KPN experia box + TP-LINK + WI-FI

Pagina: 1
Acties:

• seadogg
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 15:58
Beste,

Omdat de Wi-Fi sterkte van mijn experia box ver onder de maat is, heb ik na een tip de TP-Link TL-WR841N gekocht om deze op mijn kamer te zetten.
Na installatie leek alles perfect te verlopen, totdat ik mijn digitale TV aan zetten.

Ik kreeg foutmelding 14:

code:
1
2
3
4
5
6
7
"FOUT 14: Ophalen software mislukt

Er is mogelijk apparatuur met DHCP functionaliteit aangesloten op uw modem. Verwijder deze apparaten uit het thuisnetwerk en herstart de tv-ontvanger.

Zie handleiding voor meer informatie.

(843)"

Na wat research probeerde ik mijn TP als acces point in te stellen, maar dit gaf weer wat andere problemen.
Hierna kon ik niet meer inloggen bij TP, en ik had geen Wi-Fi meer (Iphone herkende Wi-Fi wel, maar kon geen verbinding maken)
En het kastje van mijn ITV bleef telkens hangen bij het 'opnieuw instellen van ITV'

Is er een makkelijke manier om mijn KPN experia box met mijn TP-link te combineren? Zodat ik een goede Wi-Fi + lan verbinding heb, en mijn ITV werkt?

Alvast bedankt,

mvg.

[ Voor 4% gewijzigd door seadogg op 23-08-2013 14:05 ]

Verwijderd

Hoi doe het volgende eens:

- Reset de TP-link opnieuw, na fabrieksinstellingen. (dan kan je hem zometeen beter afstellen)

- Let er op dat je IPTV kastjes op netwerkaansluiting 3 zitten op de experiabox! Tenzij je de allernieuwste experiabox hebt, moet dit, anders kunnen de kastjes geen IP krijgen.
- Zet de kastjes helemaal uit, en dan weer aan. (met schakelaar op de achterkant) dan gaan ze opnieuw verbinden.

Nadat je je TV weer werkend hebt, begin dan pas met je TP-link aan te sluiten, sluit je TP-link na deze gereset te hebben nog niet aan, maar zet deze bijv. in verbinding met je laptop.

Stel het IP adres van de TP-link onder LAN settings in op 192.168.2.x waarbij x bijvoorbeeld 20 is, of 50 iets wat je makkelijk kunt gebruiken om je TP-link later te benaderen vanuit je netwerk!

Let nu op dat je DHCP gaat uitzetten op de TP-link. Nadat je dit gedaan hebt, (misschien kun je eerst nog je Wifi goed instellen, kanaal, wpa code en ssid) dat je na dit gedaan te hebben de tp-link niet meer kan benaderen.

Sluit de TP-link nu aan op 1 van de LAN poorten in verbinding met 1 van de LAN poorten op de Experiabox. Ja ik zeg lan poort, geen WAN poort meer gebruiken ;)

Nu moet alles werken zoals je het wou.

• seadogg
Beste,

Bedankt voor je reactie, ik heb via een vriend precies dezelfde methode gekregen, maar toch wil dit nog niet helemaal werken.

Ik kan mijn TV niet instellen, omdat deze aangesloten zit op mijn TP. Als ik deze rechtstreeks aansluit, en vervolgens mijn TP wil aansluiten, ben ik weer terug bij af. Dus dat heeft niet veel zin.

Ik ga er nog even naar kijken, bedankt voor je input dusver.

mvg

• vistu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 21:37
Hoe - en waarom - zit je TV aangesloten op de TP?

• seadogg
vistu schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:50:
Hoe - en waarom - zit je TV aangesloten op de TP?
Digitale TV heeft verbinding nodig met het internet wil deze aangesloten worden? Alles 1 een pakketje van kpn.

• vistu
seadogg schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:55:
[...]

Digitale TV heeft verbinding nodig met het internet wil deze aangesloten worden? Alles 1 een pakketje van kpn.
Dat klopt ja, maar die moet wel met de experiabox worden verbonden (ander VLAN) en niet met de TPLINK. Goede kans namelijk dat de TPLINK je VLANs aardig om zeep helpt.

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:51
Houd er rekening mee dat digitale tv niet op het internet aangesloten zit maar in een apart VLAN. Als je een oudere experiabox hebt kun je de iTV alleen aansluiten op poort 3 van je experiabox. Op een experiabox v8 maakt het niet uit die heeft een slim truukje ingebakken zodat (domme) switches er ook mee overweg kunnen. Laat dus even weten welke experiabox je hebt.

Als je de kabel die van je experiabox afkomt op de WAN/internet poort van je TP link zet word dit VLAN om zeep geholpen door de NAT van je TP-link

[ Voor 16% gewijzigd door chickpoint op 23-08-2013 15:02 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

• seadogg
Ik heb de experiabox zxv10 h220n (wit)

En op mijn kamer heb ik een extra kastje staan (beneden in de huiskamer staat de 'hoofd reciver')
Deze heeft 1 internet poort, die ik verbind met mijn TP (voorheen een andere switch) dus dat zou goed moeten zijn toch?

Ik heb namelijk maar 1 internet poort aansluiting in de muur van mijn kamer zitten, dus als ik mijn ITV daarop aansluit, kan ik toch geen verbinding meer maken met mijn pc / etc.

Ben een leek op dit gebied, excuses daarvoor.

Bvd alvast

• vistu
Nee, op het moment dat je TP zelf ip adressen gaat uitdelen dan helpt ie - zoals chickpoint al zegt - je VLANS om zeep; als gevolg daarvan krijgt je televisie geen signaal waar ie iets mee kan. NAT (DHCP server) moet dus sowieso uit en dan nog is het hopen dat je TP niet opeens de vlans bij elkaar schuift.

• seadogg
Oke, maar hoe in godsnaam kan ik dan mijn ITV + mijn PC verbinden als ik maar 1 poort heb op mijn kamer? Damn, ik ben echt confused op het moment.

Ik denk dat ik maar gewoon zonder ITV op mijn kamer door het leven ga! :D Probleem opgelost.

mvg

• vistu
Hang er desnoods je vorige switch tussen? Dus de oude switch in de muur pluggen, je TV in de oude switch, en tevens de TP in je oude switch? Probeer dat eens?

• chickpoint
Je kunt de TP-link gebruiken als switch. Geef vooraf je TP-link een ip adres in het subnet van je experiabox. Zet DHCP NAT en Firewall uit en prik de kabel die je gebruikt om te internetten in de LAN poort ipv WAN poort van je TP-link. Dan gebruikt de TP-link zijn NAT niet meer en helpt hij als het goed is het VLAN ook niet om zeep.

• seadogg
Ik heb het ondertussen opgegeven mannen, niets lijkt echt te werken. Het ligt aan mij, dat is een ding dat zeker is!

Bedankt zover iig mannen.

• chickpoint
probeer eens een schets te maken (desnoods in paint of iets dergelijks) hoe je netwerk situatie er nu uit ziet. Zo kunnen we je nog beter helpen en komen we er misschien wel met zijn allen uit.

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01-12 12:15
seadogg schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 16:01:
Ik heb het ondertussen opgegeven mannen, niets lijkt echt te werken. Het ligt aan mij, dat is een ding dat zeker is!

Bedankt zover iig mannen.
Wat Vistu zegt moet werken, anders sluit je het verkeerd aan.. niet zo snel de moed opgeven :(
Maak anders wat foto's?

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 06:46
Mij lijkt eigenlijk dat de TP-link gewoon als access point zonder DHCP ingesteld moet worden. Dat is het meest simpele. Volgens mij is het enige wat mis is gegaan, dat je terwijl je hem als access point had ingesteld, hem geen IP adres had gegeven in het subnet van je experia box.

Experia boxes delen meestal IP adressen uit in het 192.168.2.0/24 subnet, dus als je je TP-link een IP van 192.168.2.155 (of als laatste een ander getal tussen de 15 en de 253) geeft, zit je waarschijnlijk helemaal goed.

Opgeven lijkt me niet nodig, dit is iets wat heel goed kan, en als je al zo ver bent gekomen, gaat het vast met een beetje proberen en een beetje advies lukken.

[ Voor 13% gewijzigd door Niet Henk op 23-08-2013 18:41 ]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:14
De zte h220n experiabox heeft 4 dynamische 100 Mbit LAN aansluitingen. Dat wil zeggen dat hij of het Internet VLAN of het iTV VLAN kan worden. Tegelijk kan niet, je zult dus twee kabels moeten leggen.
Je kunt een switch gebruiken, maar dan gaat de hele switch op één VLAN.

Splits je internetkabel dus in twee keer 2 paar. Dat geeft 2x100 Mbit.
Hier zijn speciale verloopjes voor te koop, zodat je niet moeilijk hoeft te doen met die stekkertjes.

Nog even ingaan op de TP link zijn settings. Je hebt twee keuzes:
1. Als accesspoint op het netwerk van h220n, aansluiten met LAN poort, zonder DHCP.
2. Als internet router achter de h220n, aansluiten met WAN poort, in DMZ van h220n.

Ik heb situatie 2 met een Netgear, nooit meer gezeik van je experiabox zolang hij DMZ blijft ondersteunen.

[ Voor 40% gewijzigd door jeroen3 op 23-08-2013 21:09 ]

• Skoefel
jeroen3 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:01:
De zte h220n experiabox heeft 4 dynamische 100 Mbit LAN aansluitingen. Dat wil zeggen dat hij of het Internet VLAN of het iTV VLAN kan worden. Tegelijk kan niet, je zult dus twee kabels moeten leggen.
Je kunt een switch gebruiken, maar dan gaat de hele switch op één VLAN.

Splits je internetkabel dus in twee keer 2 paar. Dat geeft 2x100 Mbit.
Hier zijn speciale verloopjes voor te koop, zodat je niet moeilijk hoeft te doen met die stekkertjes.

Nog even ingaan op de TP link zijn settings. Je hebt twee keuzes:
1. Als accesspoint op het netwerk van h220n, aansluiten met LAN poort, zonder DHCP.
2. Als internet router achter de h220n, aansluiten met WAN poort, in DMZ van h220n.

Ik heb situatie 2 met een Netgear, nooit meer gezeik van je experiabox zolang hij DMZ blijft ondersteunen.
Weet niet hoe je aan deze onzin komt? In mijn situatie, heb ik 1 kabel naar de 1e verdieping liggen, hier ligt een TP-link switch. Op deze switch zit mijn accespoint, MacBook en TV ontvanger aangesloten. Dus het is zeker wel mogelijk..

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:55

lier

MikroTik nerd

Skoefel schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:02:
Weet niet hoe je aan deze onzin komt? In mijn situatie, heb ik 1 kabel naar de 1e verdieping liggen, hier ligt een TP-link switch. Op deze switch zit mijn accespoint, MacBook en TV ontvanger aangesloten. Dus het is zeker wel mogelijk..
Welke Experiabox heb jij?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Skoefel
Ik heb de ZTE H220N. Diezelfde als Jeroen beschrijft.

[ Voor 45% gewijzigd door Skoefel op 24-08-2013 12:48 ]

• jeroen3
Het werkt dus niet met de H220N V1.0.03 op software V1.0.02T09.8.

• Skoefel
jeroen3 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 15:46:
Het werkt dus niet met de H220N V1.0.03 op software V1.0.02T09.8.
Een degelijke ISP zorgt toch voor de juiste updates?

• jeroen3
Niemand hier heeft KPN degelijk genoemd.

• Skoefel
jeroen3 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 14:09:
Niemand hier heeft KPN degelijk genoemd.
TOPIC: KPN experia box + TP-LINK + WI-FI

Om je volgende vraag voor te zijn. Elke provider die de KPN Experia boxen inzet, krijgt automatisch de nieuwe updates binnen. Het is dus bijna 100% zeker dat er de juiste en nieuwste software opzit.

[ Voor 33% gewijzigd door Skoefel op 25-08-2013 19:24 ]

• jeroen3
Klopt, maar hardware versies willen zo moeilijk over vdsl.
Waar ik op doel is dat er mogelijk ook andere hardware revisies van de ZTE H220N zijn.

Ik heb het net nog even getest. En het werkt echt niet.
Aan een simpel 100 Mbit Linksys switch kan niet een iTV ontvanger en Internet apparaat. Niet op lan poort 2, niet op poort 3. Zodra je een pc aansluit, valt iTV uit.

Ik was even bang dat ik voor niets het huis extra had bedraad.

[ Voor 15% gewijzigd door jeroen3 op 25-08-2013 22:33 ]

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:46
De zowel de ZTE H220N en de Experiabox V8 hebben flexpoorten. Je wilt de TP-Link instellen als accesspoint, een router achter een router is namelijk niet zo handig (zoals je al hebt gemerkt).

Hoe heb je de boel nu aangesloten als ik vragen mag? Je moet de TP-Link aansluiten op het modem en instellen als AP. Op één van de overige drie flexpoorten op de H220N sluit je de iTV-ontvanger aan en klaar.
Als dat niet kan omdat je bijv. maar één utp naar je kamer hebt liggen dan sluit je eerst een switch aan en daarop je iTV-ontvanger en de TP-Link (AP) done.

My favorite programming language is solder.

• seadogg
Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/209odqb.jpg

Paint skills betreft zolder overzicht apparaten
UTP in de muur gaat naar de WAN-poort van de TP-LINK

UTP poort 1 van de TP link gaat naar desktop
UTP poort 2 van de TP link gaat naar KPN Interactive TV kastje

KPN ITV een TV zijn verbonden met een HDMI kabel.

UTP in de muur loop door naar de meterkast beneden, en zit daar in poort 1.

Hoop dat het zo een beetje makkelijker uit te leggen is?

Mvg

[ Voor 5% gewijzigd door seadogg op 25-08-2013 23:25 ]

• Skoefel
jeroen3 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:31:
Klopt, maar hardware versies willen zo moeilijk over vdsl.
Waar ik op doel is dat er mogelijk ook andere hardware revisies van de ZTE H220N zijn.

Ik heb het net nog even getest. En het werkt echt niet.
Aan een simpel 100 Mbit Linksys switch kan niet een iTV ontvanger en Internet apparaat. Niet op lan poort 2, niet op poort 3. Zodra je een pc aansluit, valt iTV uit.

Ik was even bang dat ik voor niets het huis extra had bedraad.
Bel je provider en zeg dat het bij jou niet werkt, moet gewoon werken, bij elke provider vdsl of geen vdsl.

[ Voor 4% gewijzigd door Skoefel op 26-08-2013 16:53 ]

• chickpoint
Het zou zo kunnen werken. Althans heb bij mijn broer thuis (ook kpn experiabox) bij zijn tv een (domme switch neer gelegd en daarop de iTV playstation + tv aangesloten welke allemaal werken. Misschien dat je router toch nog roet in het eten gooit. Kun je een screenshot maken van je basis instellingen?

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-12 16:31

RMX

Je moet toch eerst je Experiabox aansluiten op de UTP aansluiting in de muur. En dan je TP Link een ander IP range geven. Eventueel nog DMZ instellen op je Experiabox richting de TP Link. Dan moet het toch goed zijn?

• Skoefel
chickpoint schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:34:
Het zou zo kunnen werken. Althans heb bij mijn broer thuis (ook kpn experiabox) bij zijn tv een (domme switch neer gelegd en daarop de iTV playstation + tv aangesloten welke allemaal werken. Misschien dat je router toch nog roet in het eten gooit. Kun je een screenshot maken van je basis instellingen?
Kan zo niet werken, die TP-link snapt dit niet, er moet eerst een switch tussen en dan je TP-link accespoint. Op je switch moet je dan ook je ITV ontvanger en PC aansluiten.

• jeroen3
@Skoefel, je hebt gelijk. Met een TP-Link 5-port Gigabit switch werkt het wel. Opmerkelijk.
Kennelijk iets in de switches dus.

@Seadogg, het is niet wenselijk de WAN poort van de TP-Link router te gebruiken. Omdat hiermee een nieuw netwerk wordt gecreëerd.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroen3 op 26-08-2013 19:24 ]

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Ik weet niet of je problemen hebt met een 100mbit max verbinding; maar je kunt proberen om 2 netwerksignalen over 1 UTP kabel te sturen (voor 100mbit heb je max 4 aders nodig terwijl er 8 in een netwerkkabel zitten). Dan kun je je TV + Internet signaal apart versturen.
Pagina: 1