Video-editing systeem | SCSI vraag...

Pagina: 1
Acties:

• Uhmmie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-01 08:59
Wat vinden jullie van het volgende systeem?

Processor: AMD THUNDERBIRD 1.0GHz 200FSB
Cooler: Coolmaster
Moederbord: MSI K7T Via KT133 Master Socket A SCSI Ultra3 + firewire
Geheugen: 256MB DIMM PC133
Kast: CTW CX4 Miditower ATX 300 Watt
Monitor: 17 inch Iiyama LS702UT FST 3 jaar on-site garantie
Videokaart: Asus V7700 GEFORCE-2 GTS 32mb DELUXE video in/out
Geluidskaart: CREATIVE LABS SOUNDBLASTER LIVE 1024
Boxen: Labtec SPIN 70
Harddisk 1: Quantum Atlas 10K 18,4GB 10.000rpm
Harddisk 2: Quantum Atlas 10K 18,4GB 10.000rpm
CD(rw): Yamaha CRW8824S-B5 8X8X24X Intern SCSI Bulk
DVD: Pioneer 10x40x DVD SCSI OEM 304S
MODEM: 56K E-Tech intern PCI voice V90
Floppydrive: Floppy Disk Drive 3.5" 1.44Mb
Toetsenbord: Standaard Keyboard PS-2
Muis: Logitech Wheelmouse OEM PS/2

En wat houdt Single Channel Ultra SCSI in?
Adaptec AIC-7892:
-- Supports high performance 160Mbyte/sec Single Channel Ultra SCSI.
-- Supports Ultra(SE) devices.
Kan ik hier gewoon 2 hdd aanhangen of wat is ut? En zijn die twee Altas hdd overkill of niet?

GrTz.. Uhmmie

Currently playing: MTG Arena (PC)

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-04 02:20
Daar kun je die hdd's gewoon aanhangen ja. Of ze overkill zijn ligt eraan wat voor video-editing kaart je wilt gebruiken... Zelfs voor DV is het zat ;) Is maar 3.5 MB/sec ofzo.

Verwijderd

Check mijn specs...

Neem een videokaart met meer geheugen (alleen voor editing). Kweet niet wat je wilt gaan editen, maar dan mag je alvast naar een grotere schijf gaan kijken. Bv een grotere SCSI voor editing en een IDE voor het OS, dat werkt wel goed.

Zou zelf voor een x9160 kaartje kiezen. Single channel wil alleen maar zeggen dat je op dat kanaal alles 160 moet hebben, geen 80 ertussen anders haal je die 160 niet meer (kB/sec). Als je kleine bestandjes gaat editen dan heb je idd niet zo een grote schijf nodig.

• Uhmmie
-- Overbodig --

• Uhmmie
Dus ik ken de rest van het systeem net zo goed ide houden? en 2 SCSI hdd's? of trekken die dvd en cdrom speler de hdd niet naar beneden?

Grtz Uhmmie

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 19:48 schreef Uhmmie het volgende:
Dus ik ken de rest van het systeem net zo goed ide houden? en 2 SCSI hdd's? of trekken die dvd en cdrom speler de hdd niet naar beneden?

Grtz Uhmmie
De rest wel ja. Zelf zou ik toch voor een SCSI schijf gaan voor het AV gebeuren... Alhoewel, je kunt een ATA100 schijfie halen. Daar heb ik zelf ervaring mee en het werkt echt wel goed hoor. Denk dan aan een IBM GXP60/75 of een Maxtor DiamnondMax 60/80. Is 2x zo goedkoop als 1 van die schijfies die je wilt halen, maar net zo effectief. Ik heb 2 identieke systemen gebouwd op de schijven na. Die schijven die ik noem zitten er nu in, nog geen klachten gehad.

• Uhmmie
Processor: AMD THUNDERBIRD 1.0GHz 200FSB
Cooler: Coolmaster
Moederbord: MSI K7T Via KT133 Master Socket A SCSI Ultra3 + firewire
Geheugen: 256MB DIMM PC133
Kast: CTW CX4 Miditower ATX 300 Watt
Monitor: 17 inch Iiyama LS702UT FST 3 jaar on-site garantie
Videokaart: Asus V7700 GEFORCE-2 GTS 32mb DELUXE video in/out
Geluidskaart: CREATIVE LABS SOUNDBLASTER LIVE 1024
Boxen: Labtec SPIN 70
Harddisk 1: Maxtor DMax VL40 20.4Gb 32049H2 U100 5400RPM
Harddisk 2: QUANTUM QM336700XC-LW ATLAS V 36.7GB U160 6.3MS 7200RPM 4MB
CD(rw)/DVD: Samsung 8/8/4/24 Combo DVD/RW
MODEM: 56K E-Tech intern PCI voice V90
Floppydrive: Floppy Disk Drive 3.5" 1.44Mb
Toetsenbord: Standaard Keyboard PS-2
Muis: Logitech Wheelmouse OEM PS/2

Is dit dan zow beter? want dan zit ik ongeveer op hetzelfde bedrag...

Het verschil zitten hem in het SCSI gebeuren.. :)

• Uhmmie
Maar heb ik nu met dat firewire gelijk of niet? Want anders moeten alle systeem specs omlaag.. Als ik zo'n extra kaart der bij moet kopen... :(

Verwijderd

Kijk...dat is nou een systeempie. Lijkt het broertje van mijn systeem wel >:)

Alleen, wat moet je met een modem? Floppy heb je ook niet nodig. Die heb ik ook allebei niet. Of Internet je via modem?!?

Firewire is wel handig als je een DV camera met DV-IN/OUT hebt. Meestal is het alleen OUT, maar daar zijn genoeg adressen voor om dat te verhelpen.

• Uhmmie
Mijn zussie woont in zo'n gat waar ze geen kabel hebben :) en het enige wat zij en mijn zwager moet internet doen zijn mailen en af en toe wat beursgegevens bij houden.. Mjah ik weet gewoon niet wat ik met videobewerken aan moet, heb zelf zoiets van, mjah uhh :) dunno :)

Ps ze heb nogal wat disks voor der werk :) dus ja ze heb wel een FDD nodig ;)

• Uhmmie
Kweet alleen dat mijn pa een miro dc30 heb met ide en die hdd trekt het dus totaal niet :) en mijn zus heb ook niet analoog nodig.. dus ik dacht ahh onboard firewire met scsi zal wel de oplossing zijn :) en mocht ze nog analoog gebruiken dan ken ze altijd de asus gebruiken, toch? :)

GrTz.. Hans

• Uhmmie
was eigenlijk het verschil tussen:
QUANTUM QM318400TY-SCA ATLAS 10K II 18.4GB U160 4.7MS 8MB
en:
Quantum ATLAS 10K II QM336700TY-LW 36.4GB U160 4.7MS 10K-RPM 8MB

en dan doel ik dus op het SCA/LW gebeuren:)

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 20:18 schreef Uhmmie het volgende:
was eigenlijk het verschil tussen:
QUANTUM QM318400TY-SCA ATLAS 10K II 18.4GB U160 4.7MS 8MB
en:
Quantum ATLAS 10K II QM336700TY-LW 36.4GB U160 4.7MS 10K-RPM 8MB

en dan doel ik dus op het SCA/LW gebeuren:)
Als ik me niet vergis is de 1 80-pins en de ander 68-pins. Ga voor de 68-pins (kabeltjes zijn wel duurder, als je ze er niet bij krijgt).

Met dit systeempie zal het je DC30 zijn die het niet trekt! Vergeet niet dat asl je wilt gaan editen (DV) je alsnog een edit kaart nodig hebt. Die firewire zal je alleen helpen backups te maken...niet editen!

• Uhmmie
Hmmz welke is welke ? :) Want SCA kost wel 15% duurder dan FW.. bij dezelfde grote..

• Uhmmie
Hmmz * Uhmmie weet nu totaal niet meer wat ie moet doen.. Aangezien je al snel bij een DV500 komt om video te editen.. want die andere kaartjes zijn niks meer dan een firewire poort, toch?
En zo veel gebruikt ze het ook weer niet gebruiken denk ik.. maarja dan is die U160 ook weer overbodig :( blah, * Uhmmie weet totaal niet meer wat ie nu moet doen :'(

Verwijderd

2 opties:

Koop een mobo zonder DV en koop dan een Miro DV kaartje, kun je redelijk mee editen.

Vergeet SCSI, koop een kleine IDE schijf, 1 grote en dan heb je geld over voor een DV500. Een DV500 doet wel meer dan DV. Je kunt effecten toevoegen en monteren. Het is een semi-professionele kaart. Iemand met verstand laat je gauw geloven dat het een professionele kaart is!

Nu ga ik ff eten...volgende vragen beantwoord ik pas over 30min

• Uhmmie
Maar een simpel dv-kaartje levert toch niks extra's of wel tegen over een Firewire poort? want daar ken ik dus niks over vinden...

Verwijderd

Op dinsdag 05 juni 2001 20:30 schreef Uhmmie het volgende:
Maar een simpel dv-kaartje levert toch niks extra's of wel tegen over een Firewire poort? want daar ken ik dus niks over vinden...
Daar zit editing software bij!

• Uhmmie
Vanuit de video-editing club bij haar op der werk kan ze heel goedkoop licenties aankomen (ook voor niet video-editing software). Dus ze software hoeft ze zelf niet aan te schaffen.. Alleen hebben die lui daar alleen verstand van software en niet van hardware over het algemeen gesproken dan.. dus toen kwam ze maar ff bij langs en ik dacht het wel ff 1 2 3 samen te stellen :(

• Uhmmie
Hmmz ik krijg in eens "nieuwe" eisen door.
Waardoor ik weer eens helemaal opnieuw moet gaan zoeken (samen stellen)..
Het moet namelijk op IDE gebaseerd zijn |:( omdat die lui daar alleen met ide werken en ze dus ook allemaal hdd-racks hebben om zow info/films uit te kunnen wisselen.
Verder heeft ze daar ook de mogelijkheid om films in te laden en terug te zetten, maarja voor editing heb je dan alleen nog iets aan een zware editingkaart (die ook nog functies heeft tijdens het editen) (standaard firewire voldoelt hier toch niet aan?)..

Iemand nog tips??? Nouja het zal wel gewono een "basic systeem" worden met een Miro DV500 of soort gelijke kaart, anders weet ik het ook niet voor rond de 5000,- piek...

• TD-er
  • Laatst online: 05-04 10:14
Zo te horen heeft die zus van je (en de rest van de video-club) niet erg veel verstand van hardware en om jezelf niet te veel op de hals te halen, zou ik nog steeds gaan voor een Intel Systeem, wanneer 't gaat om video-bewerking.
Hieronder staat een quote van het forum van Pinnacle betreffende problemen met een DC-30 en een AMD.

http://webboard.pinnaclesys.com/read_messages.asp?Ing=1&WebboardID=4&ForumID=37&ThreadID=46262&Search=1&ThreadStart=0

quote van medewerker pinnacle:
As a group, we love AMD chips; many of us own them for our home machines.
That said, today we've had the *worst* time trying to get an A7V system working. It works with a DV500...barely. We wiped the drives and started anew, and it's been a mule ever since. We're giving up for the day.
We'll keep at it. We want to find a compatible AMD motherboard as much as anyone else.
dit wetende zou ik (qua prijs) gaan voor een 933 MHz PIII en een mainboard met een i815 chipset (stabieler met video en sneller qua geheugen), bijv. een Asus CuSL-2 of een MSI 6337 (weet ik niet zeker)
gooi verder het hele idee van SCSI-schijven overboord en hou er rekening mee dat de transport schijf (voor in het rack-je) beter geen 7200rpm kan zijn (ivm hitte) en niet te groot (kans op defect is groot bij een sleep-schijf en 20 GB is 90 min aan video)
voor het capturen zou ik een grote schijf nemen, bijv de 60 GB van Maxtor (5400 rpm) en voor het OS (en de software) mischien een 20 GB-tje oid. (7200 rpm is bij een boot-schijf wel zinvol)
qua video-kaart zou ik eigenlijk gaan voor een ATI-radeon (als spellen ook belangrijk zijn, anders een ATI-xpert 2000 32 MB)
voor de rest laat ik het in het midden, aleen de monitor zou ik ook niet op bezuinigen (het genoemde Iiyama type ken ik niet) omdat je er vaak lang achter zit en een hoge resolutie bij de montage wel prettig is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• TD-er
aanvulling:
je CD-writer....
CD(rw)/DVD: Samsung 8/8/4/24 Combo DVD/RW
een losse DVD-12x speler en een 8/8/32 Samsung brander zijn goedkoper en beter
(165 voor de DVD en 280 voor de brander)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 21:23

Rick2001

9950X delidded en direct die

Je neemt gewoon een raid board en dan 2 x een 60gig IBM 7200rpm als raid0 set.
Heb je en veel ruimte en de snelheid. Zou ook nog goedkoper moeten zijn dan dat systeem met die u160 schijf.
SCA betekend trouwens Single Connector Adapter en dit houd in dat de schijf wordt verbonden met 1 connector. (Inclusief voeding) Deze connector is 80 pins en is bedoeld voor hot-pluggable server systemen.
Er zijn wel verloopstukjes voor, maar is alleen maar duurder en niet beter voor huis-tuin en keuken gebruik.
Het moest dus zowieso gewoon die 68 pins u160 connector zijn. (De goedkopere schijf.)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• TD-er
die 60 GB schijf trek die 3.5 MB/s echt wel daar hoef je geen RAID voor te gebruiken.
Let er ook op dat één IDE-schijf al redelijk wat CPU-belasting met zich meebrengt, moet je nagaan wat 2 schijven doen die je tegelijk aanstuurd.
RAID met IDE-schijven is echt alleen maar interessant voor redundency toepassingen en voor hele grote partities, maar een partitie van 60 GB geeft al niet gauw problemen dat je moet gaan schipperen met de laatste restjes vrije ruimte.
het enige waar die RAID-bordjes interessant voor zijn, is dat ze een fatsoenlijke Promise IDE-controller hebben en dat is wel wenselijk met een 686-B southbridge en een SB-live (8>
maar daar heb je ook geen last van met zo'n i815 boardje waar ik het eerder over had.

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-04 11:12

fv

-------------------> hiero

Op dinsdag 05 juni 2001 20:28 schreef Jamez_Joint het volgende:
2 opties:
....
Vergeet SCSI, koop een kleine IDE schijf, 1 grote en dan heb je geld over voor een DV500. Een DV500 doet wel meer dan DV. Je kunt effecten toevoegen en monteren. Het is een semi-professionele kaart. Iemand met verstand laat je gauw geloven dat het een professionele kaart is!
....
Die DV500 draait bij mij thuis. Heel erg ok!
Het voordeel is dat veel standaard bewerkingen real-time zijn (ook titels). Dat maakt het nu juist allemaal zo snel/makkelijk en dat in combinatie met ATA100 IBM 45Gb IDE schijf. Dit is echt snel zat voor goed gebruik.

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Verwijderd

Als je een AMD koopt, koop dan een 1,2 i.p.v. een 1,0.
Ik zou ook voor IDE gaan (ook al ben ik zelf een fervent scsi gebruiker). Koop 1 kleine (10-20Gb) bootschijf en 2 grotere schijven in RAID-0 array voor je video editting.
Ik zou ook een aparte DVD (pioneer) en CDR (plextor) kopen.
Voor video-editting: bezuinig vooral niet op je editting-kaart, want dat is je core-business. Zorg dat je in ieder geval een kaart hebt die hardwarematige MJPEG ondersteunt. MPEG is niet handig voor videobewerking, omdat je daarmee niet frame-voor-frame kan editten; wel handig als eindproduct natuurlijk.
Een geforce 2 heb je nou bijvoorbeeld weer net niet nodig voor video-editting; die is leuk voor spellen. Je kan hier wel wat op bezuinigen als dat moet. Je kan ook bezuinigen door een live-player geluidskaart te kopen.
Trouwens, een bigtower is altijd wel fijn als je er veel in gaat stoppen.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Ter aanvulling van vossie.

Over de videokaart, matrox wordt toch altijd wel aangeraden als je kijkt voor pure video editting. Wil je ook lekker gamen dan zou ik een radeon nemen aangezien zijn beeldkwaliteit beter is... Niet de radeon VIVO want het VIVO gedeelte schijnt daarvan weer bagger te zijn :)

Verder ben ik het ook met de hd oplossing van Vossie eens, maar als je het geld hebt en met veel grote bestanden gaat werken zou ik zeker scsi nemen..

Verwijderd

geheugenuitbreiding is misschien ook wel handig voor dit soort zaken.

• Uhmmie
Naast videobewerken wil ze over een tijdje ook nog 3d gaan moddelen (voor leuke trasitions).. Games doen ze niet aan.. Mjah ik dacht zelf dat een GF2 ook wel leuk bij simpel 3d moddelen. en de Asus GF2-deluxe had video in/uit (voor analoog) en dan de firewire op het board maarja dat heb je met een dv500 niet meer nodig.. Maar ik ga ff kijken wat haalbaar is :) want die dv500 komt wel rond de 1900 bij een fatsoenlijke winkel met een beetje service..

Verwijderd

19''/21''/22'' monitor
P4 of AMD 1,2 GHz+ met DDR
meer geheugen
andere soundkaart
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Uhmmie
Hej SiCnEsSs, sommige punten die jij aangaf kwamen er ook uit bij de computerboer hier om de hoek waar ik net vandaan kom..
Ze vertelde me daar dat:
- Miro DV500 + SB Live 1024 Player veel irq probs opleverd.
- Miro DV500 + AMD chipset instabiel word bij een zware belasting.. (realtime renderen)..
- AMD Processors niet ondersteunt worden door de MIRO DV500 en Adobe Premiere..
- Pentium 4 juist geschikt is voor videobewerken..

Verder neem ik nog de punten mee dat:
- Een videokaart makkelijk te upgraden is.
- Geheugen makkelijk te upgraden is.
- Extra hdd makkelijk te upgraden is.

Waar zit ik dan nog mee:
- De monitor is nog niet echt alles wat ik wil maar ik kan nergens meer op bezuinigen op het moment.

Hierdoor ben ik op het volgende systeem uit gekomen(totaal prijs van f 5500,-):

Processor:Intel Pentuim 4 1.4Ghz FCPGA 400MHZ BOXED
Geheugen:128 MB RIMM PC800
Moederbord:MSI 850 PRO Intel 850 Pentium 4 U-DMA 100
Kast:CTW Miditower ATX CE 300 Watt low noise (Pentium 4)
Monitor:17 inch Iiyama LS702UT
Videokaart:Nvidia Riva TNT2 32mb M64
VideoEditing:MiroVideo DV500 plus
Geluidskaart:Creative SB Vibra 128 PCI OEM
Boxen:Subwoofer 3D + speakerset
Harddisk:HDD 40 Gb 7200 rpm IDE ATA 100
CD(rw):LG Rewriter 8/8/32 IDE
DVD:LG DVD ROM 12/40 Speler IDE
Modem:56K6 E-tech intern Rockwell
Floppydrive:Sony Floppy Disk Drive 3.5" 1.44Mb
Toetsenbord:BTC Standaard Keyboard PS-2
Muis:Logitech Pilot+ OEM PS-2

Lijkt dit iedereen zowat? of zouden jullie het toch anders doen? Graag met uitleg..

• Uhmmie
En dan hier nog even een overzicht waar het systeem voor gebruikt gaat worden:
- Videobewerken (hoofdtaak)
- Fotobewerken
- Tekstverwerken
- Internetten
- Van die kinder multimedia cdrommetjes

En dan in de toekomst nog voor licht 3d modeling maar tegen die tijd word daar nog wel een goede videokaart voor gekocht..

Iemand nog tips en/of opmerkingen? Of is dit systeem wel een GO?

Verwijderd

Wat ik eigenlijk te weinig vind voor video zijn: 128MB ram(is echt te weinig), de 17 inch monitor de 40 gig(kan nog) harde schijf en zou geen P4 doen.

Ik ga liever voor dual PIII (Abit VP6 + 2x866), minstens 256 (veel goedkopere) SDram, 19 inch monitor, grotere Maxtor AV schijf(Diamond Plus serie)
De P4 in combie met een hardware matig encoder DV500 kaart is niet nodig, de kaart neemt het meeste renderwerk over.(zelfs met een PII gaat het perfect).
Zou dus eerder gaan voor een dual systeempje met een Matrox RT2000 (compleet met G400) of de RT2500 (standalone kaart)is wel iets duurder dan de DV500, maar inplaats dus van de P4.

Ik gebruik nu een BP6 (dual celeron 2x562) met 512ram en 2 Maxtor Diamond Plus schijven in een stripe-set/volume onder W2000Pro.
Kan zelfs realtime DivXen! En is snel zat met Phothoshop 6 en 3DMax.

• Uhmmie
Die Matrox kaarten zijn echt veels te duur (3000,-)..

Verder is het verschil tussen een p3 en een p4 ook niet meer zo veel qua prijs..

Maar ik zal wel eens gaan kijken straks.. :)

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Als ik jou was zou ik een mobo met een losse scsi controller kopen, ik kreeg die U160 on-board voor geen mogelijkheid aan de praat in win2k...

Nu heb ik een Asus A7V133 met een losse Adaptec 29160 SCSI controller

webOS all the way!

Verwijderd

gewoon een raid 0 controller met 2 maxtor diamondmax 7200toeren schijven kopen gebruik ik ook voor videomontage. (heb het zelfs in 2 pc's)
2x een ata100 schijf in raid0 is sneller als ultra 160 scsi. en veel goedkoper.
je moet uitkijken met pentium 4 want die processor werkt alleen heel erg goed samen met Ulead Videostudio 5. voor de rest heb je geen voordeel(nog niet) t.o.v. pentium 3.

je moet een aparte controller in je systeem hebben voor videomontage mag ook een scsi controllertje anders werkt et gewoon niet lekker.
greetingzzzzz

• Hermanvh
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Dat je lokale computerboer geen stabiele AMD's kan leveren is zijn probleem... Geen probs hier, heb een DV30, werkt perfect!

(OK je kan m niet vergelijken met een DV500 maar toch :) )

webOS all the way!

• Uhmmie
Hmmz wat ik me steeds meer af ga vragen is of die DV500+ geen overkill is? De ene zegt van niet de ander zegt weer van wel?

Iemand nog iets nuttigs hierover te vermelden?

• TD-er
Op vrijdag 08 juni 2001 14:51 schreef Hermanvh het volgende:
Dat je lokale computerboer geen stabiele AMD's kan leveren is zijn probleem... Geen probs hier, heb een DV30, werkt perfect!

(OK je kan m niet vergelijken met een DV500 maar toch :) )
't is echt niet alleen de lokale computerboer, maar elke computer winkel waar ze al eens de fout hebben gemaakt om een AMD-systeem te verkopen met een DC-30 of een DV500 en gemiddeld 2 week zijn bezig geweest om het wel stabiel aan de praat te krijgen en alsnog later het systeem hebben omgeruild voor een Intel.
Oftewel het kan best wel werken in bepaalde combinaties, maar het gaat over het algemeen goed fout wanneer het niet volledig lekker werkt.
Dus als ik de topic starter een advies mag geven, ga alsjeblieft voor een Intel, zeker omdat je het systeem niet voor jezelf koopt en dus een hoop gelazer kunt krijgen wanneer het niet volledig naar wens werkt.
Mijn motto (door schade & schande achter gekomen) is dan ook:" voor jezelf maakt het niet uit of het niet meteen stabiel werkt, maar zorg er bij anderen wel voor, want dat scheelt je een hoop gezeur en tijd.(ze komen toch altijd voor elk klein probleem terug) Een systeem is zo stabiel als zijn/haar gebruiker"

• TD-er
Op vrijdag 08 juni 2001 15:18 schreef Uhmmie het volgende:
Hmmz wat ik me steeds meer af ga vragen is of die DV500+ geen overkill is? De ene zegt van niet de ander zegt weer van wel?

Iemand nog iets nuttigs hierover te vermelden?
Ik hoop het.
Een DV500 is een combinatie van een DC-30 en een DV
Dat wil zeggen digitale en analoge in- en output. (en professionelere support van Pinnacle)
Wanneer er geen analoge opnames worden gemaakt, kan een studio DV-plus volstaan. Op de analoge output van de DV-plus kun je ook Mpeg-2 output bekijken.
Wat de DV500 extra bied is dat je onder premiere (die er ook bij zit) gebruik kunt maken van Instant video (renderen in real-time) wat best wel een fijne feature is, maar ik weet niet of dat hier vereist is.
Het prijs verschil tussen beide is 1000 gulden.
dus qua kwaliteit van het eindresultaat zit er niet zoveel verschil tussen.
extra's die de DV500 biedt:
- premiere
- vele output mogelijkheden, waaronder naar Mpeg-2
- officiele Win2000 support
- analoge input
- miro instant video
- betere support van pinnacle

studio DV(-plus)
- support voor win 2000 alleen voor de kaart (studio-software niet)
- analoge output voor de -plus
- Mpeg-2 encoder (software)

Ik hoop dat dit het wat duidelijker maakt.

• Uhmmie
Ik bedoelde eigenlijk hoeveel ik van dat realtime renderen merk? (tijds verschil tussen een dv+ en dv500+ vanuit gaand dat je wat familiefilmpjes van +- 1 uur per stuk maakt? met een overgang of 10 en een stuk of 30 "harde" cuts...

GrTz.. Uhmmie

• Killemov
  • Laatst online: 08-04 21:27

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Tsja, tis dat het rimmen zijn ... dat maakt het wel duurder en toch: prop dat systeem zoveel mogelijk vol met geheugen! Veel geheugen betekent in dit geval ook dat andere specs wat minder nauw gaan luisteren.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Uhmmie
*Processor:Intel Pentuim 4 1.4Ghz FCPGA 400MHZ BOXED +
*Geheugen:128 MB RIMM PC800 f 925,- Norrod
*Moederbord:MSI 850 PRO Intel 850 Pentium 4 U-DMA 100f 539,-CTW
*Kast:CTW Miditower ATX CE 300 Watt low noise (Pentium 4)f 139,- CTW
Monitor:17 inch Iiyama LS702UT FST 3 jaar on-site garantie f 589,- CTW
Videokaart:Nvidia Riva TNT2 32mb M64f 139,- CTW
VideoEditing:MiroVideo DV500 plusf1890,-Norrod
Geluidskaart:Creative SB Vibra 128 PCI OEMf 60,-Norrod
Boxen:Subwoofer 3D + speakersetf 85,-Norrod
Harddisk1:Quantum 9.1Gb 7200 rpm ATA 66 nvt
Harddisk2:HDD 40 Gb 7200 rpm IDE ATA 100 f 435,-Norrod
CD(rw): LG CDRW 8x4x32x IDE Retail f 239,- CTW
DVD: LG 12x40x DVD IDE f 159,-CTW
Modem:56K6 E-tech intern Rockwellf 65,-Norrod
Floppydrive:Sony Floppy Disk Drive 3.5" 1.44Mbf 39,-Norrod
Toetsenbord:BTC Standaard Keyboard PS-2f 25,-Norrod
Muis:Logitech Pilot+ OEM PS-2f 35,-Norrod
Totaal:f5363,-

*Processor:Intel PIII 1GHz FCPGA 133MH BOXEDf 690,- Norrod
*Geheugen:SDRAM 256 MB DIMM PC133 f 159,- CTW
*Moederbord:MSI 6337 i815E PRO FCPGA f 290,-Norrod
*Kast:CTW CX4 Miditower ATX 300 Wattf 99,- CTW
Monitor:17 inch Iiyama LS702UT FST 3 jaar on-site garantie f 589,- CTW
Videokaart:Nvidia Riva TNT2 32mb M64f 139,- CTW
VideoEditing:MiroVideo DV500 plusf1890,-Norrod
Geluidskaart:Creative SB Vibra 128 PCI OEMf 60,-Norrod
Boxen:Subwoofer 3D + speakersetf 85,-Norrod
Harddisk1:Quantum 9.1Gb 7200 rpm ATA 66 nvt
Harddisk2:Maxtor 40 Gb 7200 rpm IDE ATA 100 f 435,-Norrod
CD(rw): LG CDRW 8x4x32x IDE Retail f 239,- CTW
DVD: LG 12x40x DVD IDE f 159,-CTW
Modem:56K6 E-tech intern Rockwellf 65,-Norrod
Floppydrive:Sony Floppy Disk Drive 3.5" 1.44Mbf 39,-Norrod
Toetsenbord:BTC Standaard Keyboard PS-2f 25,-Norrod
Muis:Logitech Pilot+ OEM PS-2f 35,-Norrod
Totaal:f4998,-

Is die 128Mb geheugen + fl 400,- het waard om de pentium 4 links te laten liggen?

• Uhmmie
En misschien is het ook nog wel handig om mee te nemen dat het systeem een jaar of 3 mee moet gaan.. En ze niet meer wilt upgraden (nouja een geheugen sims der bij of hdd is wel een mogelijkheid maar geen nieuwe proc/mobo endergelijke)..

• Jabba
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 21:51

Jabba

Firkan

je hoeft maar 1 keuze te veranderen en dat is neem INTEL. veel probs gezien met AMD en video edditing. Scsi gebeuren ziet er goed uit. vooral de Atlas 10K2's echt super geile schijven (ervaring :) )

• Uhmmie
Hej Jabba,
Het hele scsi gebeuren heb ik laten vallen om zo een DV500+ te kunnen kopen.. Het enige waar ik nog mee zit is p3/p4.. (amd is al weer vervallen ivm combi dv500+)..

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

ik heb 2x pIII 866 met 256mb mem IDE ata 100 systeemschijf en .......scsi (u160)voor de dv filetjes... loopt wel lekker in premiere 6.0...

• under-world

under-world

ooh-la dots

Op vrijdag 08 juni 2001 16:44 schreef Jabba het volgende:
je hoeft maar 1 keuze te veranderen en dat is neem INTEL. veel probs gezien met AMD en video edditing. Scsi gebeuren ziet er goed uit. vooral de Atlas 10K2's echt super geile schijven (ervaring :) )
deze jongen snapt hem helemaal......

P.S. Kijk ook eens naar de canopus kaarten,
raptor, storm :P , of Rex :P :P
en de matrox RT2000 :) ipv die pineacle dingetjes, die zijn wel leuk als je niet teveel geld wilt uitgeven maar verwacht geen wonderen...

• under-world

under-world

ooh-la dots

suc6!

• TD-er
Is die 128Mb geheugen + fl 400,- het waard om de pentium 4 links te laten liggen?
vergeet niet dat de P-4 nog vrij nieuw is en dus nog niet even goed getest met alle hardware (weinig mensen hebben 'r een en zodoende komen er minder klachten bij de fabrikant binnen) Persoonlijk vind ik dat dus een beetje link.
En verder >128 MB is wel een stuk prettiger werken.

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-04 11:12

fv

-------------------> hiero

Op vrijdag 08 juni 2001 15:33 schreef TD-er het volgende:

[..]

't is echt niet alleen de lokale computerboer, maar elke computer winkel waar ze al eens de fout hebben gemaakt om een AMD-systeem te verkopen met een DC-30 of een DV500 en gemiddeld 2 week zijn bezig geweest om het wel stabiel aan de praat te krijgen en alsnog later het systeem hebben omgeruild voor een Intel.
Oftewel het kan best wel werken in bepaalde combinaties, maar het gaat over het algemeen goed fout wanneer het niet volledig lekker werkt.
Dus als ik de topic starter een advies mag geven, ga alsjeblieft voor een Intel, zeker omdat je het systeem niet voor jezelf koopt en dus een hoop gelazer kunt krijgen wanneer het niet volledig naar wens werkt.
Mijn motto (door schade & schande achter gekomen) is dan ook:" voor jezelf maakt het niet uit of het niet meteen stabiel werkt, maar zorg er bij anderen wel voor, want dat scheelt je een hoop gezeur en tijd.(ze komen toch altijd voor elk klein probleem terug) Een systeem is zo stabiel als zijn/haar gebruiker"
Ik heb anders wel een ZEER GOED WERKEND Amd systeem (A7V133 + TB 1.33/266 + simpele modem + simpele audiokaart + LG CDROM + oude Philips brander + Pinnacle DV500 kaart + ATA100 IBM 45 GB schijf + Asus V7100MX)).

Ik heb hier ook geen enkel probleem mee gehad tijdens installatie. Wel even logisch nadenken waar je je PCI kaarten in stopt; sommige combinatie's werken niet goed, maar dat is gewoon te verklaren. Waarom zou AMD niet kunnen werken met die DV500. Volgens mijn mening worden de problemen eerder door andere zaken veroorzaakt...

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• Uhmmie
1x Intel Pentium III 1000EB Mhz 133mhz 256k OnDie FCPGA
1x 256 MB DIMM 168 pins 133MHZ
1x 256 MB DIMM PC133 (Max 1 per order, bij besteding > fl. 1000,-)
1x ABIT SA6R Intel 815e FCPGA 6x pci sound + Raid 100
1x CTW CX4 Miditower ATX 300 Watt
1x 17 inch Iiyama LS702UT FST 3 jaar on-site garantie
1x Matrox Mill G450 32mb DDR bulk
1x MIRO DV 500 PLUS
1x Abit AU10 Soundkaart Dolby 5.1 4 Speakers
1x Creative FPS-1000 4 Point surround speakers + woofer
2x 40 GB Maxtor MAX PLUS 60 7200 rpm u-dma 00 2mb cache
1x Pioneer DVR-A03 DVD-R/RW Retail
1x 56K E-Tech intern PCI voice V90 hard-modem
1x Floppy drive 1,44mb A-Merk SONY
1x Toetsenbord PS/2 Windows 98/ME/2000
1x Logitech Wheelmouse OEM PS/2
1x Assemblage zelf samengestelde PC incl. duur Test

Het bovenstaande systeem kost fl 7.539,00 als ik het bij Comptechworld haal. En het zou fl 7.178,- kosten als ik het bij EuroPC/Breet computers zou halen. Mijn vraag is nu of dit systeem zo perfect is? ( heb ik alle reacties mee genomen? :) ) en is het die 350,- waard om hem bij 1 betere winkel te halen dan bij 2 budget winkels?

GrTz.. Uhmmie

• under-world

under-world

ooh-la dots

grappig dat deze topic nog loopt.......

Dit is met zekerheid een goed werkend syteem...Je hebt wel wat overpower; de dv500 doet immers het meeste werk tijdens het capturen en die IBM-pjes in raid o wil wel lopen hoor !! (Ik denk dat je de 70MB per seconde wel haalt. Ruim genoeg voor dv!!!)

Toch heb ik 1 opmerking.... Let wel dat de dv500 weinig realtime effecten kent...(zowieso op dv-out moet je alles nog renderen....De dv 500 plus en premiere 6.0 bieden de perfecte optimalisatie in de vorm van SSE en SMP (dualprocessing) Je zou eventueel met het oog op de toekomst het moederbord kunnen vervangen door een dual plankie ! Dan prik je er nu alvast 1 op en dan later als je alles aan de gang hebt etc 1 tje bij. Een plankie als de MSI 694 pro AIR heeft ook raid, ata100, en een losse firewireaansluiting. Veel duurder als het intel mobotje is hij niet....(misschien zelfs wel goedkoper !!!) en heb je voor dezelfde prijs ook nog een optie tot dual.

• Uhmmie
Yeps hij's allang bezig, maar ik wil voor mijn zussie gewoon het beste van het beste (en iets wat gewoon wel een jaar of 3 a 4 mee kan).. En zoals je ziet is het systeem toch best wel veranderd.. Verder heeft de DV500 iets van 500 realtime overgangen hoor ;)

• under-world

under-world

ooh-la dots

in vhs mode ja....laat je niet neppen.....

• Uhmmie
Het bovenstaande systeem is bestelt :) Alleen zijn het twee 30Gb maxtors geworden en een andere monitor :) Kom ff niet op de naam maar het is de 17" van llyama van +- 750,-

Pagina: 1