ADVIES GRAAG Keyboard, muis, headset (budget)

Pagina: 1
Acties:

• Joeyarrowxxl
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-12 18:03
Ik zoek een keyboard,muis en headset om mee te kunnen gamen (BF3/League of legends)
Alleen na de aanschaf van mijn PC ben ik redelijk blut dus ik ik kan zo lang als het moet mijn oude headset gebruiken. Maar keyboard en muis zijn wel dringend.

Muis moet bedraad zijn en hoeft niet 6 knoppen aan de zijkant te hebben.

Keyboard moet ook bedraad zijn, ook lage toetsen zijn belangrijk zodat ik lekker snel van toetsen kan wisselen.

Headset moet microfoon hebben en om het hele oor sluiten. Ik wil gewoon een goede headset dus als het moet wil ik wel er tot 50 euro voor betalen.

Hebben jullie tips?

Dit is mijn computer, ik heb nog een ander probleempje, ik heb op de 22 augustus deze computer gemonteerd en ben er achter gekomen dat mijn CPU cooler als een gek zit te loeien. Het lawaai dat daar vanaf komt is echt absurd. Ik heb al een extra fan er in zitten (te zien in mijn inventaris) Wat is daar tegen te doen?!!?!
ik heb ook Windows 7 geïnstalleerd maar als ik mijn computer in slaapstand zet dan kan ik hem daar onmogelijk uit halen. Alleen door de stroom er af te halen voor een minuut kon ik hem opnieuw aanzetten.

Hoe los ik die probleempjes op?

[ Voor 31% gewijzigd door Joeyarrowxxl op 23-08-2013 22:31 ]

• Karimpie99
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:37
Wat heb je zelf al gevonden?

• Joeyarrowxxl
Ongelovelijk veel logitech stuff. Maar die zijn allemaal wat duurder dan de (voor mij) onbekende merken. Maar met die weet ik weer niet hoe de kwaliteit is...

Ik heb deze post geplaatst omdat ik graag van mensen hoor of ze zelf dingen hebben die ze aanraden

[ Voor 45% gewijzigd door Joeyarrowxxl op 23-08-2013 22:42 ]

Verwijderd

Als muis kan ik je de Logitech M500 aanraden. Die ligt ontzettend goed in de hand, heeft twee knoppen op de linkerzijkant (die me niet in de wegzitten) en kost niet veel. pricewatch: Logitech Corded Mouse M500

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:58
ik heb de Razer Carcharias headset, moet zeggen dat hij wel aardig geluid geeft. voor hoeduur hij is (60 eu ofzo). nadeel is wel dat hij stof heeft ipv leer en dat je oren (als die beetje groter zijn dan normaal) ertegenaan komen.
word ook warm maar daar ben ik inmiddels allemaal aan gewend.

toetsenbord eb ik niet zo'n verstand van.

men broer eeft de logitech g400 als muis en is er zeer over te spreken.
vaak ook wel redelijk goedkoop 2ehands te vinden!

[ Voor 18% gewijzigd door P. Herz op 24-08-2013 12:23 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

budget kb/muis? Kan m.i. niets op tegen:

pricewatch: Sharkoon Skiller

pricewatch: Sharkoon FireGlider
(Alternate verkoopt een geheel zwarte ;) )

althans niet voor dat geld.

Edit straks mn post wel met toevoegingen, moet nu de deur uit ;)

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:58
je hebt in je titel overigens budget staan maar het enige bedrag wat ik zie staan is 50 euro bij headset. misschien handiger te vermelden wat je overall budget is, want dan kunnen mensen misschien je iets adviseren bijv. meer geld steken in headset en minder in muis + KB

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-12 08:45
Ik kan de Fireglider als muis ook best aanraden, een van de goedkoopste gaming muizen en hij werkt prima, de muis kan tot 3600dpi maar het limiet van de sensor licht toch echt rond de 2000, dit is geen probleem voor de meeste gamers. Verder heb ik hem 3 jaar met plezier gebruikt en hoewel ik immidels overgestapt ben op een nieuwe muis gebruik ik hem nog steeds op mijn werk.

Ik moet hier wel zeggen dat het een grote muis is waarbij je echt 3 vingers aan de bovenkant moet houden maar verder is het een hele goede muis.

Het mooiste is dat er 2 sets vervangende voetjes bij zitten waardoor hij nog langer mee gaat.

• RenéW_
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
als je een muis koopt, koop de Corsair m65 geweldige muis ik heb hem vandaag nog getest op Gamescom :)

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-12 22:16

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Als je zoveel mierenneukt als ik zou je eigenlijk eens moeten kijken hoe je je muis vasthoudt. De drie populaire manieren zijn palm grip (je hele hand op de muis, hand beweegt mee met de muis, vaak een lage gevoeligheid), claw grip (handpalm geheel op de muis, vingers redelijk gekromd zodat er een holte tussen de vingers en de muis is) en fingertip grip (vingers geheel op de muis samen met de bovenkant van de handpalm, ruimte onder het midden van de handpalm, pols strak op tafel en beweegt bijna niet). De laatste twee grepen hebben meestal liever kleinere muizen, en bij palm grip meestal een vrij grote die ook redelijk bol is. Zelf heb ik de Logitech G9x. Deze heb ik gekocht bij een outlet op eBay voor 40 euro of zo. Je merkt dat de muis echt voor fingertip grip is ontworpen, want hij is veel te klein voor palm grip en bij claw grip kom ik bijna niet meer bij de knoppen aan de zijkant. Ik vind het een fijne muis, maar het moet wel bij je stijl passen. Voor mij zou bijvoorbeeld de Fireglider geen goede muis zijn, omdat die 2000 DPI limiet van de sensor voor mij redelijk normaal is, mijn G9x staat niet veel lager ingesteld. Maar bij mijn manier van vastpakken moet je nu eenmaal een muisaanwijzer met ADHD hebben, omdat ik bij het gebruik mijn hand zo weinig beweeg. Mijn punt is dus dat sommige muizen speciaal voor een bepaalde greep zijn gemaakt. Daar moet je dus rekening mee houden.

Als toetsenbord heb ik de eerste G15 die ik ooit tweedehands voor een prikkie heb overgekocht, maar voor mij persoonlijk voldoet bijna alles. Wat wel zo is, is dat je moet uitkijken voor bepaalde problemen, die bekend staan als ghosting en n key rollover. Het is niet leuk meer als je in Need for Speed met nitro vol de bocht om wil en bepaalde toetsen dienst weigeren. Sommige toets combinaties worden niet goed begrepen door bepaalde toetsenborden. Ik heb wel eens een toetsenbord gehad dat bijna geen combinaties van 3 toetsen of meer accepteerde. Daar ga je je gegarandeerd dood aan ergeren.

[ Voor 36% gewijzigd door Amanoo op 24-08-2013 20:25 ]

• Joeyarrowxxl
Ik heb ze bekeken en ik heb per voorstel van jullie uitgezocht wat de reviews er van zijn.
De Logitech Corded Mouse M500 is mijn Favoriet omdat hij van bekend merk is, gevormd is voor de duim (dat vind ik altijd erg fijn) en in mijn prijsklasse ligt(<25 euro)
Maar toen las ik allemaal reviews over dat de 1000 dpi te weinig is voor first person shooters, en laat dat nou pressies zijn wat ik er mee wil gaan doen.

[ Voor 77% gewijzigd door Joeyarrowxxl op 25-08-2013 10:09 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tobo: tja, ik ben van mening dat er maar weinig ramplanken niet geschikt zijn. Ik gebruik al jaren een tweedehands Trust :P

Muis is persoonlijk, ik heb en palmgrip met zeer hoge gevoeligheid, vindt ik heerlijk spelen.

Muis is dus gewoon een kwestie van weten wat je fijn vindt en uit proberen, hoe je van zwaar, licht, gevoelig of niet, groot of klein, hoog of laag.

People as things, that’s where it starts.

• RenéW_
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-06-2022
Joeyarrowxxl schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:32:
Ik heb ze bekeken en ik heb per voorstel van jullie uitgezocht wat de reviews er van zijn.
De Logitech Corded Mouse M500 is mijn Favoriet omdat hij van bekend merk is, gevormd is voor de duim (dat vind ik altijd erg fijn) en in mijn prijsklasse ligt(<25 euro)
Maar toen las ik allemaal reviews over dat de 1000 dpi te weinig is voor first person shooters, en laat dat nou pressies zijn wat ik er mee wil gaan doen.
Dan lijkt de Corsair die ik al eerder hebt vermeld de beste optie.
Ik raad hem zeker aan voor fps ik ga hem ook binnenkort kopen! :)

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-12 11:44
Ga anders eens naar de Mediamarkt of de Saturn. Je kan daar alle muizen aanraken en uitproberen. Daar kan je wel een leuk muisje vinden lijkt me. Hetzelfde geldt voor een toetsenbord. Misschien kan je wel een hele fijne set vinden daar voor een heel klein prijsje.

Over je cpu. Ik denk dat je de standaard cpu koeler gebruikt die je bij je cpu kreeg. Ze voldoen maar ze zijn niet geweldig. Ik zou gewoon eens gaan kijken naar een nieuwe cpu koeler

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

1000DPI is voor het gros meer dan voldoende of amper merkbaar, hele DPI verhaal hangt beetje rond de 120fps met sync aan speelt beter.

Mischien kan je rondkijken voor een 2dehands G-series? De G13 en G15 zijn fijne plankjes en in V&A zitten ze rond de 20-30 euro.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Amanoo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-12 22:16

Amanoo

Cᴀᴛs ᴀʀᴇ ɴɪᴄᴇ.

Voor mij zou 1000 veel, en dan ook veel, te weinig zijn, maar zoals gezegd, ik gebruik wat bekend staat als fingertip grip. Dat houd in dat mijn pols geen millimeter verschuift en als de muis misschien 2 centimeter verschuift (ik heb het opgemeten) dit genoeg moet zijn om op mijn 22 inch breedbeeld de muisaanwijzer van de ene kant van het scherm naar de andere te bewegen. Voor mij werkt dat lekker. Maar als je gewend bent je hele hand over een flink oppervlak te bewegen (zoals meer dan genoeg gamers verkiezen) kan 1000 DPI niet te weinig zijn. Het hangt er vanaf hoe je je muis gebruikt en vasthoudt. Mijn muis staat ingesteld rond de 1700 DPI

• Joeyarrowxxl
Na grondig speuren en eindeloos veel reviews lezen denk ik dat ik voor dit ga:

Headset komt wel als er weer wat geld op de rekening staat ;)
Ik heb veel reviews gelezen over deze muis en toetsenbord en overall denk ik dat dit de beste optie is binnen mijn (super) lage budget. Ze zouden lang mee moeten gaan en ook nog eens fijn werken.

Of zijn er mensen die nu nog mij op een betere optie wijzen? Met onderbouwing

Edit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 25,80€ 25,80
1Logitech G400s Gaming Mouse€ 58,99€ 58,99
1Corsair Vengeance 1500€ 75,-€ 75,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 159,79

Dit heb ik tot nu toe, Ik heb nu ook weer wat geld gespaard dus vandaar de wat duurdere dingen (ik ga ze wel via amazon.com kopen zodat ik per onderdeel 10 euro minder betaal)
De zoektocht naar een toetsenbord gaat vrolijk door

[ Voor 69% gewijzigd door Joeyarrowxxl op 12-09-2013 17:10 ]

Pagina: 1