Toon posts:

Klikkend geluid Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wie heeft dit euvel wel eens met zijn unibody Macbook ervaren? Mijn vorige Macbook had een soortgelijk probleem ook al. Dit is een Retina Macbook Pro en is nagenoeg 1 jaar oud.

Ik vind het in ieder geval erg storend en ga er mee naar Apple A'dam.

Hier is een video van het betreffende probleem:
YouTube: Macbook Pro Unibody Clicking Noise

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2013 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Ik heb dit euvel ook met een MacBook unibody ervaren van eind 2008. Dat had te maken omdat er een appart plaatje voor de accu en de hardeschijf zit. Dit plaatje zit door het mechanisme waarmee hij vast zit, niet 100% strak waardoor er wat speling in zit en dit geluid kan veroorzaken.

Aangezien de nieuwe retina en ik dacht de eind 2009 modellen al niet meer zo'n plaatje hebben vind ik het lastig. Ik kan me voorstellen dat ze het bij een Retina nog nooit hebben gezien.

Mogelijkheden:
1 De bodemplaat zit niet goed vast
2 Een fan is niet in orde en door het drukken raakt hij uit balans en tikt
3 Het scharnier van het scherm tikt door de beweging?

Verder zitten er geen bewegende onderdelen in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt.

De bodemplaat lijkt goed vast te zitten in ieder geval. Deze is ook nooit los geweest.
Het zijn niet de fans want die zitten onder de F toetsen
Het schanier is het ook niet.

Het zit echt precies links onderin en ook alleen daar. Het probleem treedt pas op als de computer een tijdje is gebruikt en waarschijnlijk een bepaalde temperatuur heeft. Koud is er niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Zit er niet standaard een SSD in een rMBP? of vergis ik me nou met de MBA? maybe de fan?
Ik zou er hoe dan ook mee terug gaan, t is kut om hem kwijt te zijn maar beter laat je hem repareren voordat je wel dataverlies hebt.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed14n
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:43
http://6ixpassions.com/po...sound-in-your-macbook-pro

Dit gaat wel over de vorige generatie, maar het klinkt als hetzelfde probleem. Ik had dit ook bij mijn Macbook Pro uit 2009 en heb het op deze manier gefixxed. Weet niet of het met een MBPr ook mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
heb je hem aan de lading als hij dat doet? ik had eerder een mbp 2009 en hij had een soort statische trilling als ik hem aanraakte als hij aan de lading zat. Heb verder geen idee, maar ik zou definetely terug gaan naar Apple Store A'dam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-10 16:11
Dit is je batterij, omdat deze vastgeplakt zit met een adhesive strip kan deze na verloop van tijd oneven los gaan zitten omdat de cellen enkel in een folietje verpakt zitten in de rmbp en mba.
Wat je hoort is de batterij die op zo een los punt weer contact maakt met het plakspul en daarna weer loslaat.
Ben dit eerder tegengekomen en de enige oplossing is het vervangen van de top case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ja er zit een SSD in de rMBP.

@ed14n: dit had ik indd al gelezen maar dit betreft niet mijn mbp.

@joon. Daar lijkt het inderdaad op.. Iets dat blijft plakken. Even hard drukken en het geluid blijft een tijdje weg.

Vervangen top-case? Van de batterij mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:21:
Bedankt voor de reacties.

Ja er zit een SSD in de rMBP.

@ed14n: dit had ik indd al gelezen maar dit betreft niet mijn mbp.

@joon. Daar lijkt het inderdaad op.. Iets dat blijft plakken. Even hard drukken en het geluid blijft een tijdje weg.

Vervangen top-case? Van de batterij mag ik hopen?
Top case/Batterij/Trackpad is een geheel, daarom zit het ook vastgeplakt (neem aan dat het een 15" is)
Je kan er zelf ook vrij weinig aan doen, het is erg gevaarlijk om te gaan rommelen met de vastgeplakte batterij omdat deze totaal onbeschermd is vanbinnen, een verkeerd prikje en je hebt met een hele andere situatie te maken dan een klikje (rijmt :+ )
Je weet nu in ieder geval wat je kan aangeven bij Apple in A'dam, of dit garantie gaat zijn weet ik niet.. veel succes er mee in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:13:
[...]

Top case/Batterij/Trackpad is een geheel, daarom zit het ook vastgeplakt (neem aan dat het een 15" is)
Je kan er zelf ook vrij weinig aan doen, het is erg gevaarlijk om te gaan rommelen met de vastgeplakte batterij omdat deze totaal onbeschermd is vanbinnen, een verkeerd prikje en je hebt met een hele andere situatie te maken dan een klikje (rijmt :+ )
Je weet nu in ieder geval wat je kan aangeven bij Apple in A'dam, of dit garantie gaat zijn weet ik niet.. veel succes er mee in ieder geval :)
Bedankt!!

Ik mag hopen van wel.. dit hoort toch niet?

En het is dus niet even batterij eruit en weer goed aansluiten? Kan m'n laptop niet missen.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 02:05:
Ik vind het in ieder geval erg storend en ga er mee naar Apple A'dam.
Altijd goed maar maak wel een afspraak, anders heb je kans dat je zonder enige Genius gesproken te hebben weer weggestuurd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb woensdag een afspraak... pff, ik weet alweer hoe dat gaat. Het probleem hebben ze vast nooit gezien en er moet weer 'onderzoek' naar gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 20:10

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Met een negatieve instelling als dat kom je er wel ja. Ik zou er eerst eens langsgaan en afwachten; voor hetzelfde geldt valt het allemaal erg mee. In het allerergste geval moet je macbook kort weg. Dat is inderdaad vervelend, ben ik absoluut met je eens, maar het is nou ook niet het einde van de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bastiaan schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 19:32:
Met een negatieve instelling als dat kom je er wel ja. Ik zou er eerst eens langsgaan en afwachten; voor hetzelfde geldt valt het allemaal erg mee. In het allerergste geval moet je macbook kort weg. Dat is inderdaad vervelend, ben ik absoluut met je eens, maar het is nou ook niet het einde van de wereld.
Ik zal het meemaken. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fusajiro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2022
NM.

[ Voor 97% gewijzigd door Fusajiro op 27-08-2013 12:00 ]

XBOX One: Agonis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben bij Apple langgewenst en een technicus dacht het te kunnen oplossen door de bodemplaat los te maken en weer vast te schroeven. Dit heeft helaas niet mogen helpen. Hij zei dat ik dan weer terug moet komen en dat Apple dit gewoon zal oplossen. Ook buiten de garantieperiode van 1 jaar.

In dat geval zou de top-case vervangen moeten worden, zoals Joon al zei. Maar wat is precies de top-case in het geval van de rmbp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
Top Case is, toetsenbord, de behuizing die er om heen zit, batterij en trackpad.
Het hele zichtbare gedeelte wat aan je scherm vast zit dus(+batterij) De rest zoals je logicboard/ssd wordt overgezet naar de vervangende top case.
Jammer dat ze het niet meteen voor je hebben opgelost, je gaat dus nog n keer terug ?

[ Voor 14% gewijzigd door joon op 28-08-2013 22:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
joon schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 22:12:
Top Case is, toetsenbord, de behuizing die er om heen zit, batterij en trackpad.
Het hele zichtbare gedeelte wat aan je scherm vast zit dus(+batterij) De rest zoals je logicboard/ssd wordt overgezet naar de vervangende top case.
Jammer dat ze het niet meteen voor je hebben opgelost, je gaat dus nog n keer terug ?
Bedankt Joon. Ik heb ze gezegd wat jij in je voorgaande reply's hebt gezegd en dat werd wel bevestigd. Maar hij dacht het dus misschien ook zo op te kunnen lossen. Omdat ik mn laptop niet kwijt zou zijn vond ik het een gokje waard. Hij heeft hem ook meteen ontdaan van stof.

Maargoed, wel een drastische ingreep, zeg! Maarja dat geklik vind ik ook niet horen bij een laptop van +2K. Vreemd is, ik heb het probleem alleen als de laptop opgewarmd is en dus niet bij een koude start.

Nogmaals bedankt, ik ga maar weer terug.
Pagina: 1