Zotac ZBOX ID63, 64, 65 of Zotac ZBOX nano XS AD13+

Pagina: 1
Acties:

• 247od
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-12-2020
Hallo,

Ik ben al enige tijd opzoek naar een HTPC en ik lijk vast te lopen. Mijn kennis van de systemen is net onvoldoende om te begrijpen wat ik lees. Ik zal mijn dilemma zo volledig mogelijk proberen te omschrijven:

In de woonkamer ben ik de gelukkige eigenaar van een nette Marantz versterker die via HDMI kabel het beeld + geluid doorgeeft aan een tv of een beamer (voor de films). In de achterkamer staat mijn pc (Core i7, 920 @ 2.67 GHz) met een HDMI kabel naar de versterker (20 meter). Iedere keer als ik films wil kijken moet ik het beeldscherm van mijn pc overzetten naar de woonkamer en gebruik ik XBMC als mediaspeler. De bron waar mijn films op staan is een Synology DS412+, waar ik overgens zeer tevreden over ben.

Nu wil ik het beeldscherm van de pc in de achterkamer niet meer steeds hoeven switchen als ik een film wil kijken. Ik wil ook XBMC via mijn Harmony 1000 kunnen bedienen zodat ik niet meer meerdere apparaten nodig heb om het geheel te bedienen.

Omdat mijn huidige pc best een krachtig apparaat is ben ik nu bang dat als ik een kleinere pc in de woonkamer neer zet, dit onvoldoende gaat zijn voor XBMC. In XBMC speel ik voornamelijk BRD iso bestanden van 40 gig en MKV's van +/- 15 gig.

In mijn zoektocht ben ik op de Zotac nano XS AD13+ beland. Een prachtig klein appartaatje maar kan dit kleine beestje al het geweld aan!! Tevens zie ik de wat grotere modellen van Zotac (en duurder) die het allemaal iets beter aan kunnen, dit zijn de Zotac ZBOX ID modellen. Daar is dan weer het dillema, welke neem je. De i7, of is dat dan weer overdreven. Dan de i3, of is dat dan weer onvoldoende. Je hoort het al, ik heb wat advies nodig van de echte XBMC/pc kenners.

Het heeft mijn voorkeur om de HTPC te installeren met Openelec + XBMC. Hier heb ik nog geen ervaring mee maar dit leek mij de meest nette oplossing.

Welke keus zouden jullie maken en met welke reden?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als bitstream audio weergeven een must mocht zijn, dan valt de AD13 af als XBMC via OpenElec de voorkeur heeft. Bitstream audio, als zodanig ook weergegeven, wordt niet ondersteund door de combinatie AMD en Linux.

[HTPC] Zotac ZBOX (gezien het aantal posts in dat topic adviseer ik teruglezen, beginnen met het meest recente bericht en dan terug).

Testing, one, two ...

• 247od
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-12-2020
hardware-lover schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:14:
Als bitstream audio weergeven een must mocht zijn...
Ik liep bij de eerste zin al vast. Ik ben er inmiddels achter wat bitstream is maar ik heb geen idee of ik dit ook gebruik.
hardware-lover schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:14:
[HTPC] Zotac ZBOX (gezien het aantal posts in dat topic adviseer ik teruglezen, beginnen met het meest recente bericht en dan terug).
Dat draadje heb ik gezien maar daar raak ik dus de weg een beetje kwijt. Misschien is het voor een doorgewinterde hardware man nog door te komen maar ik zie tussen de bomen het bos niet meer 8)7

Ik zal nog een keer door de thread heen gaan, kom ik er voor een 2e keer niet uit dan kom ik weer hier terug 8)