Ik zit met mijn netbook op vakantieadres Terschelling en krijg het probleem, dat windows 8 x32 wel opstart maar alleen een zwart scherm met cursor vertoont. O p mijn desktop met meerdere besturingssystemen en uitgebreide bootloader los ik dit probleem op door naar de reparatiemodus te gaan en in de terminaal chkdsk /f C: in te tikken om het bestandssysteem te repareren, maar nu met alleen win 8 op het bakkie en geen sticky met win 8 in de buurt ken ik alleen het shift F8 commando. Dit werkt echter niet. Sticky gekocht bij de hema en bij de plaatselijke bibliotheek ubuntu gedownload en met unetbootin op stick gezet. Nu kan ik het netbook in ieder geval weer gebruiken. Gparted geeft inderdaad aan dat het bestandssysteem van de ntfs partities corrupt is. Met fixntfs worden de ntfs partities wel weer zichtbaar in ubuntu maar win 8 blijft zwart pijltjesscherm geven.
Is er een andere manier om in de windows reparatie omgeving te komen, zodat ik het probleem hier kan oplossen, of moet ik wachten tot na de vakantie?
Is er een andere manier om in de windows reparatie omgeving te komen, zodat ik het probleem hier kan oplossen, of moet ik wachten tot na de vakantie?