Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Topicstarter
Afgelopen week kwam ik tot de schokkende ontdekking dat de accu van de laptop stuk is. Tevens is er een gesmolten spatiebalk en een gele circel midden in het scherm ter hoogte van het apple logo aan de achterkant..

Hoe dit is gekomen is mij een raadsel. Gebruikte mijn laptop vooral met vlagen. De afgelopen maand heb ik het bijvoorbeeld niet gebruikt. De laptop heeft ruim een maand in de kast gelegen (en niets er bovenop). En als ik het gebruik is het voor een paar uurtjes of minder. Ik probeer zo zuinig mogelijk te zijn op mijn spullen. Er is dus ook geen sprake van (zichtbare) schade, behalve de spatiebalk uiteraard.

De accu heeft pas 79 oplaad cycles gehad. Waardoor dit komt is mij echt een raadsel. De laptop is 2.5 jaar oud (toendertijd gekocht bij ifactors).

Vanmiddag bij AMac de laptop ter reparatie aangeboden. Geschatte kosten: 1000,- euro.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdkleijn
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-08 17:19
Wellicht een bezoek brengen aan de 'echte' Apple winkel in Amsterdam? Mag natuurlijk nooit gebeuren dat een accu zo heet wordt dat ie je laptop beschadigd. In potentie had er meer kunnen gebeuren, denk aan brand. Ik denk dat je een goede kans maakt op coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
Die mening had ik ook. Maar goed, de apple store amsterdam is voor mij lastig te bereiken. Vandaar dat ik bij een Amac winkel was binnen gelopen.

Ben erg benieuwt wat de offerte gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:57
Het belachelijke is dat veel fabrikanten adviseren dat je een laptop accu eruit doet als je het apparaat een langere tijd niet gaat gebruiken.

Het probleem is dat dit niet kan met geen enkele Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
De prijsopgave is binnen. De totale prijs: 1087.79 euro. :X Wat wordt er dan gerepareerd:Scherm, topcover, accu, airportkaart en toetsenbord met toebehoren.

Zelf zit ik te twijfelen om niet gewoon een nieuwe te kopen (haswell) dan ben ik qua hardware ook weer bij. Echter dan kost het zomaar minstens 800 euro meer. Dit weekend maar eens beraden over wat ik nu eigenlijk wil.
Ga ik voor reparatie, nieuwe macbook pro of een andere nieuwe laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Om heel eerlijk te zijn zou ik na zo'n ervaring geen nieuwe Macbook halen. Zeker aangezien je aangeeft dat je hem sporadisch gebruikt. Binnen 3 jaar de Macbook volledig afschrijven is onacceptabel.

Je zou Apple ook zelf kunnen bellen en het verhaal uitleggen. Mijn ervaringen met de supportafdeling zijn positief.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Garantie of niet, dit soort dingen mogen gewoon niet gebeuren. Zou het dus zeker bij Apple zelf aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:28

3DDude

I void warranty's

Inderdaad ook al is de store in a'dam slecht bereikbaar gewoon gaan.
Denk dat je gewoon een weliswaar refurbished/nieuwe krijgt maar dat is beter dan 1000 euro

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 03:35
Als je kan aantonen dat de schade echt van binnenuit komt kan apple vrij coulant zijn met dit soort zaken (dat is mijn ervaring iig) en dan maakt het niet uit of je naar A'Dam gaat of naar amac, ze moeten er enkel de moeite voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:24
_Rayman_ schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:36:
De prijsopgave is binnen. De totale prijs: 1087.79 euro. :X Wat wordt er dan gerepareerd:Scherm, topcover, accu, airportkaart en toetsenbord met toebehoren.

Zelf zit ik te twijfelen om niet gewoon een nieuwe te kopen (haswell) dan ben ik qua hardware ook weer bij. Echter dan kost het zomaar minstens 800 euro meer. Dit weekend maar eens beraden over wat ik nu eigenlijk wil.
Ga ik voor reparatie, nieuwe macbook pro of een andere nieuwe laptop.
Simpel weg gewoon naar ze toe bellen, dit gaat prima opgelost worden door ze.
Geen geld aan uitgeven dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Ik ga contact opnemen met Amac. Het aantonen of het vanbinnen uit komt, gaat een lastige zaak worden. Echter alles wijst naar oververhitting. Moet niet mogen.

De laptop wilde ik juist meer gaan gebruiken, echter inderdaad de laatste tijd wat sporadisch.

Helaas is naar de a'dam gaan geen optie voor mij helaas. Laatst is ook mijn ipad stuk gegaan, toen ik de oplaadkabel eruit haalde. Er kwamen metalen pinnetjes mee naar buiten. Deze was nog maar 1 maand en 2 dagen oud. Is een hele strijd geweest wie het gaat betalen, maar uiteindelijk kwamen de kosten toch voor mezelf (119,-).

-update-
Net de service gebeuren een email gestuurd met als argument oververhitting van binnenuit, wat niet zou moeten mogen. Tevens dat er niets wijst op dat ik het apparaat onjuist heb behandelt.Ook gevraagt om coulance. Ben benieuwt.

[ Voor 16% gewijzigd door _Rayman_ op 31-08-2013 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:55
Ik snap alleen de prijsopgave niet aangezien je accu defect is, scherm heeft een gele vlek en je toetsen zijn gesmolten.
Ik zou dan uitkomen op een accu, top case (hier zit het toetsenbord in) of losse toetsen(mits de topcase niet beschadigd is) en een display.

De topcover is dan misschien een top case bij Amac en waarom dan nog een keer een toetsenbord en ook een airportkaart is mij een raadsel.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
_Rayman_ schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 10:14:
Helaas is naar de a'dam gaan geen optie voor mij helaas. Laatst is ook mijn ipad stuk gegaan, toen ik de oplaadkabel eruit haalde. Er kwamen metalen pinnetjes mee naar buiten. Deze was nog maar 1 maand en 2 dagen oud. Is een hele strijd geweest wie het gaat betalen, maar uiteindelijk kwamen de kosten toch voor mezelf (119,-).
Deze had ik niet geaccepteerd, niet door een reseller en niet door de Apple Store. Ik zou toch eens een telefoontje wagen als ik jou was. €0,10* investeren om €1000 te besparen lijkt mij een logische keuze.

*Ik weet niet wat de gesprekken met Apple kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker geen AppleCare aangeschaft bij je MacBook? Apple gaat in dit geval niet heel makkelijk doen over de reparatie, ze houden gewoon snel 1 jarige garantietermijn aan. Tweede jaar kan je beroep doen op consumentenrecht maar dat is ook al geen optie meer. Je zou het kunnen proberen, maar denk dat je weinig kans maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waar heb je de laptop gekocht? Indien bij Apple (online bijvoorbeeld), daarnaartoe gaan cq bellen. Indien bij Amac of een andere reseller, daarheen gaan. In beide gevallen je beroepen op nonconformiteit.
woutertjuh88 schreef op zondag 01 september 2013 @ 09:24:
Ik snap alleen de prijsopgave niet aangezien je accu defect is, scherm heeft een gele vlek en je toetsen zijn gesmolten.
Ik zou dan uitkomen op een accu, top case (hier zit het toetsenbord in) of losse toetsen(mits de topcase niet beschadigd is) en een display.

De topcover is dan misschien een top case bij Amac en waarom dan nog een keer een toetsenbord en ook een airportkaart is mij een raadsel.
De "top case" waar jij het over hebt bestaat al lang niet meer. Een late-2011 macbook pro is een unibody-model. M.a.w., de case waar het toetsenbord inzit is de volledige case; deze machines hebben een deksel aan de onderkant. Dat vervangen houdt dus ook in dat de volledige machine uit elkaar geschroefd moet worden. Die offerte bestaat gegarandeerd voor minimaal 30% uit manuren.

[ Voor 69% gewijzigd door CyBeR op 02-09-2013 02:44 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-07 11:05
Bij de Macbook (mid 2007) van een familielid ging in 2010 het logicboard kapot na ongeveer 2,5 jaar. De Macbook was destijds voor € 1449,- aangeschaft bij Amac in Utrecht. Applecare was helaas niet aangeschaft. Met de Macbook is altijd zorgvuldig omgegaan. Reparatiekosten: Een dikke € 500,- inclusief arbeidskosten.

Van coulance na telefonisch contact met Apple Support was totaal geen sprake. Amac in Utrecht wilde als verkoper ook niet tegemoetkomen. Na contact met de Technische Dienst van Amac en na contact met een advocaat en na maanden met veel gedoe is de Macbook gerepareerd. Er moest toch 90 euro betaald worden aan Amac in Utrecht.

Amac wilde als verkoper in de eerste instantie niet meewerken aan het invullen van een "European Consumer Law Claim Formulier". Dat noemt zich dan een Apple Premium Reseller.... Na contact met de advocaat kon er wel een consumentenclaim worden ingediend.

Linkje naar het formulier (misschien is er een nieuwere versie uitgebracht sinds 2010):
http://www.servicepartner.dk/EMEAUK%20v2%202_European.pdf

Mijn advies:
- Eerst bellen met Apple Support en het serienummer doorgeven. Vriendelijk vragen wat ze voor je kunnen betekenen.
- Na afwijzing naar Amac gaan en vriendelijk vragen wat ze voor je kunnen betekenen als verkoper van de "kwaliteitsproducten" van een A-merk als Apple.
- Na afwijzing door Amac: Vertel ze dat het een stelletje klootzakken zijn en eis dat je een consumentenclaim moet kunnen indienen via hun winkel.
- Als bovenstaande in deze volgorde niet lukt dan met juridische stappen beginnen en EISEN dat het formulier (van de link) wordt ingevuld. Nogmaals tegen de medewerkers van Amac zeggen dat het een stelletje klootzakken zijn omdat ze niet wilden meewerken aan het indienen van de consumentenclaim.
:)

De reparatiekosten voor de slechts 1 maand oude iPad had je ook nooit moeten pikken. :/

P.S. waar woon je eigenlijk dat je niet naar Amsterdam kan gaan??
(Als er in 2010 een Apple Store was in Amsterdam, dan was ik er naartoe gegaan met de defecte Macbook).

[ Voor 38% gewijzigd door Shmoopy op 02-09-2013 04:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Shmoopy schreef op maandag 02 september 2013 @ 03:39:
- Na afwijzing door Amac: Vertel ze dat het een stelletje klootzakken zijn en eis dat je een consumentenclaim moet kunnen indienen via hun winkel.
Dit zou ik iets genuanceerder brengen als je nog iets voor elkaar wilt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-09 21:55
Gesmolten? Publiciteit zoeken.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
sypie schreef op maandag 02 september 2013 @ 06:45:
[...]

Dit zou ik iets genuanceerder brengen als je nog iets voor elkaar wilt krijgen.
Iets genuanceerder brengen zou kunnen... maar het blijven werkelijk klootzakken. >:)

Vriendelijk vragen in de vorige stap (mondeling en schriftelijk) hielp niets.

Het is flauw van een winkelier als Amac om een consument (notabene hun klant) niet op te wijzen op de mogelijkheid van een consumentenclaim. Het formulier kwam na ongeveer twee maanden pas tevoorschijn na bemoeienis van een advocaat. Dat had niet gehoeven. De claim wordt ook ingediend door de winkelier en niet door de consument.

Boven het formulier staat: "For Use By Apple Authorised Service Personnel Only"

De manier zoals het gegaan is bij de Amac in Utrecht verdient geen schoonheidsprijs. Ongeveer twee maanden zonder Macbook is geen pretje. Dit had allemaal veel netter en sneller opgelost moeten worden door Amac.

[ Voor 4% gewijzigd door Shmoopy op 02-09-2013 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ga dit meenemen.

Ondertussen een reactie teruggehad van hun:
"Onze technische dienst geeft aan dat er geen sporen van oververhitting zijn bij de mac. Helaas is een coulance regeling hierbij niet mogelijk"

Ik heb aangegeven dat ik het allemaal wel erg toevallig vind dat een monitor gedeeltelijk smelt, toetsenbord gesmolten is, kapotte accu, etc. Tevens dat ik me beroep op de wettelijke garantie. Ze hebben naar mij geen poot om op te staan.

Des noods maar een andere weg bewandelen (b.v. advocaat/rechtswinkel).Helaas heb ik geen rechtsbijstand verzekering voor dit soort dingen (wel voor andere zaken).

[ Voor 8% gewijzigd door _Rayman_ op 02-09-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
Paar dingen die ik niet begrijp:
  • De accu bij een MBP zit toch aan de voorzijde (onder/richting touchpad)?
  • Als het inderdaad vanuit de accu is ontstaan, en de MBP dusdanig warm is geworden dat er zelfs toetsen gesmolten zijn, dan is het absoluut een wonder dat de rest van het interieur niet gefrituurd is? Die warmte moet dan dwars door het moederbord zijn gegaan?
Heb je de MBP al open gehad, en zijn er inderdaad duidelijke tekenen dat het vanuit de accu ontstaan is?

Hoe dan ook een eng verhaal; als er zelfs toetsen gesmolten zijn dan levert dat natuurlijk een aardig brandgevaar op. Dit zijn situaties waarin fabrikanten normaal gesproken bijhoorlijk meewerkend zijn, ik denk niet dat Apple zit te wachten op grappen/publiciteit over MacBrandbom Pro's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockmanz
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Hier staat een mooie foto van de internals van de early 2011 versie, gok dat er t.o.v. de late 2011 niet veel verandert is. Vergelijk ik die foto met deze en dan zou ik niet zeggen dat de batterij direct onder de spatiebalk ligt, echt weten doen we natuurlijk pas als een tweaker dit voor ons zou willen checken :P Maar met wat @julby zegt, het lijkt me dat als de batterij de boosdoener geweest is dat hier meer sporen van moeten zijn. Het enige wat direct onder de spatiebalk lijkt te zitten is het ram geheugen en dat staat er nou niet echt bekend om dat het hitte genereert.. Wat het wel is zou ik niet weten, ik zou persoonlijk voorlopig de MacBook niet proberen open te schroeven wegens risico dat men dit tegen je gaat gebruiken of dat er toch een lekkende/defecte batterij in zit.

En ongeacht bovenstaande, ik zou toch proberen contact op te nemen met Apple of naar de Apple store aangezien daar weleens goede verhalen vandaan komen en nooit geschoten is altijd mis. Of probeer de social media route met wat goede foto's. Overigens vind ik het vrij frappant dat Amac beweert dat de hitte extern geweest is, wat volgens hun erop neer moet komen dat er een hittebron bij een dichtgeklapte macbook tussen het scherm en het toetsenbord gezeten heeft (speling op die plek is hoogstens een paar milimeter) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shmoopy
@Rayman- Zou je hier enkele (macro)foto's kunnen posten zodat we mee kunnen kijken?
Publiciteit op Tweakers zou heel misschien kunnen helpen.....

[ Voor 25% gewijzigd door Shmoopy op 03-09-2013 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
Helaas kan ik geen foto's posten, omdat de macbook bij het servicecenter van Amac ligt. Achteraf dom :X

Had niet verwacht dat dit zo zou gaan lopen en heb dus geen foto's gemaakt. Weer een lesje geleerd.

Mochten ze niet op de wettelijke garantie ingaan, dan ga ik zeker apple bellen en dan vragen hoe of wat. Ik wacht eerst Amac even af. Vandaag nog niets van ze gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-09 03:35
_Rayman_ schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 13:14:
Helaas kan ik geen foto's posten, omdat de macbook bij het servicecenter van Amac ligt. Achteraf dom :X

Had niet verwacht dat dit zo zou gaan lopen en heb dus geen foto's gemaakt. Weer een lesje geleerd.

Mochten ze niet op de wettelijke garantie ingaan, dan ga ik zeker apple bellen en dan vragen hoe of wat. Ik wacht eerst Amac even af. Vandaag nog niets van ze gehoord.
Hebben ze je verteld waarom ze jou een prijsopgave hebben gegeven ?
Als dit voor schade is.. waar is het bewijs? ze moeten jou bewijslast d.m.v. fotos leveren om een prijsopgave te verantwoorden (verzekeringstechnisch, wettelijk etc..)
Tevens kan jij hun vragen of ze enig idee hebben hoe dit is ontstaan en of ze dit ook kunnen onderbouwen dit indien mogelijk met fotos.

Veel succes, ben e.v.t. ook bereikbaar via DM mocht je vragen hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de winkel vertellen dat je dit kenbaar gaat maken (klacht.nl etc) en tegen de verkoper zeggen dat hij er ook bij vermeld gaat worden + de naam van de winkel. Hierbij ook vermelden dat je dit hele verhaal naar Apple gaat sturen.

Vervolgens zou ik wachten op antwoord (meestal komt er dan een mail van het hoofdkantoor/apple naar de desbetreffende winkel waar je bent afgewezen) en wordt er gekeken naar een passende oplossing.

Mocht dit allemaal niet helpen, idd hulp zoeken en juridische stappen ondernemen. Het is tenslotte een erg hoog geldbedrag waar het om gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
Er is weer nieuws. De volgende email heb ik gekregen:
Onze technische dienst heeft nogmaals naar uw computer gekeken naar aanleiding van uw laatste mail. Zijn geven aan dat er aan de binnenkant van de computer geen sporen zijn van oververhitting zijn. Zij geven aan dat het smelten van de toets niet van binnenuit is ontstaan.

Zij geven ook aan dat de airportcard en het display wellicht onder een consumentenclaim zou kunnen worden geclaimd bij Apple. Hiervoor hebben zij een aankoopbewijs nodig.
Het toetsenbord en de batterij kunnen hier helaas niet onder worden geclaimd, omdat dit beide slijtage onderdelen zijn en niet onder een consumentenclaim kunnen worden vervangen.

Ik kan de technische dienst vragen of zij met meegestuurd aankoopbewijs de airportcard en het display proberen te claimen. Voor het vervangen van het toetsenbord en de batterij zouden wij nog wel uw goedkeuring op de prijsopgave voor deze onderdelen nodig hebben.

Dit geeft mij toch hoop dat het nog goed komt. Vanavond ga ik met mijn pa naar dit kijken. Hij is er wat meer in thuis dan ik.

Stel ik hoef enkel de accu en toetsenbord te betalen, dan wil ik daar mee akkoord gaan en vraag dan een nieuwe prijsopgave op. De kosten verwacht ik dan rond de 200-250 euro. Hier kan ik mee leven.

@Joon:
De schade is terug te vinden in mijn startpost overigens. Foto's heb ik niet opgevraagd. Het scherm, accu en toetsenbord waren nodig aan vervanging toe. Wat betreft de "Card, AirPort / Bluetooth, with thermal Pad / Wra" heb ik geen bewijs gezien.

Mocht het ze niet lukken om dat te claimen bij apple, ga ik juridische hulp zoeken.

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
Even eerst iets corrigeren. De laptop is een early 2011 |:(

Van Amac een nieuwe prijsopgave gekregen, waarbij enkel het toetsenbord+cover en accu worden gefixt. Prijs 422,05 euro. Er zit wel een maar aan, en dat is als Apple de claim van het scherm en airportkaart accepteerd.

Onder die condities ben ik akkoord gegaan met de prijsopgave. Ben benieuwt hoe Apple hier mee om gaat.

Wel heb ik nog aangegeven dat ik het frapant vind, dat een accu na 79 cycles als de geest geeft. Hierop heb ik geen reactie ontvangen overigens.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 21:31
_Rayman_ schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:28:
Even eerst iets corrigeren. De laptop is een early 2011 |:(
Fixed :Y)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• julby
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-04 15:33
_Rayman_ schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:48:
Zijn geven aan dat er aan de binnenkant van de computer geen sporen zijn van oververhitting zijn. Zij geven aan dat het smelten van de toets niet van binnenuit is ontstaan.
Waar dan als de laptop gesloten in de kast lag? Ik zou hier nooit mee akkoord gaan, en eerst bewijs/foto's van de schade/accu vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
De accu is duidelijk. OSX geeft aan dat deze vervangen moet worden. Ook werkt de laptop niet als er geen oplader is aangesloten. Ik heb me hierbij neergelegd, net zoals het toetsenbord. Het toetsenbord is "gewoon" gesmolten. Daar heb ik dus geen foto's voor nodig. Ze geven aan dat het om slijtage onderdelen gaat.
Ze gaan nu bij Apple de claim neerleggen voor de airportkaart en het scherm. Ben echt reuze benieuwt. Want in het scherm zaten ook gesmolten stukken (in de gele cirkel).

Als ik uiteindelijk de 422,05 euro moet betalen, heb ik er vrede mee. :z

[ Voor 8% gewijzigd door _Rayman_ op 06-09-2013 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdtracer
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-09 23:54
Rayman,

Wellicht is het handig om rechtstreeks naar Apple te gaan. Breng een bezoek aan de Apple Store in Amsterdam ook al is dit wat ver voor je. Je hebt kans dat ze er daar heel anders tegenaan kijken en dat je met een nieuwe/refurbished Macbook naar huis gaat. Voor zulk soort incidenten zou ik altijd rechtstreekts contact met Apple opnemen in plaats van een reseller zoals Amac. Hun moeten ook geld verdienen ;) Je weet maar nooit wat ze je allemaal vertellen en wat er daarvan waar is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
Een bezoekje aan de apple store, gaat nu niet meer lukken. De laptop is namelijk bij de Amac ingenomen voor reparatie. Maar ik houd het in gedachten, mocht de reparatie mislukken oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat het toetsenbord en de accu slijtage onderdelen zijn klinkt als een standaardzinnetje wat ze opdreunen om zo consumenten af te laten haken.

Dat na 2,5 jaar de accu het niet meer doet kan (helaas) best goed zijn, en ik begrijp dat ze hiervoor kosten rekenen.

Dat het toetsenbord is gesmolten is echt een hele grote WTF voor mij, en ik vind het persoonlijk onbegrijpelijk als hier gewoon over wordt gezegd : ja het is een slijtage onderdeel (doh, er wordt immers op getypt, maar gesmolten), dus je moet het zelf betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
Er is nieuws. Ik kreeg gisteren het volgende mailtje:
Geachte relatie,

Uw apparaat wordt vandaag verstuurd vanaf onze service centrum naar de winkel.
U wordt direct geinformeerd zodra het toestel in de winkel opgehaald kan worden.

Wij verzoeken u vriendelijk dit bericht van de winkel af te wachten.
<blablabla>

Ben benieuwd hoe en wat en wanneer. Morgen ben ik vrij, dus zou het handig zijn voor mij als ik het morgen kan ophalen. Ga nog wel wat navraag doen, want ze melden ook al eerder:
Uw apparaat is onderzocht, de oorzaak van het defect is gelokaliseerd.
De onderdelen zijn besteld bij Apple. De onderdelen worden binnen 24
uur geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:04
Dit is wel erg slecht idd. Heb er zelf ook eentje uit die tijd dus zal er op letten.

Even nog als reactie hier paar posts naar boven: De spatiebalk ligt net boven de Accu. Een defecte accu zou betekenen dat je trackpad eerder kapot gaat (Metalen plaat met glas erover. Dat gaat nooit goed met hitte.). Spatiebalk zou kunnen, maar zit niet in direct contact met de accu. Zit nog behoorlijk wat lucht binnen. Mocht er ooit zoiets gebeuren dan is er echt een grote hitte ontwikkeling in het apparaat gaande aangezien het kunststof in een toets behoorlijk stevig is en niet zomaar smelt.

wat ik zelf als mogelijkheid ziet is vochtschade (in de vorm van condens of een fikse niesbui oid). Dit kan langs de spatiebalk wel naar binnen en komt dan precies op de plaats van de connector (die overigens precies verkeerd om zit om waterschade te kunnen weren). Kortsluiting in je contactpunten kan voor een hele hoop narigheid zorgen die je in eerste instantie niet zou verwachten. Heb al verschillende telefoons met brandplekken gehad die het verder nog prima deden (het doorbranden van een weerstandje in het antenne circuit hoeft nog niet per se uitval te betekenen).

ik zou als ik jou was eerst eens vragen waarom ze deze offerte uit hebben gebracht. Als reparateur heb ik dit nog nooit meegemaakt in deze ernst en heb er ook nog nooit van gehoord dat ze dat in het reparatiecentrum in het centrum hier hebben gehad. Kans is dus groot dat dit door een productiefout kan komen.

• _Rayman_

_Rayman_

Topicstarter
De laptop heb ik net opgehaald. Daar getest en thuis ook en werkt weer prima. Daar ben ik natuurlijk blij mee.

Bij het servicecentre van a-mac willen ze niet zeggen wat de oorzaak is. :O Vocht zou uiteraard kunnen.

Ik ga er geen energie meer insteken, ben blij dat ik de laptop weer terug heb en dat het scherm en de airportcard onder de wettelijke garantie zijn vervangen. Totale schade: 422,05 euro. :X

Bedankt voor de reacties, ik ga genieten van een werkende laptop. :)
Pagina: 1