[.WAV] Tagging

Pagina: 1
Acties:

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag informatie toevoegen aan een .WAV bestand zodat dit automatisch weergegeven wordt in Windows Media Player, Winamp, VLC, etc. Vooral Windows Media Player is belangrijk omdat dit het meest gebruikt wordt bij mijn doelgroep ;)

Ik ben veel programma's tegengekomen die zogenaamd de tags kunnen aanpassen maar allemaal lijken ze hun eigen standaard te gebruiken en de programma's (vooral WMP) willen ze niet altijd uitlezen.

Programma's die ik heb gebruikt:
- dBpowerAMP
- Mp3tag
- Mp3tagPro
- WaveAgent
- Kid3
- Via Windows Explorer zelf

Het lijkt gewoon niet zo goed geregeld als bij MP3's, maar toch heb ik vroeger wel een tag kunnen toevoegen aan .WAV bestanden, alleen lijkt het nu niet meer te lukken. Als ik bij de eigenschappen kijk van een .WAV bestand in Windows dan staan er heel mooi kopjes voor de artiest, titel, album etc maar je hebt geen mogelijkheid om het aan te passen.

Heeft iemand hier ervaring mee en wellicht de gouden tip voor me? Alvast bedankt! :*)

Goedkoop bellen via VoIP

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:45
Het lijkt niet alleen minder goed geregeld dan bv MP3, het ís minder goed, of eigenlijk gewoon niet geregeld dat een WAV metadata kan bevatten.

Er bestaan idd wel programmas om er toch wat mee te kunnen, ik weet alleen niet of je dat dan op iedere pc/locatie waar je er gebruik van wil maken moet installeren en of ze een soort universele standaard hebben of zoals je al zegt ze allemaal hun eigen gebruiken.

Mogelijk kan je overstappen op FLAC, klinkt even goed, (ivm losless compressie), zijn kleinere bestanden en die kunnen wel metadata bevatten.

Ik weet ook niet wat het doel/je doelgroep is, maar mogelijk kunnen zelfs mp3's op 320kbps al ruim voldoende zijn.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025

SED

Tag&Rename
http://download.cnet.com/...3000-2141_4-10041852.html

Zou de standaard volgen. Helaas doen niet alle spelers dat dus het is geen garantie dat je altijd en overal ziet wat je ingevuld hebt.

Copyright and left by SED...

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Topicstarter
KeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:07:
Het lijkt niet alleen minder goed geregeld dan bv MP3, het ís minder goed, of eigenlijk gewoon niet geregeld dat een WAV metadata kan bevatten.

Er bestaan idd wel programmas om er toch wat mee te kunnen, ik weet alleen niet of je dat dan op iedere pc/locatie waar je er gebruik van wil maken moet installeren en of ze een soort universele standaard hebben of zoals je al zegt ze allemaal hun eigen gebruiken.

Mogelijk kan je overstappen op FLAC, klinkt even goed, (ivm losless compressie), zijn kleinere bestanden en die kunnen wel metadata bevatten.

Ik weet ook niet wat het doel/je doelgroep is, maar mogelijk kunnen zelfs mp3's op 320kbps al ruim voldoende zijn.
Precies, zelf zou ik ook liever naar een ander formaat over gaan maar dat was in dit geval niet mogelijk...
SED schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:32:
Tag&Rename
http://download.cnet.com/...3000-2141_4-10041852.html

Zou de standaard volgen. Helaas doen niet alle spelers dat dus het is geen garantie dat je altijd en overal ziet wat je ingevuld hebt.
Ik heb flink wat programma's gebruikt maar dit programma werkt nog het beste van allemaal, Winamp en VLC pakken de gegevens mooi op van dit programmatje. WMP heeft geen idee wat 'ie ermee aanmoet dus WMP geef ik maar op.

Heel erg bedankt voor de tips! :)

Goedkoop bellen via VoIP

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-12-2025
MensionXL schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:44:
[...]

Precies, zelf zou ik ook liever naar een ander formaat over gaan maar dat was in dit geval niet mogelijk...

[...]

Ik heb flink wat programma's gebruikt maar dit programma werkt nog het beste van allemaal, Winamp en VLC pakken de gegevens mooi op van dit programmatje. WMP heeft geen idee wat 'ie ermee aanmoet dus WMP geef ik maar op.

Heel erg bedankt voor de tips! :)
Waarom zet je de WAV niet om naar FLAC? Zelfde kwaliteit, maar wat kleinere bestanden en je kan volledig taggen.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:36

mr.paaJ

generatie cmd+z

Of desnoods AIFF, ook ongecomprimeerd maar wel netjes tagbaar.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1