Hallo Tweakers,
Ik wil hier graag een discussie starten over het marketen/monetizen van mobiele apps. In dit forum gaat het op dit moment voornamelijk over SEO van websites, maar ik kom in de search weinig tot niets tegen over App Store Optimalisatie (ASO).
Ik heb verschillende (simpele) games in de Apple App Store, waar ik de games eigenlijk alleen gratis aanbied, met advertenties en soms een in app purchase om de advertenties te verwijderen. Het idee is om bij een groter aantal games deze ook naar elkaar te linken om zo meer traffic naar mijn eigen apps te genereren.
Een paar puntjes om de discussie te starten;
Misschien kunnen de mensen met een app aangeven wat ze op dit moment gebruiken in hun strategieën:
Wat zijn jullie ervaringen/ergernissen/tips?
Ik wil hier graag een discussie starten over het marketen/monetizen van mobiele apps. In dit forum gaat het op dit moment voornamelijk over SEO van websites, maar ik kom in de search weinig tot niets tegen over App Store Optimalisatie (ASO).
Ik heb verschillende (simpele) games in de Apple App Store, waar ik de games eigenlijk alleen gratis aanbied, met advertenties en soms een in app purchase om de advertenties te verwijderen. Het idee is om bij een groter aantal games deze ook naar elkaar te linken om zo meer traffic naar mijn eigen apps te genereren.
Een paar puntjes om de discussie te starten;
Misschien kunnen de mensen met een app aangeven wat ze op dit moment gebruiken in hun strategieën:
- Welke methode heb je gekozen voor het monetizen van je app en waarom?
- Is je app betaald, of heb je een freemium model (één gratis variant en één betaalde)?
- Of toch gratis met advertenties/in app purchases? Zo ja, welk soort advertenties? Via welk advertentie netwerk?
- Wat werkt er volgens jou wel en wat niet?
- Gebruik je ook tools om inzicht te krijgen in je eventuele aanpassingen?
- Als je meerdere apps hebt, laat je deze naar elkaar verwijzen?
- Heb je ook een website/Twitter account/Facebook pagina om je app(s) te promoten?
- App Annie - Maakt inzichtelijk hoe vaak je app is gedownload, en geeft inzicht in de top van de App Stores wat er hot is.
- SearchMan SEO - Hoe is de zichtbaarheid/vindbaarheid van je apps binnen de verschillende app stores?
- Appcodes - Laat je verschillende keywords proberen (in de Apple U.S. App Store) om de concurrentie te bekijken.
Wat zijn jullie ervaringen/ergernissen/tips?