Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

surround speakersysteem in woonkamer

Pagina: 1
Acties:

• evandj
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09-11 18:09
Hallo,

Ben aan het uitkijken naar een surround speakersysteem om aan te sluiten in mijn woonkamer, daar staat momenteel een Samsung tv, Telenet Digicorder, Sony Blu-Ray player, een WD TV mediaspeler, alles aangesloten via HDMI en misschien in de toekomst nog een Playstation of Xbox bij, nu is mijn vraag waarop ik dit het beste aansluit, als ik nu een blu ray wil kijken en morgen een film via mn mediaspeler moet ik dan altijd de aansluiting van de boxen versteken van blu ray naar WDTV of moet ik die aan mn tv aansluiten, is de Logitech Z906 een goed keuze of kijk ik toch beter uit naar een surround systeem gemaakt voor tv, dvd enzo en niet voor pc, de meeste van deze sets hebben een blu ray speler inbegrepen wat ik niet echt nodig heb.

Aangezien ik in een huurappartement woon en niet zomaar in muren of plafonds kan beginnen boren om speakers vast te schroeven wil ik ook nog twee staanders kopen, kunnen deze staanders dienen voor alle type luidsprekers ook voor sets zoals de logitech eigenlijk meer gemaakt voor pc? En kan er iemand een goed merk hiervoor aanraden of een winkel waar ze dit zouden verkopen, heb er bij Krëfel gezien maar heb geen idee dat deze goed zijn.

Alvast dank voor de hulp.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:15
Als je van plan bent zoveel aan te sluiten zou ik voor een losse receiver en een 5.1 speakerset gaan. Pc setjes zijn veel te beperkt wat aansluitingen betreft en dit geldt eigenlijk ook voor de alles-in-1 surroundsetjes.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Verwijderd

Als je budget het toelaat zou ik kijken voor een a/v reciever.
Dan komt alles daar binnen en kun je alles vanuit daar switchen en instellen, waardoor je tv eigenlijk alleen een monitor wordt.
Naar mijn ervaring erg prettig.

• evandj
En kunnen jullie dan enkele aanbevelingen doen, qua merk, type enz...

Alvast bedankt voor de reacties.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

> Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien het om een aankoopadvies gaat.

Wellicht ook nog handig om iets van een budget te vermelden, want als het zo'n 200 euro is (prijs van een Z906) kan het lastig worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• evandj
Ik dacht een 250 euro voor een versterker en misschien ook zoiets voor een speakerset, heb op receiverstore (coolblue) zitten kijken, daar staan er Yamaha of Pioneer voor rond de 270 euro maar heb geen idee dat dit goede zijn, wat betreft luidsprekers zat ik te kijken naar de PIONEER S-HS100.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

250 voor een receiver kom je wel mee weg. 250 voor speakers imho niet tenzij je naar tweedehands kijkt. Dan kun je erg leuke deals vinden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• evandj
Mag wat meer zijn ook maar liefst geen 500 euro, is enkel om films en tv te kunnen kijken en eventueel later te gamen in mn woonkamer, hoef geen luidsprekers waarmee ik een halve buurt kan laten "meegenieten" van wat ik aan het doen ben., kan ik met 350-400 iets goed kopen of wordt een complete set kopen afgeraden en beter zelf samenstellen? Heb wel geen idee wat goed is en wat niet, mag wel prijs/kwaliteit zijn maar prijs is toch belangrijk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:23

JT

VETAK y0

evandj schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:20:
hoef geen luidsprekers waarmee ik een halve buurt kan laten "meegenieten" van wat ik aan het doen ben.
Als kwantiteit jouw enige graadmeter is en je hoeft daar niet veel van dan kan je heel goedkoop klaar zijn ;) Als kwaliteit echter ook een graadmeter voor jou is, ondanks dat je in bovenstaande post het alleen hebt over kwantiteit, dan zou ik gewoon kijken naar tweedehands. Kwaliteit kost geld en 250 is wel erg weinig. Als je dan op tweedehands koopjesjacht gaat dan kun je zeker wat vinden voor 250!

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 25-08-2013 23:04 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Jack V
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-10 19:36

Jack V

Snappie?

Beste is om zelf samen te stellen als je gaat voor kwaliteit (in geluid) en eventuele verandering (nieuwe betere speakers) en uitbreidingsmogelijkheden (je kan bijvoorbeeld met een 2.0, 3.0 of 2.1 beginnen). Het laten meegenieten van je buren is een kwestie van de volumeknop niet te ver open zetten. En als ze weg zijn wil je t misschien wel een keer doen en dan wil je dat de kwaliteit van het geluid nog behouden blijft en niet metalig en Boinkeboink klinkt. Echter is je budget wat speakers betreft behoorlijk beperkt. En goede stands zijn vreselijk duur :(
Voor losse componenten zou mijn overweging zijn:
pricewatch: Onkyo TX-NR414
pricewatch: Canton Movie 85 CX 5.1 (Zwart)
dan hoef je i.i.g. twee boxen niet meer ergens vast te maken. :P

Iedereen is lief, ik leef in een wereld van bloemetjes.

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Als ik je wat mag aanraden:

Reciever: Onkyo 414
Speakersetje: de Jamo 101 HCS 5

Heb het setje sinds een maand en het klinkt voor dit budget echt heerlijk.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Pagina: 1