Ik heb een probleem met mijn pas aangeschafte case. Namelijk de Fractal Design Define R4, de fysieke fan controller waar enkel de twee meegeleverde fans zijn op aan gesloten doet de computer crashen (power loss) wanneer ik die gebruik.
Het symptoom, wanneer de fysieke fan controller voor aan de case (switch tussen 5-7.5-12volt) op gebruikt wordt crasht in ongeveer 50% van de gevallen het systeem, dit gebeurt zowel bij het verhogen als het verlagen van het voltage.
Het gaat om een volledige power loss, dus geen BSOD of dergelijke, maar gewoon stroom eraf, ook geen spontane reset, moet hem manueel opnieuw opstarten. Mij lijkt dit in ieder geval niet gezond te zijn voor het systeem en de overige hardware.
Mijn hardware
Mainboard Asus P8Z68-V PRO/GEN3
CPU Intel Core i5 2500k 3.3Ghz
CPU Cooler Scythe Mugen Infinity
RAM 16GB DDR3-1600
Graphics Card Gigabyte Nvidia GTX660Ti 2GB
SSD Samsung 840 Series 250GB
Harddisks Seagate 2GB 7200RPM ST2000DM001
Case Fractal Design Define R4 Black Pearl
Voeding Corsair TX750 - 750Watt
Optical Station A TSSTcorp SH-S203D DVDRW
Optical Station B HL-DT-ST GGC-H20N BD-ROM
Operating System Microsoft Windows 8 Pro
Het symptoom, wanneer de fysieke fan controller voor aan de case (switch tussen 5-7.5-12volt) op gebruikt wordt crasht in ongeveer 50% van de gevallen het systeem, dit gebeurt zowel bij het verhogen als het verlagen van het voltage.
Het gaat om een volledige power loss, dus geen BSOD of dergelijke, maar gewoon stroom eraf, ook geen spontane reset, moet hem manueel opnieuw opstarten. Mij lijkt dit in ieder geval niet gezond te zijn voor het systeem en de overige hardware.
Mijn hardware
Mainboard Asus P8Z68-V PRO/GEN3
CPU Intel Core i5 2500k 3.3Ghz
CPU Cooler Scythe Mugen Infinity
RAM 16GB DDR3-1600
Graphics Card Gigabyte Nvidia GTX660Ti 2GB
SSD Samsung 840 Series 250GB
Harddisks Seagate 2GB 7200RPM ST2000DM001
Case Fractal Design Define R4 Black Pearl
Voeding Corsair TX750 - 750Watt
Optical Station A TSSTcorp SH-S203D DVDRW
Optical Station B HL-DT-ST GGC-H20N BD-ROM