes... maar meer heb ik nie nodig.
Ik heb redelijk lang internet nagepluist en kwam tot de conclusie dat deze speakers in deze prijsklasse een van de beste waren...(reviews van bijv anandtech, 3dsoundsurge etc)
En ze waren ook nog mooi bij me pc boer te bestellen, dus ik d8 lets buy them
Als ze niet om aan te horen zijn dan gaat de subwoofer de auto in
Cu,
Unique
ja ik begin me er heel erg aan te ergeren...Op woensdag 06 juni 2001 00:53 schreef Jag het volgende:
Jullie kunnen er maar niet genoeg van krijgen he? De Creative discussie.
mensen vragen iets en het hele topic wordt verziekt door elke keer dezelfde discussie!
Die sites is toch wel het laatste wat ik vertrouw, zie bovenstaande posts.Op woensdag 06 juni 2001 00:04 schreef Unique het volgende:
B144T
Ecodan warmtepomp
Ik hou van Hard rock/metal en het snelle gitaarwerk waar een van jullie al over hadden nou wil ik weten wat een goede afmeting is voor je subwoofer die van Jazz is 6,5 inch(het gat dan he
Voor zover ik weet is Jazz echt puin. Sorry, maar iets anders kan ik er niet van maken. En als een auto een motor van 2 meter doorsnede heeft, dan maakt dat het nog geen goeie motor/auto.Op woensdag 06 juni 2001 07:26 schreef blade181 het volgende:
nou wil ik weten wat een goede afmeting is voor je subwoofer die van Jazz is 6,5 inch(het gat dan he)....is dat genoeg???
Verwijderd
True trueOp woensdag 06 juni 2001 08:12 schreef PeterT het volgende:
Geen speakers kopen, gewoon inpluggen op je stereo!
ram het maar eens op je vette stereo en blaas dan de buren ff weg met Q3A ofzo
Ik heb nu me csw digital binnen.Op woensdag 06 juni 2001 15:42 schreef The Dude het volgende:
[..]
True true
ram het maar eens op je vette stereo en blaas dan de buren ff weg met Q3A ofzoI luv it.
Met een subwoofer ken je beter "blazen"... hehe normale speakers hebben wel betere midrange, maar bass is met subwoofer vet !
En daarbij moet ik zeggu dat me normale speakers ook al goede bass hadden.
Cu
Verwijderd
Je meent het Lekker blazen met een 70 Watt subwoofer hier.Op vrijdag 08 juni 2001 12:37 schreef Unique het volgende:
[..]
Ik heb nu me csw digital binnen.
Met een subwoofer ken je beter "blazen"... hehe normale speakers hebben wel betere midrange, maar bass is met subwoofer vet !
En daarbij moet ik zeggu dat me normale speakers ook al goede bass hadden.
Cu
Als die duikboot wordt opgeblazen in the hunt for the red october kan je je subwoofer heel goed voelen