Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topspinner
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-09 12:57
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag ivm garantie afhandeling van mijn mediaplayer.
Ik heb een iomega tv boxee en die starte sinds afgelopen maandag niet meer op.
ik had de mediaplayer destijds geregristreerd zodat je drie jaar garantie hebt.
nu heb ik contact op genomen met hun en het probleem voorgelegd en ze zeden dat ik me geld terug zal krijgen wat ik er destijds voor betaald heb.want ze warden niet meer gemaakt. waar ik best van baal want ik vind het goede mediaspelers.
alleen nu moest ik wel de orginele bon mee sturen alleen die heb ik niet meer.
dus ze willen me niet helpen.maar als ik inlog op mijn geregristreerde produkten bij iomega geeft hij wel aan dat ik nog steeds fabrieksgarantie heb.

weet iemand of de garantie nu wel of niet geldig is?
alvast bedankt voor jullie help.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-09 19:24
Lijkt me dat je zonder bon geen garantie meer hebt. Heb je 'm niet ergens bij een webshop gekocht zodat je daar nog je bon kan opvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topspinner
Nee helaas niet,maar het mooie is ik heb er nog eentje en daar had ik toen ook problemen mee.
die kon ik gewoon op sturen en ze stuurden mij een nieuwe toe zonder dat ze om een bon vroegen.
ze zagen aan het serienummer dat er nog garantie op zat.
en dat geeft de site ook aan.
In ieder geval bedankt voor u reactie!

Gr wim

[ Voor 8% gewijzigd door topspinner op 24-08-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theoneandonlytz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-12-2024
Hoe weten ze anders wat je ervoor hebt betaald? En of je 'm niet hebt gestolen?

De bon moet toch op te vragen zijn bij het bedrijf waar je 'm gekocht hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik geef het topic een move richting Shopping Forum, daar hoort deze thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:53

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Aangezien dit een gevalletje fabrieksgarantie is en geen wettelijke 'garantie' via de verkoper is er maar één zinnig antwoord: wat zeggen de voorwaarden van die garantieregeling van Iomega?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Dat de originele bon nodig is, kan vervelend uitpakken voor mensen zoals ik die alles inscannen en enkel de digitale kopie bewaren... Note to self: ook van dit soort klein grut (bonnetjes) dus tenminste naast scannen ook, in een ongesorteerde doos, de papieren versie bewaren.

Hopelijk heb je niet cash betaald z.d.d. je via je bankrekeningnummer bent te linken aan de aanschaf. Probeer dan inderdaad een bon op te vragen bij de winkel. Nee heb je, ja kun je krijgen.

Overigens zou die winkel ook de ingang moeten zijn voor garantie, maar schijnbaar is de fabrikant zo aardig om het kosteloos voor je te regelen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orion84 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 11:27:
Aangezien dit een gevalletje fabrieksgarantie is en geen wettelijke 'garantie' via de verkoper is er maar één zinnig antwoord: wat zeggen de voorwaarden van die garantieregeling van Iomega?
Dat is niet geheel het geval: daar waar een fabrikant langer garantie verleent, is de verkoper gehouden ook die garantie af te handelen. Niet zo lastig ook, omdat de fabrikant daarmee toch duidelijk een bepaalde minimaal te verwachten levensduur schetst. ;)

En dat is waar het hele conformiteitsbeginsel op stoelt in Nederland.

Het beste ga je dus naar de winkel waar je het gekocht hebt. Waarschijnlijk hebben die sowieso wel ergens een kopie van de factuur, en dan kunnen ze het gelijk met Iomega regelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2013 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Maar dan moet je het ook wel via de verkoper spelen. Als jij Iomega belt om aanspraak te maken op de garantieserverice die zij bieden, dan ben je ook 'overgeleverd' aan de voorwaarden die zij daar aan stellen.

Maar inderdaad, als Iomega niet mee wil werken, dan zou je het nog via de oorspronkelijke verkoper kunnen proberen op basis van je recht op een product dat aan de verwachtingen voldoet (lees: minstens 3 jaar mee gaat, want dat is inderdaad wat de fabrikant zelf schetst). Maar dat zal een aardige kluif worden om daar je gelijk te halen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je al kunt verwijzen naar een toezegging van de fabrikant dat het (kosteloos) wordt vervangen, wordt het hopelijk al een stuk makkelijker om het via de verkoper te regelen. Die loopt dan niet zoveel risico zelf op te draaien voor de vervagingskosten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 21:03

kevin33

Welkom in Utopia.

Heb je geen pinbon meer, of een bankafschrift, dit mag namelijk ook.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

kevin33 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:08:
Heb je geen pinbon meer, of een bankafschrift, dit mag namelijk ook.
Dat is geldig als aankoopbewijs wanneer je naar je verkoper gaat. In hoeverre een fabrikant die jou (buiten wettelijke plichten van de verkoper om) een garantieservice aanbiedt zich ook aan dergelijke zaken moet houden weet ik niet. Ik verwacht dat een fabrikant bij zo'n service behoorlijk vrij is in het bepalen van de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topspinner
Iedereen bedankt voor jullie hulp!
maar ik neem wel een bankafschrift mee.(vingers crossed)
maar het mooie is ik had vorig jaar ook problemen met me iomega boxee toen ook contact gehad met iomega.en toen stuurden ze meteen een nieuwe op,en moest ik de kapotte naar hun terug sturen.
en toen vroegen ze helemaal niet om een garantiebewijs ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-09 18:33
Verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topspinner
@uncle Mel,
zo ging het de vorige keer ook ze konden aan het serienummer zien dat er garantie op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:34

mr.paaJ

generatie cmd+z

Maar nu gaan ze een bedrag uitkeren en het is ook niet de bedoeling dat je adviesprijs terugkrijgt als je winkelprijs betaald hebt.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• topspinner
Ik had toch liever een nieuwe iomega tv boxee gehad,vind het een fijne mediaplayer.
maar die iomega tv met boxee zijn toch in 2012 op de markt gekomen?
Pagina: 1