Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 12:51
Voor een kennis met een NL sim only die vaak in BE komt en vanuit daar belt en gebeld wordt ben ik op zoek naar een abonnementje wat voordelig uitkomt in die situatie. Liefst met behoud van NL nummer.

Op dit moment is er een bundel van 175 Nederlandse minuten a E9.59 ex btw en die is eigenlijk altijd toereikend. In Belgie worden zo'n 180m uitgaand gebeld, wat de grootste post is (50 ex btw). Ook worden er in Belgie zo'n 180m ontvangen (15 ex btw).

Totaal wordt het zo best duur, waarbij bellen vanuit BE de grootste post is. SMS is minimaal, internet wordt niet gebruikt.

Wie heeft de gouden tip?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Omdat je ex btw noemt gaat het volgens mij om zakelijke tarieven?

Interessant is dan:
http://business.vodafone....l/mobiel_bellen/sim_only/
65 euro, inclusief onbeperkt bellen in NL en in het buitenland.
Nauwelijks voordeliger dan wat er nu gebeld wordt, maar hij kan dan ook internet gaan gebruiken. (2 gig nl en 1 gig buitenland)

Voor prive-abo's heb ik ff gegoogeld:

Youfone
250 belminuten a 4 euro voor nederland
5 euro voor bellen in eu (gratis gebeld worden, zelf bellen 0,17 per minuut)
0,17 * 180 = 30,60

Totaal zo'n 40 euro. Daarboven komt nog een starttarief van 0,50 per gestart gesprek. Dus 180 gespreken voeren = 90 euro extra.... Beetje raar. (nu zal je 180 gesprekken nooit halen...)

T-mobile heeft Grenzeloos, dat kan je gratis aanzetten en dan bel je tegen 0,25 per minuut. Daar zit weer een starttarief van maar liefst 0,79!! (ook voor gebeld worden)

Bij Hi kan je voor 9,50 120 minuten gratis bellen vanuit het buitenland. (of smsen), maar geen idee hoe dit erboven zit.

Vodafone heeft buurlanden-blox, dat kost 4,50 en dan bel je tegen 0,25 of 0,30 (*afhanelijk van het type vodafone-abonnement). Starttartief kan ik even niet vinden

En je hebt het Red Plus-abonnement. 72 euro, onbeperkt bellen en 1 gig internet.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Thanks voor de tips, met name de vodafone zakelijk is een goede!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is een normaal vodofone abonnenment (bel+sms+web) niets voor je? Je kan dan de internet-op-reis bundel voor 2 euro per dag aanzetten. Dan kan je 20 min bellen, 20 min gebeld worden en 30mb aan internet verstoken. Als je niet elke dag in buitenland zit lijkt me dat het meest voordelig. De bundel gaat trouwens aan zodra je in buitenland belt. Je hoeft deze dus niet handmatig elke dag aan te zetten.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

Is het niet simpeler om een telefoon met 2 simkaarten te regelen. Een voor NL en een voor BE.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb hetzelfde en heb gewoon een dual sim telefoon gekocht met een Belgische en een Nederlandse sim. Verder is het dan gewoon een beetje nadenken welke sim je gebruikt want voor sommige gesprekken zijn Europese regels over kosten en voor sommige niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Dualsim gaat gezien de 'moeilijkheidsgraad' en de leeftijd van de gebruiker niet werken, maar thanks voor de tip!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

En twee losse telefoons?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Ik kan het zo niet vinden, maar een tijd geleden stond er hier op Tweakers een bericht over een wereldwijde telefoonaanbieder. Dan betaal je 5 euro per land geloof ik en dan heb je een lokaal nummer waar je zowat onbeperkt mee kon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
KPN heeft een buitenland bundel en die kost 10 euro per 100 minuten. Volgens mij ben je dan een stukje goedkoper uit dan nu.

http://www.kpn.com/zakeli...len-in-het-buitenland.htm

[ Voor 27% gewijzigd door Ernemmer op 25-08-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
Inderdaad Quacka, maar zo te zien komt de consumentenvariant pas in Q3 van dit jaar beschikbaar. Overigens is de KPN variant van Fable ook alleen maar voor zakelijke klanten beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Dat transatel verhaal in interessant, jammer dat ze geen NL nummer aanbieden en dat de prijzen nog relatief flink zijn, maar wel een goede (unieke?) dienst!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Neelie Kroes wil het met regelgeving mogelijk maken dat er meer Europese providers komen. Tegen die tijd zullen alle grote providers dat wel gaan aanbieden. Ze zitten toch al in heel Europa (alleen KPN is wat minder aanwezig in het buitenland, ze doen wel wat)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 20:21
Is een Delta mobiel sim-only niet iets? Zowel in België als Nederland hetzelfde tarief...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Deltamobiel kan helaas alleen als je ook klant bent van Delta...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:14

Sorcerer8472

Mens sana?

S0epkip schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:09:
Dat transatel verhaal in interessant, jammer dat ze geen NL nummer aanbieden en dat de prijzen nog relatief flink zijn, maar wel een goede (unieke?) dienst!
Ik vind het vrij ingewikkeld en mij lijkt dat Vodafone-abo toch een stuk aantrekkelijker, goedkoper en helderder. Voor € 55/mnd sim-only ex BTW.

Alleen prijzig buiten die voordeellanden van ze...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• S0epkip
Sorcerer8472 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 12:38:
[...]

Ik vind het vrij ingewikkeld en mij lijkt dat Vodafone-abo toch een stuk aantrekkelijker, goedkoper en helderder. Voor € 55/mnd sim-only ex BTW.

Alleen prijzig buiten die voordeellanden van ze...
Mee eens, de Vodafone zakelijk lijkt op dit moment de beste kandidaat!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Nog bedankt voor de tips, ondertussen is er een Vodafone bundel met onbeperkt bellen.
Zelf vind ik het maandbedrag behoorlijk, maar de persoon in deze situatie bespaarde er flink door en is er blij mee!

:)

PVO

Pagina: 1