Google topics, all over the place

Pagina: 1
Acties:
  • 729 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Tot mijn verbazing, is het werkwoord googlen er wel, maar ik kan geen forum vinden voor mijn volgende opmerkelijke ervaring van een half uurtje terug:

Op dit moment zie bericht datum en tijdstip, lijkt google iets te experimenteren (?) want eerder zag ik het niet.
Vanwege mijn oude woonplaats tik ik in google wel in :
landsmeer nieuws

Nu zijn daar veel websites met een nieuwssectie, de lokale omroep, inlandsmeer, landsmeer.nieuws., en wat blogs van particulieren, die echter wel raadslid zijn, voorzitter van de voetbalclub, journalist e.d.

Tot mijn verbazing, zijn er nog maar 4 google resultaat paginas.
Klik je op pagina 2, dan verdwijnen er 2 en is het plots van 4 naar 2 paginas gekrompen.
Je kunt dan nog wel 'weggelaten zoekresultaten' aanklikken, dan zijn er weer 4 pagina's.
ECHTER, die paginas met links bestaan uit bijna letterlijk een paar websites, en dan redirects naar vele paginas op die paar websites.

Verzoek: waar plaats ik bovenstaande tekst, welk forum deel?

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:04

Fiber

Beaches are for storming.

De Google zoekmachine verandert bijna continu en ook de wijze van zoekresultaten presenteren verandert regelmatig. Het maakt ook nog uit of je bent ingelogd of niet en of je de .nl of de .com versie gebruikt...

Belangrijkste is natuurlijk: Heb je gevonden wat je zocht...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Fiber schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:21:
Belangrijkste is natuurlijk: Heb je gevonden wat je zocht...?
Nee, mijn favoriete (blog-)websites, die de minder bekende, insiders, dingen plaatsen, komen niet in de korte lijst voor, ook niet in de "lange" van 4 pagina's.
Die 4 paginas waren er eerder 14 of zo (en dan nog never ending verder zoals dat was) en lieten de relevante pagina per website zien.
Nu is het dus heel veel ouwe meuk, 4 google paginas, met vele links naar slechts enkele websites.

[ Voor 3% gewijzigd door notsonewbie op 24-08-2013 10:50 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Geen idee hoe je op maar 4 pagina's komt met oud nieuws, als ik ongeveer 552,000 resultaten krijg.
Hoe en waarmee zoek je?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wellicht onder het tabblad 'News'...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Hero of Time schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:22:
Geen idee hoe je op maar 4 pagina's komt met oud nieuws, als ik ongeveer 552,000 resultaten krijg.
Hoe en waarmee zoek je?
Gewoon google.nl en middels (toen) IE 10 van windows 8.

Het is nu inderdaad weer vanouds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Fiber schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 12:35:
Wellicht onder het tabblad 'News'...?
Insider talk!? ik vat hem niet. Tabblad news, is dat een forumdeel dat ik niet ken?

Of doel je op de google zoek pagina? in dat geval die tabs zijn bij een simpele basale zoekopdracht niet nodig, gebruik ik zelden of nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Op de Google zoek(resultaten)pagina...:

https://www.google.nl/sea...=landsmeer+nieuws&tbm=nws

Maar alles is dus nu weer goed...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Fiber schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:46:
Maar alles is dus nu weer goed...?
Ja, het is weer zoals het was, maar die nieuws tab van google gebruik ik niet.
Die news tab levert ook minder op en lijkt nog chaotischer qua oude data(als in datums) bovenaan.

Grappig, ik heb kennelijk een test/hickup live meegemaakt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:20
Maar ondanks dat je probleem opgelost is was het doel van je topic dus om te achterhalen waar je een topic over dit probleem zou moeten open :p Er is m.i. niet meteen een forumdeel waar dit duidelijk binnen valt, maar ik zou de volgende keer denken dat Internetproviders en Hosting het meest voor de hand liggen zou zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Rupie op 24-08-2013 19:36 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 494461

Ik weet waar notsonewbie het over heeft. Ik was vannacht wat plaatjes aan het googlen en ik kreeg alleen een paar links van de site waar ik de link zelf vandaan had. Ik dacht dat het gewoon geen resultaten opleverde, maar als ik nu hetzelfde plaatje zoek heb ik genoeg resultaten x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

* Fiber dacht meer aan Internetmarketing & Social Media

(Kon je wellicht de sarcastische vraag 'Is je Google kapot...?' eindelijk eens positief beantwoorden... :z )

[ Voor 40% gewijzigd door Fiber op 24-08-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Het volgende, youtube = google.

Er mag heel veel niet op youtube geplaatst worden.

Wat wel mag en waar ik persoonlijk erg tegen ben, zijn dus die clipjes waar je een botnet kan inhuren.
Of zoals waar ik nu voor de 3e maal last mee had: hoe je een wordpress website brute force hacken kan, wat je nodig hebt.

Dat youtube dat soort content "hoe crimineel gederag te verbeteren" WEL toelaat vindt ik een gotspe.
En dat met al die camera's en andere privacy schendingen, is het tevens raar dat Nederland DAAR geen filter o.i.d. voor opzet of van google/youtube eist ! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik niet. Het is weinig topicwaardig als een willekeurige site even gek doet, zelfs als dat Google is. Als het nou weken aanhoudt, vooruit, maar voor een incidentje? Neuh.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

notsonewbie schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 12:38:
Het volgende, youtube = google.

Er mag heel veel niet op youtube geplaatst worden.

Wat wel mag en waar ik persoonlijk erg tegen ben, zijn dus die clipjes waar je een botnet kan inhuren.
Of zoals waar ik nu voor de 3e maal last mee had: hoe je een wordpress website brute force hacken kan, wat je nodig hebt.

Dat youtube dat soort content "hoe crimineel gederag te verbeteren" WEL toelaat vindt ik een gotspe.
En dat met al die camera's en andere privacy schendingen, is het tevens raar dat Nederland DAAR geen filter o.i.d. voor opzet of van google/youtube eist ! :-)
Ik zie niet wat dit met je topic te maken heeft, maar wat een onzin. Het blokkeren van dat soort informatie zou grove censuur zijn.

Informatie moet gewoon vrij beschikbaar zijn, ook over hacken. Mensen met slechte bedoelingen komen namelijk tóch wel aan de informatie die ze zoeken, dat valt niet te reguleren. Juist als niemand (met goede bedoelingen) weet wat mensen met slechte bedoelingen wel weten, krijg je problemen. Daarom is het belangrijk dat informatie gewoon vrij beschikbaar is.

Maar eh, "filmpjes waar je een botnet kunt huren"? WTF? :? Hoe kun je nou iets huren bij een filmpje?

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 27-08-2013 20:00 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niemand had het over het leren hoe je moet hacken maar over het inhuren van een botnet. Psst, dat is illegaal en vergelijkbaar met het maken van een filmpje over waar je het beste cocaïne kan kopen of waar je slaven koopt. Die worden óók gewoon van YouTube gegooid.

Anyway, dit is wel heel zwaar ontopic en ook ik zie niet waarom je het hier ineens roept, notsonewbie.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jawel, daar had ie het wel over.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alsnog geen LA ding maar eerder B&V

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-05 15:04
Dit topic leid nergens meer naar toe. Laten we er daarom maar mee ophouden :)

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.