Helaas is mijn 5 maanden oude videokaart afgelopen week overleden, en dit is ook de conclusie van de webshop. Alleen dezelfde kaart is niet meer leverbaar.
Supersnelle conclusie voor deze RMA van Afuture!! Nog nooit ergens anders meegemaakt.
Het was een pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5
Nu mag ik voor hetzelfde bedrag of meer een ander kaartje uitzoeken. Uiteraard moet deze minimaal bovenstaande performance hebben, maar ik ben bereid wat bij te leggen. Alleen is de keuze in deze prijsrange enorm, vandaar dat ik wat hulp/ervaringen vraag met een vervanger.
Waar is het voor bedoeld:
- Voornamelijk voor Battlefield 3 en de aankomende nummer 4!
- Ik speel op een resolutie van 1920x1200, waar de 7870XT een FPS haalde van 50-70 op Ultra (multiplayer)
Wat zijn de eisen:
- Prijs tussen de 200 tot 250 bij Afuture ivm de RMA
- Zelfde performance of natuurlijk beter dan de 7870XT
- Stil (was de Sapphire op het laatst niet echt meer)
- Koel
- Eventueel wat potentieel overhebben voor een lichte overclock
Huidige systeem:
Corsair Vengeance C70
Intel Core i5 3570K
Asrock Z77 Extreme4
Corsair 8GB 1866MHz DDR3
Seasonic G-650
Zelf zat ik te denken aan een GTX760 of een HD7950. Maar wat is het verstandigste om te kiezen.
Wat betreft de GTX760 denk ik aan deze: https://afuture.nl/productview.php?productID=1015861
Voor de HD7950 heb ik geen idee welke goed en stil is. Maar als het even kan geen Sapphire meer. Heb er 2 van ze gehad, en met beiden wat problemen gehad wat betreft stabiliteit.
Supersnelle conclusie voor deze RMA van Afuture!! Nog nooit ergens anders meegemaakt.
Het was een pricewatch: Sapphire HD 7870 XT Boost 2GB GDDR5
Nu mag ik voor hetzelfde bedrag of meer een ander kaartje uitzoeken. Uiteraard moet deze minimaal bovenstaande performance hebben, maar ik ben bereid wat bij te leggen. Alleen is de keuze in deze prijsrange enorm, vandaar dat ik wat hulp/ervaringen vraag met een vervanger.
Waar is het voor bedoeld:
- Voornamelijk voor Battlefield 3 en de aankomende nummer 4!
- Ik speel op een resolutie van 1920x1200, waar de 7870XT een FPS haalde van 50-70 op Ultra (multiplayer)
Wat zijn de eisen:
- Prijs tussen de 200 tot 250 bij Afuture ivm de RMA
- Zelfde performance of natuurlijk beter dan de 7870XT
- Stil (was de Sapphire op het laatst niet echt meer)
- Koel
- Eventueel wat potentieel overhebben voor een lichte overclock
Huidige systeem:
Corsair Vengeance C70
Intel Core i5 3570K
Asrock Z77 Extreme4
Corsair 8GB 1866MHz DDR3
Seasonic G-650
Zelf zat ik te denken aan een GTX760 of een HD7950. Maar wat is het verstandigste om te kiezen.
Wat betreft de GTX760 denk ik aan deze: https://afuture.nl/productview.php?productID=1015861
Voor de HD7950 heb ik geen idee welke goed en stil is. Maar als het even kan geen Sapphire meer. Heb er 2 van ze gehad, en met beiden wat problemen gehad wat betreft stabiliteit.